Det startede med Stallone

02-05-2020 19:58, af Johanne Kofod Jensen

Rigtig mange drømmer nok om at få flag på ridejakken og få lov til at ride for Danmark

Det lykkedes for mig, selvom mine forældre ikke er rige, og i den her blog vil jeg prøve at komme med 10 gode råd, som har hjulpet mig, og som måske kan hjælpe dig, der synes, at drømmen er langt væk, fordi dine forældre ikke har millioner i banken.

Jeg købte Meraviglioso Stallone for mine egne penge. Jeg fandt ham i Den blå avis. Han var næsten helt rå og jeg red ham op og red DM på ham og solgte ham. For de penge købte jeg en toer pony, sådan forsatte jeg, og nu er jeg netop rykket op på hest.

Hvis man vil det, så gælder det om allerførst at droppe offerrollen! Der er altid nogen som har råd til en dyrere pony end din. Drop misundelsen og glæd dig over din egen pony og de andres.

Køb en pony med en god grundkvalitet i alle tre gangarter og byg den op. Vær villig til at sælge, når nogen vil købe, selvom det er hårdt. Det er også fedt at se din pony klare sig godt med den nye rytter.

Ting tager tid. Opstil mål og delmål for din træning. Det er klart at en pony på 4 ikke går NM næste år.

Det er aldrig ponyens skyld. Har du meget temperament og stævnet ikke lige gik som du håbede på og tro mig – det oplever vi alle sammen, så stig ned og damp af. Du er nødt til at have et hold omkring dig, du klarer ikke rejsen alene.

Søg hen og træn et sted, hvor andre er dygtigere end dig og træn sammen med dem. Ridning er ikke en sport, hvor vi får et diplom, hvor der står udlært på, man kan altid blive bedre.

Del ud af din viden, hvis du tror du har et trick, der kan hjælpe og lyt til hvad andre har af viden.

Få et arbejde. Mug ud, sadel op tilbyd din hjælp. Da jeg var lille hjalp jeg til i en salgsstald og fik undervisning til gengæld. Jeg lærte sindssygt meget af at ride de mest mærkelige ponyer.

Det vigtigste er det du rider på, ikke det du rider i. Mærketøj er fedt, men det er jo altså ikke det der afgør resultaterne.

Vær villig til at ofre noget. Der er ting du må sige nej til, og ting du ikke kan.

Succes indenfor vores sport er hverken held eller tilfældighed, det er hårdt arbejde, udholdenhed, læring og først og fremmest kærlighed til det vi elsker – hestene.

Held og lykke på rejsen.

I kan følge min træning  på @jkj.dressage

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Jytte Jarl lever ikke mere