Ponyfar - Tømmermænd og galop uden BH

06-01-2020 11:57, af Thomas Pelle Veng

Der lå jeg så. Klokken var 10, og kalenderen skrev 1. januar 2020. Jeg havde ondt i manken og ånde som en hest. Ærligt talt så virkede det ikke som om, at dagen kunne blive meget værre. Hvor tog jeg dog fejl

Copyright Ridehesten.com

”Skaaat, vi kører til hest om 20 minutter. Hvis du skal have noget mad, så er det nu”. Jeg kan huske, at jeg tænkte, at det sidste, jeg havde brug for, var noget at spise, for i modsætning til heste kan Ponyfar godt kaste op. 30 minutter senere var vi hos ponydyret. Normalt plejer den friske luft at hjælpe på mojito-migrænen, og det gik da også rigtig godt, indtil jeg begyndte at muge. Efter at jeg havde indstillet sigtekornet på trillebøren og stille og roligt begyndte at ramme den, var det tid til en tur på møddingen og en kaffepause.

Tilbage i boksen med hætten trukket godt ned om ørerne og ponyfar-dragten lukket helt op i halsen fortsatte kampen. Efter et par minutter og tre fyldte møggrebe, hvoraf to ramte den utroligt lille trillebør, fik jeg fornemmelsen af, at der var nogen, som holdt øje med mig. Jeg rystede hovedet, hvilket var dumt, for det gjorde ondt, og begyndte at muge videre.

Efter endnu en tur på møddingen, fornemmede jeg det igen, og denne gang var jeg ikke i tvivl. Der var nogen, som iagttog mig. Jeg vendte mig hurtigt om, av mit hoved, og der stod staldens to andre ponyer og smilede til mig. Sikke et chok jeg fik. Jeg ved godt, at når en hest smiler, så er det for bedre at kunne lugte ting, men lige den dag var jeg ret sikker på, at de grinte af mig… selv om jeg nok heller ikke lugtede alt for godt.

Efter den tredje og sidste tur på møddingen under skarp overvågning af de to heste fra PET var jeg endelig færdig med at muge. Jeg lænede mig op ad muren for at få et velfortjent hvil, og en… av for pokker. ”Hvad sa…, skal du bide?”, råbte jeg til hesten fra naboboksen. Det skulle jeg ikke have gjort av, av, mit stakkels hoved. Der stod den, jeg sværger, og blinkede til mig, mens dens store, grimme, gule bisser tyggede løs på hætten til min ponyfar-dragt.

Her ligger jeg så tilbage på sofaen med to panodiler og et stort glas cola i systemet, Jeg kan godt sige dig, at jeg hellere vil føde en pony med sadel og det hele end at blive bidt af en hest igen. Sikke en møgdag.

Jeg er overbevist om, at det var en hanhest, som bed mig, for hold da op hvor det gjorde ondt. Hov, hov, stop en halv. Du skal ikke ryste på hovedet og råbe højt om kvindernes kampdag og retten til at galopere uden BH, for jeg kønsdiskriminerer ikke. Teoretisk set så gør det mere ondt at blive bidt af en hanhest end af en hunhest - bum, sådan er det bare. Hvis du ikke tror på mig så prøv at tage et kig i den åbne Facebookgruppe, som hedder Ponyfar, for den er god nok.

Godt nytår

Hilsen

Ponyfar

Læs også

Ponyfar på skolebænken #1

22-03-2020 14:36, af Thomas Pelle Veng

Jeg husker tydeligt min første skoledag i stalden. Håret var nyklippet, jeg havde mine fine hvide sneakers på, og jeg kunne næsten ikke vente med at møde alle min nye klassekammerater

Ponyfar – Ridepiger er dejlige men …

14-02-2020 09:24, af Thomas Pelle Veng

Der er gennem årene skrevet rigtigt meget om, hvordan kærester og ægtemænd skal indordne sig, hvis de ønsker at være sammen med en ridepige

Ponyfar - Man sælger da ikke et familiemedlem, gør man?

