Forberedelserne er i fuld gang

22-06-2019 16:15, af Johanne Kofod Jensen

Så nærmer Nordisk Mesterskab på Vilhelmsborg sig for alvor og vi har fuld gang i forberedelser inden Aurora og jeg tager til Vilhelmsborg

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

I sidste weekend var Aurora og jeg til landsstævne som en del af forberedelsen frem mod Nordisk Mesterskab. Vi skulle ride PRI, PRT og PRM.  Første dag var PRI, mine forældre skulle arbejde, så jeg var alene med min træner, men vi kender hinanden rigtig godt, så det var ok. Aurora var super på opvarmningen og så red vi en af de ture, hvor det hele bare virker. Hun var med mig hele vejen og vi red 73% og vandt. Næste dag var PRT. Aurora var lidt bag mine schenkler på opvarmningen og jeg fik det ikke helt løst, så hun lavede en mega dyr fejl i galopprogrammet, men vi endte med 68% og en tredje plads, så det var ok. Sidste dag var PRM her var hun fin og med mig på opvarmningen, men på banen fik hun lige øje på en mand der gik med en barnevogn og spændte lidt op så det kostede mig et enkelt 6 tal og dermed sejren, men vi red stadig 70% så det var jo fint, og vi fik en anden plads. Gråsten havde nogle mega seje rosetter, og jeg fik så en i hver farve med Aurora.

Jeg skulle også starte to klasser på min nye etter pony. Den første dag var PRI, hvor han satte ned i halvt tempo i hele programmet, så det var lidt træls, men vi red alligevel 66% så det var jo ok, når nu vi er så nye sammen. Næste dag skulle vi ride PRT, og her var jeg noget mere over ham på opvarmningen, så jeg var sikker på, at han svarede frem for mine ben. Det gjorde han, så grundtempoet var bedre, men til gengæld fik vi et par dyre fejl, men endte på 65,9%. Det var ok men jeg glæder mig til, vi har trænet noget mere sammen, så vi kan forbedre vores ture.

På mandag kører vi så til NBC på Vilhelmsborg. Aurora og jeg har øvet vores Kür, for i år skal 2'er ponyerne som noget nyt også ride Kür, så det bliver spændende. Ellers træner vi meget galopovergange og ridning frem og tilbage, så jeg er helt sikker på, at hun svarer for mine schenkler.

Mine veninder og jeg har bestilt alle mulige ting med Danmark på, så vi er klar til at heppe på de andre, når vi ikke selv skal ride. Det bliver så fedt.

Jeg glæder mig til at fortæller jer mere om mine oplevelser på Vilhelmsborg

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård