Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Copyright Ridehesten.com
Det er mig der sidder i midten.

I første uge af ferien var jeg på ridelejr i Gråsten med begge mine dressurponyer. Det var virkelig hyggeligt og jeg fik nogle rigtig gode veninder. Det er så dejligt i Gråsten for her er mange ryttere, som rider seriøst og på højt niveau, så når man træner er der nogle, som man får ideer af at ride sammen med. Prinsesse Isabella var også med fordi de var på sommerferie på Gråsten Slot. Det var rigtig hyggeligt at lære hende at kende og høre om hendes hverdag, som er ret meget anderledes end min. Vi havde dressurundervisning om formiddagen ved Pernille Ørum og lavede rigtig mange andre sjove og lærerige ting. Spillede rundbold, legede vandkamp, havde striglekonkurrence og stjerneløb.

Bagefter var jeg en tur i Italien med hele min familie, hvor jeg mest slappede af og da jeg så kom hjem igen skulle jeg selv holde ridelejr sammen med nogle andre piger på min lillesøsters rideskole for en masse børn. Det var sjovt at skulle undervise og arrangere, og jeg havde fået mange ideer i Gråsten, men det var også krævende, fordi vi skulle sove i telt med børnene, og det regnede ind og nogle fik hjemve og ville hjem, men de kom heldigvis tilbage igen. Jeg underviste i dressur, vi red også ud på tur og sprang. En aften var vi ved standen og badede.

Sidste uge tog jeg så på springcamp med nogle af mine veninder i Bernstorffsparken. Jeg ville gerne blive bedre til at ride afstandene rigtigt og lære lidt mere om springning. Det var virkelig sjovt. Lars var rigtig god til at undervise. Han lærte os om bomtræning og banetræning, og vi lærte også om metaltræning og kost, noget som jeg også kan bruge i min daglige træning med dressurponyerne. Vi sov i telt og hver morgen klokken 7 lavede vi morgengymnastik i parken. Vi fik også en dyrlæge på besøg, som fortalte om, hvordan vi bedst passer på vores ponyer. Men da han påstod at dressurryttere og dressurponyer er tykkere end springryttere og springponyer, måtte jeg altså lige sige, at jeg altså var dressurrytterJ

Jeg kan virkelig varmt anbefale at tage på ridelejr. Man får nye venner og nye input til sin træning, som man kan bruge resten af året.

Ellers så skal august mest gå med dressurtræning nu frem mod DM, hvor begge ponyer skal med, men Revolution skal kun gå lille tur. Jeg er blevet virkelig glad for ham, han er sådan en dejlig pony, som altid har ja hatten på og jeg håber meget, at vi kan få lige så mange gode oplevelser sammen, som jeg har haft og stadig har med Aurora.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård