Blog: Min blinde pony

25-10-2018 07:07, af Caroline Østerby

Mød Ridehesten Juniors nye blogger, Caroline Østerby, der ed en blind pony har en hel speciel historie  at fortælle

Copyright Ridehesten.com


Da jeg var 9 år gammel gik min ponydrøm i opfyldelse. Jeg fik en rigtig Pippihest, nemlig en knabstrupper, der hed  Happy.
Happy var en sød og tillidsfuld pony, men han havde ikke den store stævneerfaring. Det vidste sig, at Happy og ikke mindst jeg syntes, spring var det allersjoveste. Vi begyndte så småt på stævnene og resultaterne blev bedre og bedre. Men til vores sidste stævne i Dragør, hvor vi faktisk red en fejlfri tur, løb Happys ene øje lidt i vand. Min mor tog ham en smut forbi dyrehospitalet - bare for et lille tjek.  Det vidste sig, at Happy var helt blind på det end øje, og han kun havde 15% syn tilbage på det andet øje. Så fra den ene dag til den anden stoppede alt stævneaktivitet, og de næste mange uger gik med at forstå Happy, som blind.
Det at vi aldrig skulle til springstævne mere og måske aldrig skovture eller til vandet, var forfærdeligt for mig, men Happy måtte have haft det meget værre end mig.
Nu er jeg blevet meget fokuserede på at holde alle Happys færdigheder ved lige i vores hverdag. I hans trygge omgivelser, er vi både på spring- og dressurbanen samt ture i skoven. Efter jeg fandt ud af at Happy var blind, har jeg lagt mærke, hvor vigtigt det er at give de rigtige signaler, for jeg fungerer jo som hans øjne,  og det har givet os et tættere bånd.
 
Ny springpony
I foråret 2018 fik jeg en ny springpony, Mitzi! Fra første gang jeg red hende, kunne jeg mærke at det var hende, der skulle føre mig videre i min springkarriere!
Jeg har ikke haft Mitzi så længe, men vi har allerede haft mange fantastiske ture sammen, og vi har fået nogle gode resultater.
Jeg har lavet denne video, der viser min historie. Jeg håber i vil se med!

Kærlig hilsen Caroline Østerby
Følg mig på instagram: Caroline_Osterby  

Læs også

Opstilling og indvirken DEL1

06-12-2018 09:18, af Line Hermann Hass

Har du brug for hjælp til at forbedre din opstilling og indvirken på hesten? Så giver Grand Prix rytter Line Hermann Hass en række gode råd til rytterens opstilling fra top til tå

Driver er min motivation

05-12-2018 19:53, af Josefine Hoffmann

Josefine Hoffmann fortæller hudløst ærligt om, hvordan en 37 timers arbejdsuge, er en by i Rusland, når man arbejder i en træningsstald, som Kasprzak Dressage. Men det er en passion, og Driver er en stor motivationskilde, lyder det fra Josefine i et blogindlæg

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Topmodel og youtuber til Blue Hors (video)

06-12-2018 12:34, af Thomas Bach Jensen

Den internationale fotomodel, blogger og youtuber Matt Harnacke er blevet optaget i Blue Hors-familien. Han har besøgt det danske stutteri, og de har nu indgået et samarbejde

Kanonslag slog min hest ihjel

08-12-2018 11:20, af Cecilia Lindahl

Torsdag eftermiddag skræmte 2-3 drenge livet af to heste, da de fyrede kanonslag og hjemmelavet fyrværkeri af blot ti skridt fra de to heste. Det endte med at få fatale konsekvenser, og en hest måtte aflives efter at have mistet følingen i bagparten

Casper har fundet sin hjemmebane

05-12-2018 11:50, af Kristine Ulsø Olsen

Den nordjyske smed Casper Jensen havde en svær skoletid grundet ordblindhed. Han fandt sin levevej som uddannet beslagsmed og kan nu fejre at være blandt landets gazelle-virksomheder

Severo Jysk Mester i Grand Prix

09-12-2018 18:40, af Cecilia Lindahl

Trods en uheldig dag for Severo Jurado López og hingsten Rialto Star, lykkedes det alligevel ekvipagen at snuppe titlen som Jysk Mester i Grand Prix

8 brækkede knogler forsinker hjemrejsen

07-12-2018 10:54, af Thomas Bach Jensen

Simone Pearce har endnu ikke udsigt til at kunne flyve tilbage til Europa, efter hun i sidste uge kom slemt til skade ved et styrt i Australien, hvor hun brækkede otte knogler

8 hingste videre fra Vallensbæk

09-12-2018 20:11, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

5 springhingste og 3 dressurhingste formåede ved dagens forbesigtigelse på Vallensbæk Ridecenter at komme igennem nåleøjet og derved sikre sig adgang til hingstekåringen i Herning

Hoppen med flap-ørerne er død

10-12-2018 21:06, af Cecilia Lindahl

Rocher, også kendt som hoppen med "flapører", er død i en alder af 27 år

Hvor skal passet ligge?

06-12-2018 07:13, af Cecilia Lindahl

De første hestepas blev lavet i 1999, siden da er der kommet regler og forordninger til. Hvor skal passet egentlig ligge?

Dobbelt op på to meter (video)

08-12-2018 19:01, af Britt Carlsen

Stemningen er nærmest elektrisk på Vilhelmsborg - der er totalt fyldt i hallen, og rytterne kvitterer ved super springning. To ryttere slog rekord og vippede op over to meter i Krafft Six Bar

Familien Kirk donerer millionbeløb til flygtningebørn