Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Copyright Ridehesten.com

Vi blev vist rundt af en af dem fra Blue Hors, som fortalte om hestene og staldene. Udstyret hang virkelig flot i store sadelrum. De pudsede deres udstyr hver gang, de havde redet! Jeg tænkte, at jeg også ville prøve det, så nu er jeg begyndt at pudse mit hovedtøj, når jeg har trænet.

Der var helt vildt flot, og de havde ca. 200 heste.  Nogle af hestene stod på halm og nogen stod på træpiller.

Jeg hilste blandt andet på Blue Hors Don Schufro. Han er en 25 år gammel hingst, som vandt holdbronze ved OL i 2008. De havde også et stort skab med alle de største præmier og pokaler, som hestene havde vundet.

Copyright Ridehesten.com

 

Inde i en af ridehallerne var Daniel Bachmann Andersen ved at ride en 5 års hest, som han lige havde redet 5 års championat på. Han fortalte mig, at han skulle ride 11 heste den dag! Han stod af hesten for, at vi kunne tage et billede sammen, og han fortalte, at han lige om lidt skulle flyve til VM i USA - jeg ønskede ham held og lykke!

Jeg blev meget imponeret over, at hvis man bliver så dygtig, så kan man få lov til at ride så fine heste.

Det var rigtig spændende at besøge Blue Hors, og at møde de flotte heste og dygtige ryttere. Det har betydet meget, at se Daniel ride og tale med ham, og det har gjort, at jeg nu vil arbejde endnu hårdere for at nå mine mål.

Kærlig hilsen

Joihanne

Læs også

Blue Hors championater lige om hjørnet

27-06-2019 08:33, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Det er nu, at Blue Hors championaterne for føl og unge dressurheste står for døren. I morgen gælder det den indledende klasse for ridehestene, der har finale lørdag, hvor det store følchampionat også afvikles

Ny avlskonsulent til Blue Hors

17-06-2019 10:30, af Britt Carlsen

Blue Hors’ avlsafdeling vil fra 1. september blive styrket med nye kræfter, når Jesper Bisgaard Nielsen tiltræder en stilling som avlskonsulent

Stinna Tange skal ride Blue Hors-hest

14-06-2019 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Pararytteren Stinna Tange har nu fundet den hest, der skal afløse Horsebo Smarties, som hun vandt dobbelt VM-guld med sidste år. Hun har kastet sin kærlighed på en ganske ung 5-årig vallak fra Blue Hors

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hestepiger og deres fornemmelse for tid

19-06-2019 13:21, af Philip Chr. Ulrich

Jeg er uddannet historiker, og på studiet har jeg selvfølgelig lært, at man igennem tiden har gjort tid op på forskellige måder. Forskellige civilisationer har igennem historien haft forskellige kalendere og måder at holde øje med tiden på

Så enkelt fjerner du hestebremseæg

24-06-2019 15:37, af Merete Haahr

Hvorfor er det så svært at fjerne hestebremseæg, når nu hestene bare kan slikke dem af? Det spørgsmål undrede Emelie Tapper, som til dagligt arbejder som hovsmed. Hun har nu fundet sin egen opskrift på, hvordan man kommer plagen til livs

Med 7-års hestene er UVM-holdet fuldendt

25-06-2019 14:33, af Thomas Bach Jensen

Det bliver for Danmark et spændende UVM i dressur i Ermelo til august, hvor tolv talentfulde DV-heste skal forsvare de danske farver. Her i eftermiddag har dommerne sat et 7-års hold, der bl.a. omfatter en tidligere UVM-medaljevinder

5- og 6-års holdene til UVM i dressur er sat

25-06-2019 12:55, af Thomas Bach Jensen

I sommervarmen på Vilhelmsborgs gårdsplads har dommere og publikum nydt den høje kvalitet i 5-års og 6-års holdene, og dommerne har nu sat navne på de hold, der skal repræsentere Danmark i Ermelo til august

Helgstrand-hingste videre i UVM-udtagelse (video)

21-06-2019 12:11, af Annika Knudsen Lorentsen

Hingsten Jovian er videre til UVM i Ermelo efter den endelige udtagelse i Holland, mens det ved den første kvalifikationsrunde i Tyskland lykkedes for Helgstrand Dressage at få tre af deres hingste med videre til den anden og endelige kvalifikationsrunde, som afholdes i Tyskland om et par uger

Massevis af dødsfald på amerikansk væddeløbsbane

23-06-2019 12:52, af Annika Knudsen Lorentsen

I Californien er en væddeløbsbane blevet udsat for had fra dyreaktivister, ligesom de har været mange anklager om dyremishandling, på grund af et stort antal dødsfald blandt hestene

God start for Hallundbæk ved GCL i Portugal (video)

21-06-2019 09:05, af Annika Knudsen Lorentsen

I går, torsdag, red Emil Hallundbæk to fejlfrie runder ved Longines Global Champions Tour-stævnet i Cascais i Portugal, hvor han blandt andet er til start i holdkonkurrencen Global Champions League

Ohlala er blevet pensioneret