Jeg retter lige næsebåndet en ekstra gang

10-03-2018 09:00

Sussi Hjort Hollensted

Jennifer Fogh Pedersen retter lige en ekstra gang på alt sin hests udstyr, inden hun skal ride en springkonkurrence. Det er blevet et lille ritual for hende

Copyright Ridehesten.com

Nogle ryttere har små ritualer, før de skal skal ride en klasse. For Jennifer Fogh Pedersen er det, at tjekke alle detaljer på sin hests udstyr en ekstra gang.
 - Jeg retter altid på alting, før jeg sætter mig op på mine heste inden konkurrencer. Jeg tjekker biddet, næseremmen, sadlen og gamacher. Faktisk er det helt ned til mindste detalje som at tjekke om lynlåsen er lukket i min støvle, siger hun.

Bare noget, jeg gør
Og selvom Jennifer Fogh Pedersen har en hestepasser med fra Tyskland, hvor Jennifer Fogh Pedersen bor, som også til daglig sadler hestene op, så skal Jennifer Fogh Pedersen alligevel lige  tjekke om alt udstyret sidder, som det skal.
- Jeg tror, at det er en lille smule irriterende for mine hestepassere. Men jeg tror, at de efterhånden fortæller det til de nye hestepassere, at de altså ikke skal tage det personligt, for det er bare noget, som jeg gør, smiler hun. 

Mit lille ritual
Og for Jennifer Fogh Pedersen er tjekkeriet blevet et ritual, før hun rider.
- Det er simpelthen blevet en vane, at jeg retter det hele. Jeg har det meget bedre, når jeg lige har gjort det, så det gør jeg altid, siger hun.

Se Jennifer Fogh Pedersens lille ritual: 

Læs også

Vilhelmsborg sluttede af med fire danske sejre

03-02-2019 07:08, af Charlotte Kondrup

Under det internationale CSI2* stævne i Vilhelmsborg sluttede Christian Jansen med to sejre, mens Rikke Vingborg og Jennifer Fogh Pedersen hver stod for en sejr

Søren Pedersen godt med i CSI4* i Samorin

21-07-2018 22:30, af Charlotte Kondrup

Der er fuld knald på stævnerne denne weekend rundt om i Europa. Mens langt de flestes øjne er rettet mod Aachen, klarer de danske springryttere sig godt i Samorin

Grand Prix-sejr til Jennifer Fogh Pedersen

14-01-2018 21:50, af Thomas Bach Jensen

Danske Jennifer Fogh Pedersen sluttede på bedste vis sin stævnedeltagelse i hollandske Drachten ved at vinde Grand Prixen

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Marie Helene Rigård Rohleder
29 92 98 22
mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Maxie med hyldest til sin bedste ven der blev mobbet

01-12-2021 18:16, af Christine Krogh Frausing

Maxie Nabi Christiansen red under dette Christmas Show Warm Up for sin bedste ven, Zac Kean Parry, der er blevet mobbet, slået og sparket så meget, at han har valgt at stoppe i ridesporten på ubestemt tid

Hundebøl: Jeg rider ikke for at blive verdensmester

06-12-2021 11:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Tilbage i 2016 begyndte Claus Hundebøl for alvor at springe, og siden har det taget fart. I dag lever han af sporten og har debuteret flere heste i de højeste klasser

Kandar for første gang valgfrit i alle klasser

02-12-2021 16:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Dansk Ride Forbund er netop kommet ud med de nye, reviderede disciplinreglementer, som gælder fra 1/1-2022, og det er ikke kun i springning, der er ændret på reglerne, for som noget nyt er kandar nu valgfrit fra sværhedsgrad 3 og op – også på landsplan

Hvis landet lukker, gør Christmas Show også

08-12-2021 12:39, af Annika Knudsen Lorentsen

På grund af regeringens varslede corona-restriktioner, har der netop været ryttermøde i forbindelse med Christmas Show på Vilhelmsborg. Her blev der orienteret omkring, at i værste fald så slutter Christmas Show fredag kl. 16.00

Syv danske dressurekvipager i verdens top-50

02-12-2021 06:26, af Thomas Bach Jensen

Mens Cathrine Dufour med Bohemian bibeholder deres andenplads på FEI's verdensrangliste i dressur, rykker de øvrige danske ekvipager op ranglisten

Prinsesse Märtha Louises datter tog sejren (video)

03-12-2021 22:05, af Thomas Bach Jensen

Ved Baltic Cup finalerne på Vilhelmsborg var det den norske prinsesse Märtha Louises datter, Emma Tallula Behn, der sejrede individuelt hos childrenrytterne her til aften

Snart må du tage til springstævne i alle farver bukser

02-12-2021 13:00, af Trine Askjær-Jørgensen

Så blev det officielt fra 1/1-22 må du hoppe i alle farver ridebukser til og med C-stævner. Her kan du læse om nogle af de interessante ændringer i springreglementet

27-årige Little Miss Milton vandt ved Christmas Show

30-11-2021 19:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 27-årige hoppe Little Miss Milton har netop været til start ved Christmas Show Warm Up for pony, hvor hun med sin rytter Anna Sofia Fuhrmann har leveret indtil flere nulrunder i klasser med en højde på op til 1 meter

Hundredvis trodsede vejret for at se hingste (video)

03-12-2021 18:28, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Det årlige juleshow med hingstefremvisning hos Helgstrand Dressage fandt sted torsdag aften, og trods noget tvivlsom farbarhed på mange nordjyske veje, så var hallen fuld af gæster fra ind- og udland, der var mødt op for at opleve den enestående samling af nyindkøbte unghingste

Flot passage sikrede Merrald mesterskabssejren (video)

05-12-2021 13:03, af Annika Knudsen Lorentsen

I sadlen på Blue Hors Zatchmo har Nanna Skodborg Merrald netop vundet Grand Prix Special hos Sportsrideklubben Aalborg, og dermod tog hun også sejren i det samlede jyske mesterskab i sværhedsgraden Grand Prix