Når man finder en rigtig heste-facebook-ven

29-12-2020 16:34

Når man har hestene hjemme, så kan det nogle gange blive lidt ensomt hvad hestesnak angår – for selvom hestene gerne stiller op og ser interesserede ud, når jeg snakker til dem, så tvivler jeg faktisk på, at de har de helt store meninger om hingstevalg, ridning, foder, tilskud og alt muligt andet, som er spændende at snakke om, når man avler

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Og min søde mand aner ikke et klap om heste for at sige det ligeud. Jo, han ved, at de har fire ben, at han skal køre wrap ind en gang om ugen, skal ordne hegnet, når det går i stykker og sørge for, at traileren er i orden og hvad der ellers følger med, nå man nu er gift med et hestemenneske.

Så derfor er jeg rigtig glad og taknemmelig for, at jeg har fundet et par hesteveninder via facebook – nogle som jeg tit skriver med om alt muligt omkring hestene. Især en er jeg kommet rigtig tæt på, og vi havde da også aftalt, at jeg skulle besøge hende i år, men så kom corona på tværs, og det blev ikke til noget. Men vi satser på, at jeg tager en tur nordpå næste år, så jeg kan se hendes heste i levende live, selvom jeg føler, at jeg allerede kender dem.

For vi skriver stort set sammen hver dag. Vi kender navne og afstamninger på hinandens heste, og vi deler tanker og overvejelser om alt muligt lige fra hvilke hingste vi har kig på og som kan passe til vores hopper til fif om foder, fold og bekymringer når hestene er syge eller ikke vil komme i fol osv. Ja, jeg var nærmest med, da hendes hopper folede i år.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Selvom vi kun har mødt hinanden et par gange i virkeligheden (hun var blandt andet så sød at komme og hjælpe mig, da jeg sidste år havde føl på auktion i Esbjerg), så føler jeg, at vi kender hinanden rigtig godt. Vi har efterhånden skrevet sammen i et par år, og vi er kommet så tæt på hinanden, at vi også ”snakker” om meget andet end hestene, så vore beskeder til hinanden handler også om familie, job og hvordan vi ellers går og har det.

Det er noget af det fede ved at have hest – at kunne dele det med andre. For selvom hestene i sig selv er en berigelse i ens liv, så er det at kunne dele sorger og glæder med andre også en vigtig del.

Så stor tak til dig kære heste-facebook-veninde fordi du gider kontakten. Men jeg tror, at vi skal blive lidt bedre til at komme ordentlig tid i seng, for det sker ikke sjældent, at vi lige skal have ordnet hingstevalg eller andet klogt, når vi faktisk burde ligge og drømme sødt (om heste).

Læs også

Hvordan skal mit hestehold se ud?

22-03-2021 06:23, af Lone Rytter

Det med at have heste som hobby er jo på mange områder helt fantastisk – og selvfølgelig skal der være heste i stalden på Kærvang mange år endnu. Spørgsmålet er hvor mange og hvilke

Lad os nu passe på hestene under rytter

23-02-2021 18:23, af Lone Rytter

I år starter livet som ridehest for Saga og Safran, der begge fylder tre år. Og jeg har gjort mig rigtig mange tanker og overvejelser omkring det. Ikke mindst fordi, jeg jævnligt kender eller hører om heste, der er blevet presset alt for meget i deres unge år – og som for nogles vedkommende ender med aldrig at blive rideheste, mens andre skal ”rettes op”

Lidt brokkeri – men kun lidt

10-02-2021 06:49, af Lone Rytter

Jeg vil lyve, hvis jeg sagde, at hestene altid gør mig glad og lykkelig. Faktisk kan jeg også være en lille brokkerøv, hvis jeg skal være helt ærlig. Altså sådan en, der går og småbander lidt og går foroverbøjet henover gårdspladsen, når jeg skal i stalden

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Herpesudbrud ved Viborg: Det er dybt tragisk

22-01-2022 13:21, af Annika Knudsen Lorentsen

– Vi forsøger at gøre alt hvad vi kan for, at vi ikke mister flere heste, fortæller ejerne af det opstaldningssted ved Romlund, som netop nu er ramt af et voldsomt udbrud af herpesvirus 1, hvor tre opstalderes heste er døde

Flere heste døde under herpesudbrud ved Viborg

21-01-2022 17:26, af Annika Knudsen Lorentsen

En stald ved Viborg er ramt af herpesvirus 1, og meldingen lyder at flere heste er døde, mens mange andre er syge. Det har fået flere stalde i området til at lukke staldene for alle udefrakommende

Nyt i sagen om den skamferede hoppe på Søballegard

20-01-2022 15:28, af Christine Krogh Frausing

Så er der nyt i sagen om den skamferede hoppe fra Søballegaard, i det der er fundet DNA på kosteskaftet der var efterladt i stalden

Shannon råber op efter snyd med hestehandel (video)

25-01-2022 11:03, af Annika Knudsen Lorentsen

Shannon Mejnert Ketterle driver en særdeles succesfulde stald med køb og salg af heste, og hun har netop haft en rigtig dårlig oplevelse med køb af en hest fra Spanien, som nu får hende til at råbe omkring, at vi skal huske på ordenligheden i branchen. Samtidig håber hun, at hun kan hjælpe andre til ikke at ende i samme situation

Embryon solgt til Danmark for 460.000 kr.

24-01-2022 11:49, af Christine Krogh Frausing
Avl|

Ved Global Dressage Auction i weekenden blev et embryon – et ufødt føl – erhvervet af den danske dressurstald HP Horses for 62.000 euro svarende til over 460.000 kr.

Grand Galaxy Win er blevet kastreret

18-01-2022 10:43, af Annika Knudsen Lorentsen

Charlotte Jorsts Grand Galaxy Win, som tidligere har konkurreret i Danmark under Severo Jurado Lopez og som er kåret i Dansk Varmblod, er blevet kastreret 

Ingrid Dahlmann er sovet ind i en alder af 84 år