Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07, af Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Hvordan kan man udnytte tiden bedst muligt med sin hest, når den er skadet?

19-03-2019 11:26, af Rebecca Sofie Larsen

Har du også svært ved at finde ud af, hvordan du skal stimulere din hest, når den står med en skade? Jeg fortæller i denne blog om, hvad jeg har gjort for at stimulere min skadede hest

Til hestefest i Herning

14-03-2019 07:16, af Cecilia Lindahl

Junior-blogger Johanne har været til kæmpe hestefest i Herning. En særlig oplevelse var Cathrine Dufours Clinic om torsdagen, der har givet mange træningstips med hjem. Læs alt om, hvordan Johanne vil træne sine heste med gode råd fra Dufour

Blog: Det handler om at se muligheder i stedet for begrænsninger

15-02-2019 21:23, af Rebecca Sofie Larsen

For Rebecca handler det ikke om at finde den perfekte hest, men om at se muligheder i stedet for begrænsninger

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Daniel og Zack vinder World Cup kvalifikationen (opdateret)

16-03-2019 18:06, af Cecilia Lindahl

En helt fantastisk præstation fra Daniel Bachmann Andersen og Blue Hors Zack, der netop har vundet den tiende og sidste World Cup kvalifikation

Tragisk dødsfald ved Sunshine tour

18-03-2019 18:02, af Kristine Ulsø Olsen

Ved det spanske springstævne Sunshine Tour, startede denne uge på den værst tænkelige måde, da en hestepasser mandag morgen døde grundet brand i en lastbil

Daniel rider sig til sikker sejr i Holland (video)

15-03-2019 14:38, af Annika Knudsen Lorentsen

Danmarks dressurprins Daniel Bachmann Andersen har netop vundet stort over tyske Isabell Werth i CDI3* Grand Prix med Blue Hors Don Olymbrio

Ny dressurhest til Bo Høstrup

18-03-2019 16:01, af Kristine Ulsø Olsen

Det er den nu 10- årige hannoveraner WL Hofprinz der er kommet i stald hos Bo Høstrup, som fremover skal uddanne  den sorte vallak 

Fremvisning forud for auktion hos topavler

21-03-2019 13:57, af Thomas Bach Jensen

Campen Auktioner afholder netauktion af 47 heste fra topavler Jens Kvist i Sydjylland og har aldrig tidligere oplevet så massiv en interesse for de udbudte heste. På lørdag er der eftersyn og fremvisning af hestene hos avleren

Andreas Helgstrand gør comeback i stor tur (video)

20-03-2019 15:37, af Thomas Bach Jensen

Det er længe siden, man har set Andreas Helgstrand i stor tur, men det sker igen på fredag ved landsstævnet i Vejle, hvor hingsten Addict de Massa for første er til stævnestart i Danmark

To UVM-medaljetagere til Helgstrand

19-03-2019 11:38, af Kristine Ulsø Olsen

Helgstrand dressage har netop erhvervet de to topheste Eye Catcher og Five Star, som begge har været medaljetagere ved UVM i deres yngre dage

Dufour: Jeg er meget følerytter

16-03-2019 12:29, af Cecilia Lindahl

Cathrine Dufour gav torsdag aften under Dansk Varmblods Hingstekåring et indblik i, hvordan hun træner sine heste. For hvordan får hun dem til at gå i så flot en holdning og med så meget energi og overskud? 

Hest faldt fire meter ned i gylletank

18-03-2019 14:09, af Kristine Ulsø Olsen

Søndag eftermiddag faldt et 10 måneder gammelt føl ned i en gylletank, men trods faldet på mellem tre til fire meter overlevede hesten

Daniel i hælene på Isabell Werth