Endnu en sejr til Karoline Rohmann midt i julepynten

25-11-2017 16:00, af sussi hjort hollensted

Trods lyskæder, grantræer og julekugler vandt Karoline Rohmann igen  

Copyright Ridehesten.com
Karoline Rohmann og Noosa Melody her til JBK Odense Horse Festival i 2016

I dag bød på endnu en sejr til Karoline Rohmann til Aachen Dressage Youngster. I dag vandt hun igen på DV-hoppen Noosa Melody e. Blue Hors Don Romantic/Schwadroneur (Opdr.Else Rohmann) med 73.368%. På hingsten Jakas Don Louvre e. Blue Hors Don Romantic/Lauries Crusador XX (Opdr. Jan og Karina Koefoed-Nielsen) blev det til en delt 4.plads med 69.82%
- Jeg er simpelthen så glad. Noosa har jo været syg i foråret, og jeg synes ikke rigtig, at jeg har kunne få hende tilbage, men i dag følte jeg, at nu var hun på toppen igen. Jeg var især spændt på, hvordan hun ville gå i traven og har derfor redet hende lidt forsigtigt, da hun har kigget meget på blomsterne langs banen, siger Karoline Rohmann.

En overflod af julepynt
Noget af det, som Karoline Rodmann især blev udfordret af i klassen i dag, var den enorme juleudsmykning, som hallen i Achen er fyldt med.
- Der er lyskæder, 15 juletræer, og kæmpe julekugler nede foran dommerne. Der er virkelig meget julepynt i hallen og omkring banen, så Noosa trykkede sig lidt overfor det, så derfor er jeg ekstra glad for denne sejr, da jeg måtte arbejde hårdt for, at hun ikke spændte op. Især mine galopchangementer måtte jeg lige stille hende lidt væk fra pynten, fortæller Karoline Rohmann. 

Et tjekket stævne
Karoline Rohmann oplever stævnet i Aachen som virkelig godt arrangeret.
- Staldene er utrolig velholdte og flotte, og så er man slet ikke i tvivl om, hvor tingene foregår. Alt bliver skrevet op, og der er ingen hektisk stemning. Jeg føler mig virkelig godt tilpas hernede. Og så er det vildt med alt det julepynt. Måske lidt overdrevet. Som man siger på jysk: Godt nok grovt, griner Karoline Rohmann.  

I morgen venter finalen, hvor der rides Kür

 

Læs også

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl

cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Janne Rumbough fylder 75 år

19-02-2019 13:06, af Thomas Bach Jensen

Danske Janne Rumbough, der har boet i Florida siden 1972 og er konkurrencerytter på Grand Prix-niveau, fylder i dag 75 år

Forårsauktion: Nybagt vinder med 74%

16-02-2019 09:09, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion 2019 byder på en fremragende kollektion af 27 unghingste og unge rideheste i alderen 3-8 år. I vores gennemgang af disse lovende unge dressur- og springheste ser vi her nærmere på vidunderhoppen Sorbét

Danskere til internationale stævner - Uge 8

20-02-2019 14:21, af Kristine Ulsø Olsen

Mens Spanien og Portugal og dermed sydens sol stadig lokker mange danske springryttere til, har nogle spring- og dressurryttere i denne weekend valgt at gå i den anden retning og trække nordpå i stedet til Lillestrøm i Norge

Blue Hors Zack ikke til start i Neumünster

16-02-2019 13:30, af Charlotte Kondrup

Det var meningen at Blue Hors Zack skulle have startet Grand Prix i dag i Neumünster, men det satte en hovbyld en stopper for

Aktiver bagbenene med den rigtige vægthjælp DEL 1

22-02-2019 13:10, af Cecilia Lindahl

Jo roligere og jo mere smidigt en rytter sidder, jo bedre reagerer hesten på vægthjælperne. Men hvordan aktiverer du bagbenene med den rigtige vægthjælp?

Hormonforstyrrende kemikalier kan være årsag til EMS

19-02-2019 07:02, af Cecilia Lindahl

Kemikalier som blandt andet pesticider og plast kan spille en rolle i forhold til udvikling af EMS hos heste, sådan lyder konklusionen fra ny amerikansk forskning

Forårsauktion: Den smukke hingst Amperio

18-02-2019 12:14, af Thomas Bach Jensen

Dansk Varmblods Forårsauktion byder den 9. marts 2019 i MCH Messecenter Herning på en stærk sammensætning af 3-årige hingsteemner og talentfulde unge rideheste, der er avlet til fremtidens dressur- og springbaner. En af dem er den 3-årige dressurhingst Amperio

Succes i Norge for Sandgaard-søskende

21-02-2019 07:38, af Kristine Ulsø Olsen

En række ryttere har taget turen til Norwegian Horse Festival i norske Lillestrøm og her har søskendeparret Josefine og Mads-Emil Sandgaard hver redet en sejr hjem

Skal du varme op alt for længe?

19-02-2019 11:57, af Cecilia Lindahl

Har din hest brug for meget lang opvarmningstid? Synes du din hest er ufokuseret/modvillig i starten af en træningsenhed, så overvej, hvad der går galt i kæden af vigtige elementer

Forårsauktion: Den sølvfarvede guldhoppe