Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Copyright Ridehesten.com

Min mor og jeg kørte afsted til Frederikshavn allerede torsdag, for jeg var holdets PRT rytter, så jeg skulle ride om fredagen. I år skulle jeg ride for Gråsten, vi var et rigtigt klubhold, så vi kendte hinanden ret godt for vi har alle Pernille Ørum som træner. Vi havde været sammen inden stævnet for at lave banner og kostumer, og vi havde valgt, at vi skulle være ”The racerkørers.”

Da vi ankom hjalp de flinke hjælpere fra Frederikshavn med at tømme traileren og Aurora flyttede ind i en fin boks i ridehallen. Hun var glad og frisk og virkelig i godt humør hele weekenden. Vi startede med at banetræne om aftenen, så hun lige kunne se banen, og jeg lige kunne mærke, hvordan hendes form var.

Om fredagen skulle vores LA4-rytter ride først, hendes pony er kun 5 år, så det var stort, at den kunne være med, men den tog det rigtig fint, og de havde en ok tur med et par dyr fejl til 65%. Så blev det Auroras og min tur til at ride PRT. Vi havde en virkelig fin tur, jeg følte, at hun var med mig hele vejen rundt og vi red 71,6%. Da jeg hilste af græd jeg lidt, fordi jeg syntes, at det var lidt trist, at det snart var forbi med Aurora, som har givet mig så utrolig mange gode ture. Sammen med hende har jeg oplevet alt, hvad jeg kunne drømme om som ponyrytter. Vi har redet NM to gange og vundet ECCO Cup sammen. Heldigvis stod mine veninder klar på sidelinjen og trøstede mig, for de vidste godt, at det var lidt svært. Vi havde et virkelig godt sammenhold på holdet og hjalp hinanden hele vejen igennem. Når vi ikke red badede og hyggede vi sammen på hotellet.

Copyright Ridehesten.com

Lørdag red vores PRI rytter og PRM rytter begge 68%, så det var spændende, om vi nåede A finalen, for kun de 9 bedste hold ud af 35 kommer i A-finalen, men det gjorde vi. Vi lå som nummer 7 inden søndagens finale. Lørdag aften var der så rytterfest. Vi havde vores kostumer på og pyntede bordet og havde det rigtig hyggeligt, selvom det var noget anderledes og mere stille i år pga. corona.

Søndag var det så finalen og alle rytterne på mit hold havde virkelig gode ture, så vi rykkede to pladser op og endte samlet som nummer 5. Alle 9 hold skulle til præmieoverrækkelse til hest, så de havde lavet det virkelig festligt. Vi fik ærespræmier og sløjfer og red ud sammen.

Jeg er så taknemlig for, at mit sidste stævne med Aurora blev så god en oplevelse, og jeg glæder mig til at heppe på hende og Steffanie, som nok skal blive stjerner sammen.

Nu går tiden med at træne Frida og undervise, vi er ved at lave Kür. Vi skal have den klar til første weekend i oktober, hvor vi skal ride ECCO Cup sammen for første gang. Det bliver spændende.

I kan følge min træning på Instagram: @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Sikke en sommer det har været

02-08-2020 07:23, af Johanne Kofod Jensen

Sommeren har budt på flere stævner, og jeg har fået mange gode oplevelser efter vi endelig er kommet i gang ovenpå corona-pausen

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Thomas Dolleris Larsen er sovet ind

24-09-2020 15:11, af Thomas Bach Jensen

Berider Thomas Dolleris Larsen, der for fire måneder siden fik en hjerneblødning, er i nat sovet stille ind i sin nærmeste families nærvær

Kom indenfor hjemme hos Dufour og Laudrup

29-09-2020 10:47, af Annika Knudsen Lorentsen

– Det var ret nervepirrende og grænseoverskridende at give frie tøjler til dem i forhold til at indrette vores hjem, fortæller Cathrine Dufour og Rasmine Laudrup, som dog er blevet meget glade for resultatet, som møbelfirmaet FASMAS har skabt i deres fælles hjem 

Mindehøjtidelighed for Thomas Dolleris Larsen

28-09-2020 09:21, af Thomas Bach Jensen

Dansk ridesport mistede i sidste uge et menneske, der har gjort en stor forskel for mange i sporten, idet Thomas Dolleris Larsen gik bort. På lørdag afholdes en mindehøjtidelighed umiddelbart før hans bisættelse

Heste kan hjælpe unge med at forstå sig selv

23-09-2020 19:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Undersøgelser antyder, at heste kan have en positiv virkning i forhold til at få børn og unge til at forstå sig sel. Ligesom heste kan være med til at skabe et positivt førstehåndsindtryk af et terapiforløb

17-årige Anders Hoeck har 5 heste i finalen

29-09-2020 15:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Til årets finale i Pavo og Dansk Ride Forbunds championat for ungheste har juniorrytter Anders Uve Sjøbeck Hoeck kvalificeret intet mindre end 5 heste, heriblandt er to af dem gået videre med landets højeste karaktergennemsnit fra kvalifikationerne i deres aldergrupper

Dramatisk ridebanespringning i senior DM i dag

26-09-2020 20:59, af Thomas Bach Jensen

Dramatisk ridebanespringning vendte op og ned på placeringsrækkefølgen i Orifarms DM for seniorer ved Copenhagen Eventing, der i dag bød på både refuseringer og en knækket tøjle

Sådan undgår du muk

23-09-2020 09:57, af Annika Knudsen Lorentsen

De fugtige omgivelser, der ofte er kendetegnet for efterårets folde, er perfekte for muk og dermatofilose. Sygdomme, som man skal holde ekstra øje med, hvis hesten skal holdes rask og glad. Agria Dyreforsikrings dyrlæge kommer her med en række gode råd til til, hvordan du hjælper din hest med at undgå muk og dermatofilose

Riders Cup tog guldet på hjemmebane (video)

27-09-2020 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev en spændende afgørelse i årets Agria DRF Mesterskab for klubhold i springning, hvor Riders Cup og Bækgaarden Sportsrideklub måtte dyste om sølv og guld i en hektisk omspringning

Ene 10-taller til shetlandsponyen Lord Louis

29-09-2020 19:55, af Annika Knudsen Lorentsen
Avl|

Riccalton DK's Lord Louis aflagde årets bedste prøve ved weekendens materialprøve for shetlandsponyer, og han blev belønnet med topkarakterer over hele linjen

Mishandlet hoppe: Ejer udlover dusør på 25.000 kr.

30-09-2020 11:42, af Annika Knudsen Lorentsen

Midt i september blev den drægtige fjordhest Ågerupgårds Carli aflivet som følge af grov mishandling, og nu håber ejer Stina Myrholm, at en dusør på 25.000 kroner er nok til at fange gerningsmanden