Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07

Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Endnu en samling med Frida

30-04-2021 18:12, af Johanne Kofod Jensen

Så har Frida og jeg været af sted til samling igen, og nej hvor var det fedt at ride inde i gården på Vilhelmsborg igen! Sidste gang jeg red der, var sammen med Aurora, hvor vi vandt hold guld og individuel bronze ved Nordisk Mesterskab, så det var skønt at være tilbage

Corona har sat en stopper for meget

05-02-2021 14:14, af Caroline Østerby

To af de ting jeg er mest ked af der blevet aflyst pga. af Corona er helt klart stævner og undervisning. Jeg synes, at det er svært at holde seriøsiteten oppe, når vi hverken har nogle stævner at se frem til eller en omgang undervisning en gang imellem - men vi prøver vores bedste

Når man skal lære at kende sin hest på ny

02-02-2021 18:48, af Rebecca Sofie Larsen

Og i en tid der ikke tilgodeser hestens basale behov. I en tid med strenge coronarestriktioner er det svært at imødekomme helt basale behov for heste med særlige udfordringer. I denne blog fortæller jeg om mine overvejelser omkring fremtiden med Armantic

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Landsstævnedebut til Kronprinsesse Mary (video)

09-05-2021 13:25, af Kristine Ulsø Olsen

For blot otte måneder siden, red H. K. H. Kronprinsesse Mary sit første dressurstævne, og i denne weekend tog hun skridtet videre og debuterede med Blue Hors Edelman ved landsstævnet i Frederiksværk

Vanrøgtede Little Hope græsser nu i hestehimlen

12-05-2021 10:23, af Liv Haumann
Pony|

Det var et vendepunkt for den vanrøgtede pony Little Hope, da 16-årige Camilla Rask tog hende under sine vinger, tilbage i januar 2021. Desværre havde livet været for hårdt for Little Hope, og den lille pony har nu fået fred på de evige græsmarker

Sandra Enemark åbner op om en svær tid

11-05-2021 15:33, af Annika Knudsen Lorentsen

For 9 år siden mistede Sandra Enemark sin eneste søster, topspringrytteren Camilla Enemark. I et personligt interview fortæller Sandra om tiden mens Camilla var syg, og om tiden efter, at søsteren gik bort

Flere flotte debuter i Frederiksværk (video)

07-05-2021 20:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Landsstævnet hos Frederiksværk Rideklub startede i dag med en sejr til Liva Addy Guldager Nielsen i MB1, mens Cathrine Dufour red en sejr hjem i den 7-årige Eternitys Prix St. Georg-debut. Anne Troensegaard tog sejren i Intermediaire II, mens Nadja Aaboe Sloth red sig til en andenplads i sin debut i Intermediaire med den 8-årige Favour Gersdorf

Dufour og Vamos Amigos dansede i aftensolen (video)

08-05-2021 22:22, af Kristine Ulsø Olsen

Der blev vist dressur på særdeles højt niveau ved dagens landsstævne i Frederiksværk, hvor der blev redet alt fra MB0 til Bundgaard Byg Cup og afslutningsvis Grand Prix, som Cathrine Dufour og Vamos Amigos trak sig sejrsrigt ud af med over 77%

Fra sorg til solstrålehistorie