03-02-2020 12:46, af Thomas Pelle Veng

For de fleste af os er nytårsaften en festlig begivenhed. Champagne, sikkerhedsbriller og kransekager. Rammen er sat, og begyndelsen på noget nyt og spændende er lige om hjørnet

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Politi: I disse tilfælde må du benytte ridehallen

20-03-2020 12:34, af Annika Knudsen Lorentsen

Der er lavet forbud mod alle indendørs sportsaktiviteter, og det gælder også brugen af ridehaller landet over - der er dog nogle undtagelser hvor ridehallen alligevel må benyttes

HOSK takler corona-situationen med respekt

21-03-2020 08:06, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er en svær tid for landets rideklubber, for det er svært at vide præcis hvilke regler og retningslinjer man skal følge i forhold til corona-restriktionerne. I Holstebro Sportsrideklub takler man situationen med respekt for både myndighederne og hestenes velfærd

BREAKING: OL 2020 udsættes til næste år

24-03-2020 13:56, af Annika Knudsen Lorentsen

Det er nu officielt, at OL i Tokyo 2020 udsættes til 2021 - det er IOC-præsident Thomas Bach og Japans premierminister nu blevet enige om

Helgstrands tidligere Grand Prix-hest Carabas er død

24-03-2020 10:39, af Annika Knudsen Lorentsen

Grand Prix-hingsten Carabas er død i en alder af 22 år, det meddeler familien på Helenenhof, som har ejet hingsten de sidste mange år

Ungdomslandsholdshesten Donna Fetti er død

24-03-2020 09:59, af Annika Knudsen Lorentsen

Langkjærgaard's Donna Fetti er død i en alder af 19 år efter en succesfuld karriere først som ung under Andreas Helgstrand og Anna Kasprzak og senere på det danske ungdomslandshold under Mille Larsen Warncke og Victoria Kuusisto Pedersen

Søren Vallentin: Ud og nyd det gode vejr

22-03-2020 11:35, af Annika Knudsen Lorentsen

Berider Søren Vallentin foreslår alle der har muligheden for at ride udendøre, at nyde det gode vejr og få det bedste ud af situationen vi befinder os i på grund af corona - og så anbefaler han at klubber såvel som private skære ned på omkostningerne, så man kan holde forretningen kørende så længe som muligt

Vi skal afsted til ridestævne i morgen

21-03-2020 12:45, af Annika Knudsen Lorentsen

Mette Vester Reymert er bosat i Sverige, og hun fortæller, at i Sverige fortsætter mange ting som normalt, dog med enkelte restriktioner på grund af corona-pandemien. Så i morgen tager Mette og hendes klub afsted med 8 ponyer til holdkonkurrence nær Göteborg

Kære forældre til en rytter

19-03-2020 11:01, af Lars Mars

Det kan kræve store ressourcer af forældre i disse corona-tider – her vil jeg dog nøjes mig at skabe fokus på forældres rolle til rytteren og ”mennesket inde i rytteren”.

Hest til salg og fremvisning under corona

27-03-2020 09:30, af Annika Knudsen Lorentsen

Som hobby rytter, er der ofte mange ting der spiller ind, når økonomi og heste skal forsøge at løbe rundt, for os er det en hobby man gerne investere i, men hvad med de professionelle og hvad med salg af heste, her i uge 3, af corona-krisen i Danmark?

Corona-hilsen fra landstræner Dennis Fisker (video)

21-03-2020 13:26, af Annika Knudsen Lorentsen

Disse dage er en udfordring for mange ryttere, som er underlagt de restriktioner som regeringen har indført i forhold til indendørs sportsaktiviteter, men landstræner for pony, junior- og ungryttere i dressur, Dennis Fisker forsøger at få noget positivt ud af situationen