Enhver fejltagelse er succes, hvis man lærer fra den

26-09-2019 12:15, af Rebecca Sofie Larsen

Læs her hvordan mit sidste stævne gik, og hvordan jeg bruger den erfaring vi fik til at komme videre mod mine mål

Copyright Ridehesten.com
Nyheden fortsætter efter annoncen

I torsdags var der et aften C-stævne i dressur på Faxe Ridecenter hvor Armantic står opstaldet. Armantic og jeg var meldt til i en LA2, hvilket gik meget blandet.

Jeg var faktisk meget i tvivl om hvorvidt vi skulle starte eller ej, for der er sket så mange ting siden vi startede sidst, og jeg var begyndt at blive lidt nervøs for hvad de andre i stalden ville tænke og sige. En følelse der ellers ikke normalt fylder så meget hos mig, og som jo er fuldstændig fjollet når de fleste af dem der kiggede på jo godt ved hvor svær Armantic til tider kan være. Nå men jeg besluttede mig for at følge et godt råd jeg engang fik, som går på følgende “Fejltagelse er succes, hvis man lærer af den, og husk på at hver udfordring du møder er en mulighed for vækst”.

Lige præcis denne sætning huskede jeg på under og efter vores tur på banen, for vi lavede ret så mange fejl undervejs. Jeg ville selvfølgelig gerne have vist min hest frem fra sin bedste side, men var egentlig ikke skuffet over vores præstation, da jeg følte at vi kunne bruge vores ridt til at lære hvad jeg skal være mere opmærksom på næste gang. Der er ting, som vil være en udfordring de næste MANGE gange vi er til stævne, men det vigtigste er at prøve og gøre sit bedste og få det bedste ud af det man har. F.eks. glor Armantic altid helt vildt nogle bestemte steder, fordi der ikke plejer at stå mennesker oppe ved barrieren og sådan i hverdagen, men det er noget som man må tage med sig.

Desuden føler jeg virkelig at vi har fået en masse værktøjer med, som især hjalp i opvarmningen hvor Armantic normalt er meget anspændt og nervøs for de andre heste.

Nyheden fortsætter efter annoncen

Og husk altid “ For at lykkes skal dit ønske om succes være større end frygten for fiasko” — Bill Cosby.

Håber i kunne lide at læse med,

Kh Rebecca

 

Læs også

Fra succes til fiasko eller fra fiasko til succes?

29-11-2020 09:57, af Rebecca Sofie Larsen

Det er ikke altid at tingene går som man forventer, og man må tage hver en glæde – stor som lille, med sig og fokuserer på det rigtige. Vi lærer noget nyt hver dag i vores omgang med hestene, men spørgsmålet er, hvornår kan vi snakke om succes og fiasko? Og hvor skal man lægge sit fokus?

Når en ukendt virus vender alting op og ned

12-10-2020 16:48, af Rebecca Sofie Larsen

For en lille måned siden blev Armantic ramt af en kraftig virus i luftvejene, som medførte store temperaturforskelle med bl.a. høj feber, men ingen kunne sige præcis, hvad der var galt på trods af grundige undersøgelser. I det følgende vil jeg fortælle nærmere om den lidt mærkværdige og specielle situation

Sidste springstævne levede ikke op til vores forventninger

13-03-2020 07:31, af Annika Knudsen Lorentsen

Stævnet på Riders Cup i sidste weekend levede langt fra op til vores forventninger, men hvorfor? Læs med i denne blog hvor jeg kommer med min ærlige mening om hvad der gik galt

Nyhedsansvarlig

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour: Det giver ro i maven

23-01-2021 18:38, af Kristine Ulsø Olsen

For bare tre år siden havde Cathrine Dufour kun Atterupgaards Cassidy som kunne gå Grand Prix, men nu begynder listen af udannede Grand Prix-heste at vokse og det giver både overskud og ro i maven hos Cathrine

Giver du din hest unoder?

20-01-2021 19:41, af Merete Haahr

Det er dybt frustrerende, hvis hesten udvikler dårlige vaner, men studier viser, at måden vi holder hesten på kan være med til at give den unoder og afvigende adfærd

18 heste, 3 lastbiler og 2 ryttere i Portugal

21-01-2021 20:25, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Dinesen Neergaard og Kasper H. Hansen befinder sig nord for Paris på vej mod et 4-uger langt springstævne i Vilamoura, Portugal. De har 18 heste med sig

Jytte Jarl lever ikke mere