Første stævne med Frida

27-07-2020 13:07, af Johanne Kofod Jensen

Så kom endelig weekenden, hvor jeg skulle starte mit første stævne på Frida. Vi havde meldt i MB1 og MB2, da det er de klasser, som jeg skal bruge som juniorrytter. Jeg havde forberedt MB1 ved at være til programtræning, og det skulle vise sig at det være en god idé

Vi kørte til Fyn, hvor vi skulle ride stævnet. Pga. Corona skulle vi helst ikke komme for tidligt. Det var mega varmt den dag, så vi ventede ved traileren indtil det blev tid til at sadle op. Både min mor og far var taget med for at hjælpe, fordi det var første gang, og hun jo er noget større end de ponyer, som jeg er vant til. Jeg gik på opvarmningen ca. en halv time før, og hun var virkelig fin. Vi plejer altid at tage gamacherne af når rytteren før mig går på banen og i det øjeblik var det som om Frida lige voksede lidt og gjorde sig klar, det var så sjovt at mærke, hvordan hun ligesom nød at skulle til stævne og vise sig frem.

Da vi red ind på banen og dommeren fløjtede gjorde hun det igen, som om hun lige fik et ekstra gear. Vi havde en super god tur, red 70,2% og fik en tredjeplads. Om søndagen skulle vi ride MB2. Det var ikke et program, som jeg havde haft tid til at træne så meget, faktisk havde jeg ikke redet det igennem før, men jeg ville gerne se om jeg kunne nå at blive B-ekvipage før sommerferien, så vi tog chancen og red alligevel. Vi red 65% og fik vores B-kvalifikation, så det var jeg mega glad for, men inden næste gang vil jeg dog lige træne det lidt bedre, så jeg kan ride med et større overskud.

Jeg elsker at være kommet på hest og kan virkelig anbefale til alle ponyryttere at fortsætte. Der er så mange sjove udfordringer. Selvfølgelig er det også svært mange gange. Jeg skal især være meget opmærksom på om min vægt og mine hjælpere er præcise nok på Frida, da hun er meget sensitiv, men det er jo kun en god ting.

Siden sidst har jeg også holdt konfirmation. Det var en helt fantastisk dag, som jeg havde glædet mig utroligt meget til. Solen skinnede og hele min familie og mine veninder var med. Auroras ejere var så søde at komme ned med hende, så vi kunne få taget billeder på dagen, det blev jeg meget glad for, da hun har en helt særlig plads i mit hjerte. 

Ellers går sommeren med at træne og undervise. De fleste dage rider jeg en 4-5 heste og ponyer, så benene er godt trætte, når det bliver aften, men det er jo den bedste måde at tilbringe sin ferie på.

Håber I nyder sommeren.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Sidste midterlinje med Aurora

16-09-2020 13:32, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var det så blevet tid til, at jeg skulle ride ned ad midterlinjen på Aurora for sidste gang. Ved hold DM i Frederikshavn. Det var virkelig godt, at det var en holdkonkurrence, så mine veninder var med, for det var ret vemodigt

Blog: Sidste DM med Aurora

19-08-2020 17:30, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden blev det så tid til, at jeg skulle ride mit sidste DM på Aurora og det skulle vise sig at blive en weekend fuld af drama, skriver dressurrytter Johanne Kofod Jensen i dette blogindlæg 

Fantastiske Frida til DM for junior

10-08-2020 15:57, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden var jeg til mit første DM på hest i Ringsted, og det var en stor oplevelse, og kun tredje gang jeg var afsted til stævne med Frida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Tophesten Hedelunds Anakin er ikke mere

25-10-2020 08:38, af Thomas Bach Jensen

Dressurrytter Ditte Mikkelsen har mistet sin 5-årige tophest Hedelunds Anakin , der var en af kandidaterne til UVM-deltagelsen i kommende uge

Hestemisbruger taget på fersk gerning

25-10-2020 14:09, af Thomas Bach Jensen

Natten til torsdag havde en 28-årig mand skaffet sig adgang til en stald, men blev af staldens ejer afsløret i at berøre en af hestene. Efter en halvtimes jagt kunne Nordsjællands Politi anholde manden, der står over for en række alvorlige sigtelser, herunder overtrædelse af dyreværnsloven

Det betyder de nye restriktioner for ridesporten

26-10-2020 14:47, af Annika Knudsen Lorentsen

Siden i fredags har hestebranchen ventet spændt på hvad de nye corona-restriktioner får af betydning for ridesporten, og Dansk Ride Forbund har nu offentliggjort en række svar på de oftest stillede spørgsmål, i forhold til de nye restriktioner, som berører både ridestævner og almindelig klubdrift

Ryttere jagtet af vred lodsejer i bil

27-10-2020 10:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Fire personer var tidligere på året ude at ride i skoven ved Restrup Enge, hvor de blev jagtet af en lodsejer i bil, hvilket resulterede i, at en faldt af og pådrog sig flere voldsomme skader - i morgen skal sagen for retten

Hvad betyder ny COVID-19-situation for ridesporten?

23-10-2020 19:34, af Thomas Bach Jensen

På aftenens pressemøde offentliggjorde myndighederne en række stramninger af de gældende COVID-19-retningslinjer og indførte desuden en række nye tiltag. Dansk Ride Forbund går i dialog med Dansk Idrætsforbund for hurtigst muligt at kunne give en videre udmelding

Landstræneren og eleven går sammen

21-10-2020 18:30, af Hannah Duelund Liltoft

Dennis Fisker der i uge 42 var repræsenteret til World Cup stævnet på Vilhelmsborg er en travl herre. Tirsdag aften gav han en lektion i opdragelse af forældre og et anderledes indblik i livet som landstræner

Præmiehingst til Danmark (VIDEO)

23-10-2020 16:16, af Hannah Duelund Liltoft

En af præmiehingstene fra Hannoveranerhingstekåringen, blev efterfølgende udbudt på den spektakulære auktion over springhingste i Verden, Torsdag aften. Én af hingstene endte på dansk grund

Endnu en præmieret springhingst til Danmark (VIDEO)

23-10-2020 20:34, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Danske springhesteavlere bliver forkælet med nye spændende springhingste til Danmark. Det forlyder nu, at ikke blot en men hele to præmiehingste fra Verden er kommet på danske hænder. Det gælder nemlig også den skimlede Zirocco Blue-søn

Tyskland har sat et stærkt UVM-hold