Sidste ECCO cup-kvalifikation med Aurora

13-10-2019 16:47

Johanne Kofod Jensen

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform, læs med her og hør om vores oplevelse ved ECCO Cup i Solrød

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

Kære Ridehesten

I weekenden red jeg sidste Ecco Cup kvalifikation i Solrød på Aurora.

Det er altid et mega hyggeligt stævne og denne gang var Aurora bare i topform. Min far og jeg kørte derover torsdag efter skole, så Aurora kunne nå at blive skridtet og vænne sig lidt til banen. Vi skulle stå i stald sammen med min bedste veninde hjemme fra stalden og en masse søde piger, som jeg kender fra forskellige stævner, så det var helt vildt fedt.

Fredag skulle vi ride PRT, som var en opvarmningsklasse. Hun var lidt vågen, men vi red alligevel over 70% og vandt.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Lørdag var så første afdeling af Ecco kvalifikationen. Jeg synes, det er virkelig dejligt, at Ecco har lavet den her turnering, hvor vi kan træne og forbedre os i løbet af sæsonen. Det var igen PRT vi skulle ride og Aurora var bare med mig, så vi fik over 72% og blev nummer to. Vi har arbejdet meget med at forbedre vores galop-skridt overgange og dommeren roste det, så det er bare så godt, når man kan mærke at alle træningstimerne har virket. Søndag skulle vi ride kür. Vi havde en rigtig god tur og red 72%, men det var ikke helt nok til at beholde vores 2. plads, så vi endte på en samlet 4. plads. De fem bedste får sløjfer og plaketter og får lov til at ride æresrunde, så det er mega fedt. Nu er vi kvalificeret til den store finale, som i år skal afholdes på Blue Hors, så det bliver bare så spændende at skulle ride der.

Jeg skal bruge efterårsferien på at lave en ny kür, for jeg skal have sværhedsgraden op og jeg skal også have noget andet og bedre musik, så vi kan få en endnu bedre kür. Det tager tid, men det er også spændende at arbejde med koreografi og forskellige øvelser. Ellers så træner jeg hårdt på Revolution, som skal med til næste landsstævne i Hedensted i november. Han har haft problemer med for lav blodprocent og været meget træt, men nu har han været på en kur, der har hjulpet ham, så han kan være med til at træne fuldt ud igen. Vi har været ude til et enkelt c stævne og prøve formen af og der vandt han med 70%, så det var dejligt at mærke, hvordan han var blevet glad og frisk igen.

Jeg har også været så heldig at få en praktikplads hos Blue Hors i uge 46, jeg glæder mig bare helt vildt til at prøve at arbejde med heste hele dagen og være med i deres stald og lære af de dygtige ryttere der, og jeg glæder mig til at kunne fortælle jer alle de tips og tricks, jeg lærer der.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Landsstævnet i Aalborg er i fuld gang

29-05-2021 07:16, af Annika Knudsen Lorentsen

I denne weekend byder Sportsrideklubben Aalborg indenfor til landsstævne i dressur, og stævnets fire første klasser blev afviklet i går aftes, blandt andet med en sejr til norske Mathilde Merethe Klaesson i Intermediaire II, og en sejr til 16-årige Johanne Kofod Jensen i MB1

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Nyhedsvagt

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bo K. Møller: Vi har mistet en mand på holdet

10-06-2021 20:56, af Kristine Ulsø Olsen

Det internationale springstævne i Uggerhalne blev i dag skudt i gang  og i morgen tages der hul på EEF Series Nations Cup. Her skal fire danske springryttere repræsentere Danmark, hvor landstræner Bo K. Møller har måttet ændre på holdsammensætningen

Fuld fart fremad og sejr til DK i Nations Cup (video)

11-06-2021 19:16, af Annika Knudsen Lorentsen

Danmark har netop vundet EEF Series Nations Cup på hjemmebane i Uggerhalne, og dermed sikret sig en plads i finalen ved EEF Series ligafinalen 2021, efter at Zascha Nygaard Andreasen leverede et vanvittigt omspringningsridt

Pony blev ramt af tog, men er tilbage på S-niveau

08-06-2021 18:28, af Annika Knudsen Lorentsen

I december var springponyen Ballybaloo ude for en ulykke, hvor han blev ramt af et tog. Herefter fjernede dyrlægerne hans højre øje, og konstaterede, at han havde fået et mindre kraniebrud. På trods af den voldsomme ulykke er den velspringende pony tilbage i sporten, og han har gået S-klasser flere gange siden ulykken

– Jeg mistede mine to heste til herpes

07-06-2021 18:33, af Marie Helene Rigård Rohleder

Da Stutteri Svalegaard i slutningen af marts blev ramt af den frygtelige herpesvirus 1, blev hesteejer Kirstine Ringsborgs liv ødelagt på blot en uge. Efter et ubarmhjertigt og ødelæggende sygdomsforløb måtte hun aflive sine to elskede heste samme dag 

Landstræner Bo K. Møller: De er mulige OL-deltagere

13-06-2021 16:14, af Annika Knudsen Lorentsen

Den 22. juni udtages den rytter, som forventes at repræsentere Danmark ved dette års OL i Tokyo, og valget bliver mellem Emil Hallundbæk, Andreas Schou og Zascha Nygaard Andreasen - det fortæller landstræner, Bo K. Møller

Tina Lund: EM og OL bliver nok ikke en realitet (video)

11-06-2021 13:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Tina Lund rider i denne uge ved Equitour i Uggerhalne, og hun har netop redet en flot placering hjem i 140 cm-klassen. Tina Lund fortæller i et interview til Ridehesten.com, lidt om sommerens stævneplaner, ligesom hun også fortæller, at EM eller OL nok ikke bliver en realitet, da hendes bedste hest er blevet skadet

Søskendepar til dressurstævnet Future Champions

07-06-2021 06:34, af Thomas Bach Jensen

Astrid og Kristian Würtz Green, der er lillesøster og storebror, drager tirsdag afsted til det internationale dressurstævne "Future Champions", der afholdes hos familien Kasselmann i Hagen a.T.W., hvor også det store Horses & Dreams-stævne afholdes

Disse springryttere skal til NM og EM 2021

08-06-2021 16:20, af Annika Knudsen Lorentsen

Nu har landstræner Bo K. Møller udtaget de unge springryttere, der skal repræsenterer Danmark ved EM i Portugal og NM i Finland denne sommer

Konstantin Künnemann er klar til Nations Cup (video)

11-06-2021 11:48, af Annika Knudsen Lorentsen

Konstantin Deeken Künnemann, som oprindeligt var holdet reserve, fortæller, at han er klar til at ride Nations Cup senere, selvom han er ked af, at han skal overtage pladsen fra Lars Nørgaard Pedersen, som desværre er kommet til skade efter et styrt i gårsdagens klasse

Nis Valdemars talentpris uddelt til tre glade ryttere