Jeg retter lige næsebåndet en ekstra gang

10-03-2018 09:00

Sussi Hjort Hollensted

Jennifer Fogh Pedersen retter lige en ekstra gang på alt sin hests udstyr, inden hun skal ride en springkonkurrence. Det er blevet et lille ritual for hende

Copyright Ridehesten.com

Nogle ryttere har små ritualer, før de skal skal ride en klasse. For Jennifer Fogh Pedersen er det, at tjekke alle detaljer på sin hests udstyr en ekstra gang.
 - Jeg retter altid på alting, før jeg sætter mig op på mine heste inden konkurrencer. Jeg tjekker biddet, næseremmen, sadlen og gamacher. Faktisk er det helt ned til mindste detalje som at tjekke om lynlåsen er lukket i min støvle, siger hun.

Bare noget, jeg gør
Og selvom Jennifer Fogh Pedersen har en hestepasser med fra Tyskland, hvor Jennifer Fogh Pedersen bor, som også til daglig sadler hestene op, så skal Jennifer Fogh Pedersen alligevel lige  tjekke om alt udstyret sidder, som det skal.
- Jeg tror, at det er en lille smule irriterende for mine hestepassere. Men jeg tror, at de efterhånden fortæller det til de nye hestepassere, at de altså ikke skal tage det personligt, for det er bare noget, som jeg gør, smiler hun. 

Mit lille ritual
Og for Jennifer Fogh Pedersen er tjekkeriet blevet et ritual, før hun rider.
- Det er simpelthen blevet en vane, at jeg retter det hele. Jeg har det meget bedre, når jeg lige har gjort det, så det gør jeg altid, siger hun.

Se Jennifer Fogh Pedersens lille ritual: 

Læs også

Vilhelmsborg sluttede af med fire danske sejre

03-02-2019 07:08, af Charlotte Kondrup

Under det internationale CSI2* stævne i Vilhelmsborg sluttede Christian Jansen med to sejre, mens Rikke Vingborg og Jennifer Fogh Pedersen hver stod for en sejr

Søren Pedersen godt med i CSI4* i Samorin

21-07-2018 22:30, af Charlotte Kondrup

Der er fuld knald på stævnerne denne weekend rundt om i Europa. Mens langt de flestes øjne er rettet mod Aachen, klarer de danske springryttere sig godt i Samorin

Grand Prix-sejr til Jennifer Fogh Pedersen

14-01-2018 21:50, af Thomas Bach Jensen

Danske Jennifer Fogh Pedersen sluttede på bedste vis sin stævnedeltagelse i hollandske Drachten ved at vinde Grand Prixen

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Sophie Schwarck: Virussen slog min hest ihjel (video)

02-03-2021 10:27, af Annika Knudsen Lorentsen

Sophie Schwarck Asmussen mistede i søndags en af sine heste under herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia, og hendes to andre heste er også ramt af virussen, og kæmper for deres liv. Sophie beskriver forløbet som forfærdeligt, uvirkeligt og fuldstændig ude af kontrol, og så fortæller hun, at på trods af, at hendes heste alle er vaccineret mod virussen, så lader det til, at de ingen beskyttelse har haft

Kevin Lemke i fokus for mishandling (video)

07-03-2021 07:30, af Thomas Bach Jensen

Den amerikanske dyreværnsforening PETA har sat fokus på springrytter Kevin Lemke, der under et springstævne i Californien piskede sin hest hårdt flere gange for at refusere og tvang hesten til at forcere en forhindring, som den ikke var i stand til at springe

Familien Truelsen: Vi beder for vores hestes liv

02-03-2021 15:10, af Marie Helene Rigård Rohleder

Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for at redde deres ni heste, som de tog med til springstævne i Valencia, Spanien. Stævnet er ramt af en ekstrem aggressiv variant af herpesvirus 1 og flere heste er døde 

Rikke Andersen om Valencia-tur: Jeg er så lettet!

03-03-2021 12:04, af Annika Knudsen Lorentsen

Rikke Andersen var blandt de danske ryttere til start i Valencia, men sammen med sit team nåede hun at forlade stævnepladsen med sine heste i god behold. Hun fortæller, at hun er lettet, men samtidig chokeret over, at hun potentielt kunne have stået i samme situation, som hendes mange rytterkollegaer, der lige nu kæmper for, at så mange heste som muligt overlever virusudbruddet

Det går fremad i Valencia - også for de danske heste

04-03-2021 17:21, af Kristine Ulsø Olsen

Det begynder så småt at gå fremad for de heste som er fanget i herpesvirusudbruddet på stævnepladsen i Valencia, og det gælder også for familien Truelsen, som nu kun har en hest tilbage der har brug for ekstra pleje

Heste dør på stribe af herpesvirus til stævne i Spanien (video)

28-02-2021 14:57, af Marie Helene Rigård Rohleder

De danske springryttere ved stævnet i Valencia, Spanien, gennemlever deres livs værste mareridt. Kirsten Rie Truelsen og hendes familie kæmper for deres ni heste efter, at stævnet er blevet ramt af herpesvirus 1. Stævnearrangørerne har ikke taget truslen alvorligt, og der er først i går, at de gav lov til at adskille de raske heste fra de syge (Opdateret med billeder)

Søren Rasmussen: Har du en Plan B?

06-03-2021 20:40, af Thomas Bach Jensen

Manden bag Frandsbjerg Horses, Søren Rasmussen, har efter at være kommet hjem fra det internationale springstævne i Valencia skrevet en besked til sine hestevenner på Facebook, og han har et budskab til alle i denne vanskelige tid

Fire heste rejste fra Valencia til Doha