Sommerens ridelejre

19-08-2019 07:39, af Johanne Kofod Jensen

En mega dejlig sommerferie er slut og skolen er begyndt igen. Sommeren har blandt andet budt på ridelejre, læs mere om dem her

Copyright Ridehesten.com
Det er mig der sidder i midten.
Nyheden fortsætter efter annoncen

I første uge af ferien var jeg på ridelejr i Gråsten med begge mine dressurponyer. Det var virkelig hyggeligt og jeg fik nogle rigtig gode veninder. Det er så dejligt i Gråsten for her er mange ryttere, som rider seriøst og på højt niveau, så når man træner er der nogle, som man får ideer af at ride sammen med. Prinsesse Isabella var også med fordi de var på sommerferie på Gråsten Slot. Det var rigtig hyggeligt at lære hende at kende og høre om hendes hverdag, som er ret meget anderledes end min. Vi havde dressurundervisning om formiddagen ved Pernille Ørum og lavede rigtig mange andre sjove og lærerige ting. Spillede rundbold, legede vandkamp, havde striglekonkurrence og stjerneløb.

Bagefter var jeg en tur i Italien med hele min familie, hvor jeg mest slappede af og da jeg så kom hjem igen skulle jeg selv holde ridelejr sammen med nogle andre piger på min lillesøsters rideskole for en masse børn. Det var sjovt at skulle undervise og arrangere, og jeg havde fået mange ideer i Gråsten, men det var også krævende, fordi vi skulle sove i telt med børnene, og det regnede ind og nogle fik hjemve og ville hjem, men de kom heldigvis tilbage igen. Jeg underviste i dressur, vi red også ud på tur og sprang. En aften var vi ved standen og badede.

Sidste uge tog jeg så på springcamp med nogle af mine veninder i Bernstorffsparken. Jeg ville gerne blive bedre til at ride afstandene rigtigt og lære lidt mere om springning. Det var virkelig sjovt. Lars var rigtig god til at undervise. Han lærte os om bomtræning og banetræning, og vi lærte også om metaltræning og kost, noget som jeg også kan bruge i min daglige træning med dressurponyerne. Vi sov i telt og hver morgen klokken 7 lavede vi morgengymnastik i parken. Vi fik også en dyrlæge på besøg, som fortalte om, hvordan vi bedst passer på vores ponyer. Men da han påstod at dressurryttere og dressurponyer er tykkere end springryttere og springponyer, måtte jeg altså lige sige, at jeg altså var dressurrytterJ

Nyheden fortsætter efter annoncen

Jeg kan virkelig varmt anbefale at tage på ridelejr. Man får nye venner og nye input til sin træning, som man kan bruge resten af året.

Ellers så skal august mest gå med dressurtræning nu frem mod DM, hvor begge ponyer skal med, men Revolution skal kun gå lille tur. Jeg er blevet virkelig glad for ham, han er sådan en dejlig pony, som altid har ja hatten på og jeg håber meget, at vi kan få lige så mange gode oplevelser sammen, som jeg har haft og stadig har med Aurora.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

ECCO-finale med op- og nedture

07-12-2020 07:10, af Johanne Kofod Jensen

I forrige weekend var jeg af sted til Ecco finale på Blue Hors. Jeg var utrolig glad og taknemlig over, at jeg havde fået Wild Card til junior finalen med Frida. Så jeg skulle både have Frida og Aurora med

Johanne Kofod : Jeg havde ikke regnet med det

29-11-2020 12:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Efter en flot Kür lykkedes det i dag Johanne Kofod Jensen at sikre sig sejren i årets ECCO Cup-finale med kategori 2-ponyen Aurora A, og hun fortæller, at det var dejligt, at det kunne lykkes på trods af corona

Johanne Kofod i front af ECCO Cup

28-11-2020 18:21, af Annika Knudsen Lorentsen

Så har kategori 2-ponyekvipagerne været i aktion i første afdeling ved ECCO Cup-finalen hos Blue Hors, og det blev Johanne Kofod Jensen der tog sejren 

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Jytte Jarl lever ikke mere