Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Copyright Ridehesten.com

Vi blev vist rundt af en af dem fra Blue Hors, som fortalte om hestene og staldene. Udstyret hang virkelig flot i store sadelrum. De pudsede deres udstyr hver gang, de havde redet! Jeg tænkte, at jeg også ville prøve det, så nu er jeg begyndt at pudse mit hovedtøj, når jeg har trænet.

Der var helt vildt flot, og de havde ca. 200 heste.  Nogle af hestene stod på halm og nogen stod på træpiller.

Jeg hilste blandt andet på Blue Hors Don Schufro. Han er en 25 år gammel hingst, som vandt holdbronze ved OL i 2008. De havde også et stort skab med alle de største præmier og pokaler, som hestene havde vundet.

Copyright Ridehesten.com

 

Inde i en af ridehallerne var Daniel Bachmann Andersen ved at ride en 5 års hest, som han lige havde redet 5 års championat på. Han fortalte mig, at han skulle ride 11 heste den dag! Han stod af hesten for, at vi kunne tage et billede sammen, og han fortalte, at han lige om lidt skulle flyve til VM i USA - jeg ønskede ham held og lykke!

Jeg blev meget imponeret over, at hvis man bliver så dygtig, så kan man få lov til at ride så fine heste.

Det var rigtig spændende at besøge Blue Hors, og at møde de flotte heste og dygtige ryttere. Det har betydet meget, at se Daniel ride og tale med ham, og det har gjort, at jeg nu vil arbejde endnu hårdere for at nå mine mål.

Kærlig hilsen

Joihanne

Læs også

Daniel og Zepter nummer tre i specialen

15-12-2018 11:24, af Camilla Tiefensee Schrøder

Blue Hors-berider Daniel Bachmann Andersen har her til formiddag redet sig til endnu en podieplads ved det internationale stævne i Frankfurt

Daniel og Veneziano nr. 3 i Louisdor Preis (video)

14-12-2018 15:18, af Thomas Bach Jensen

Daniel Bachmann Andersen og avlshingsten Blue Hors Veneziano fik en særdeles god start på Louisdor Preis-finalen i dag, hvor de opnåede små 74%

Bachmann brillerede i Frankfurt (video)

14-12-2018 11:34, af Thomas Bach Jensen

Blue Hors' berider Daniel Bachmann Andersen har netop sikret sig sejren i den indledende Grand Prix i Festhallen Frankfurt med det unge talent Blue Hors Zepter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kanonslag slog min hest ihjel

08-12-2018 11:20, af Cecilia Lindahl

Torsdag eftermiddag skræmte 2-3 drenge livet af to heste, da de fyrede kanonslag og hjemmelavet fyrværkeri af blot ti skridt fra de to heste. Det endte med at få fatale konsekvenser, og en hest måtte aflives efter at have mistet følingen i bagparten

Severo Jysk Mester i Grand Prix

09-12-2018 18:40, af Cecilia Lindahl

Trods en uheldig dag for Severo Jurado López og hingsten Rialto Star, lykkedes det alligevel ekvipagen at snuppe titlen som Jysk Mester i Grand Prix

Oplev julen på Berleburg Slot

11-12-2018 08:53, af Kristine Ulsø Olsen

I aften kan man på TV2 opleve den danske dressurlandstræner prinsesse Nathalie vise rundt i sit barndomshjem, Berleburg Slot

Hoppen med flap-ørerne er død

10-12-2018 21:06, af Cecilia Lindahl

Rocher, også kendt som hoppen med "flapører", er død i en alder af 27 år

8 hingste videre fra Vallensbæk

09-12-2018 20:11, af Kristine Ulsø Olsen
Avl|

5 springhingste og 3 dressurhingste formåede ved dagens forbesigtigelse på Vallensbæk Ridecenter at komme igennem nåleøjet og derved sikre sig adgang til hingstekåringen i Herning

14 springbetonede hingste klar til Herning

12-12-2018 12:22, af Britt Carlsen
Avl|

Ved Dansk Varmblods forbesigtigelse på Vilhelmsborg er der i dag udtaget 14 unghingste til forbundets hingstekåring i marts i MCH Messecenter Herning. Kvaliteten var generelt god, og flere hingste løste opgaven med stort overblik

26 dressurhingste udtaget på Vilhelmsborg

12-12-2018 21:38, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods forbesigtigelse på Vilhelmsborg har forløbet særdeles godt i dag og er netop afsluttet forud for tidsplanen med 26 dressurhingste udtaget hingstekåringen i Herning

Stakkato-datter solgt for rekord beløb

11-12-2018 10:45, af Kristine Ulsø Olsen

Ved den 39. P.S.I. Auktion i søndags blev der slået rekord da en Stakkato-datter blev solgt for 2,4 millioner euro

Dansk succes ved svensk landsstævne

10-12-2018 15:38, af Thomas Bach Jensen

Flere danske dressurryttere var til start ved et nationalt stævne i Helsingborg Fältrittklubb i Sverige i weekenden, hvor de tog godt for sig af præmierne

 

Dobbelt op på to meter (video)

08-12-2018 19:01, af Britt Carlsen

Stemningen er nærmest elektrisk på Vilhelmsborg - der er totalt fyldt i hallen, og rytterne kvitterer ved super springning. To ryttere slog rekord og vippede op over to meter i Krafft Six Bar