Forandringer for mine ponyer og mig

03-06-2019 09:17, af Annika Knudsen Lorentsen

De seneste måneder er det sket lidt af hvert for mine ponyer og mig, læs med i dette blogindlæg hvor jeg fortæller jer om situationen

Copyright Ridehesten.com

Kære Ridehesten

Den sidste måned har været en tid med forandringer for mine ponyer og mig.

Da Capo, den hingst, som jeg har haft i ridning siden oktober sidste år, havde fået en lille skade i vinters, så jeg havde fulgt et genoptræningsprogram med ham. Da han var blevet raskmeldt af dyrlægen, begyndte vi at træne normalt, og glædede os til at skulle på stævnebanerne igen. Men det var som om, han ikke helt var sig selv. Han blev ved med at lægge sig tungt i hånden, når jeg skulle træne ham, så det mærkedes som om, der var noget i vejen, og det var der desværre også, så jeg var nødt til at sige farvel til ham og nu er han kommet hjem til sin ejer, hvor han kan komme på græs og få ferie og så håber jeg, at han kan lave nogle fine føl, for han er en mega dejlig pony, som jeg har været meget glad for at ride på.

Aurora og jeg har redet Aarhus Mesterskab på Vilhelmsborg. Det var et rigtig flot stævne, hvor vi skulle ride mod etter ponyerne. Vi red i tre dage først PRI to gange og så PRT. Den første dag lavede vi nogle småfejl og red 69% og fik en tredjeplads. Den anden dag var hun bare med mig lige fra jeg red ud på opvarmningsbanen. Vi red 72% og blev igen nummer tre, men meget tæt på nummer to. Den sidste dag var så finalen, hvor vi også red et rigtig godt program til 71%. Vi endte på en samlet andenplads, så det var jeg rigtig glad for.

Vi har også været til landsholdssamling på Vilhelmsborg. Det foregik på den måde, at alle de ryttere, som var blevet inviteret til at ride skulle ride PRT foran landtræneren, holdlederen og en dommer og så skulle programmet filmes. Det giver lidt nerver, at man skal ride foran så mange og man ved, hvor meget det gælder. Men da vi så bagefter gennemgik programmet sammen ud fra videoen var det mega godt fordi de viste, hvilke ting, jeg skal gøre bedre. Det var hyggeligt at være sammen med de andre piger, jeg var jo også sammen med nogle af dem i Norge sidste år, da vi red Nordisk Mesterskab i Drammen.

Copyright Ridehesten.com

Ellers har vi længe ledt efter en etter pony, som jeg kan starte på, når jeg bliver for stor til Aurora. Det ser ud til at vi endelig har fundet en god pony nu, og nogle af vores gode venner har gjort det muligt for mig at komme i gang allerede nu, mens jeg stadig har Aurora, så det er jeg meget taknemlig for. Ponyen hedder Fronerthig Revolution og er en skøn welsh pony med det dejligste temperament, så ham glæder jeg meget til at træne sammen med og komme ud på stævnebanerne med.

Kærlig hilsen Johanne

Læs også

En fantastisk Ecco Cup-finale

03-12-2019 14:52, af Johanne Kofod Jensen

Endelig kom weekenden, som jeg havde glædet mig så længe til, nemlig den weekend, hvor Aurora og jeg skulle til Blue Hors og ride Ecco Cup-finale

I sidste uge var jeg i praktik på Blue Hors

20-11-2019 07:25, af Johanne Kofod Jensen

Det var en uge, som jeg havde glædet mig helt vildt til, tænk, en hel uge kun med heste og ingen lektier eller afleveringer - fedt!

World Cup i Herning var en fantastisk oplevelse

25-10-2019 18:42, af Johanne Kofod Jensen

I weekenden har jeg været til World Cup i Herning. Det var en fantastisk oplevelse, som jeg er meget taknemlig for.  Jeg fik mulighed for at snakke med både Cathrine Dufour og Jens Trabjerg. Læs mere om min oplevelse her

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Iben Salling Syrik formodes dræbt

17-01-2020 18:29, af Thomas Bach Jensen

Springrytteren Iben Salling Syrik, der i december måned blev fundet død i et sommerhusområde i Midtjylland, formodes af sin familie at måtte lade livet ufrivilligt

Ny forskning: Heste reagerer på dine følelser

14-01-2020 08:43, af Merete Haahr

Heste suger vores følelser til sig, og de reagerer meget stærkt og hurtigt på dem. En gruppe fritgående hopper, der ikke tidligere har haft megen kontakt med mennesker, udviste henholdsvis stress eller  afslapning, som reaktion på ”vrede” og ”glade” ansigtsudtryk og lyde

Swarovski får stor erstatning efter Donna Asanas død

12-01-2020 12:51, af Camilla Tiefensee Schrøder

Næsten ti år efter, at DV-hesten Donna Asana e. Don Schufro døde efter et dyrlægebesøg, har hestens østrigske ejer Evely Haim-Swarovski nu vundet retssagen mod dyrlægen og får udbetalt en erstatning på 250.000 euro

Anne-Marie og Kenneth går egne veje

11-01-2020 11:01, af Thomas Bach Jensen

De to Helgstrand-beridere Anne-Marie Hosbond Berthelsen og Kenneth Damgaard åbner egen forretning dagen efter Dansk Varmblods hingstekåring

Flotte Grand Prix-debuter i Esbjerg (video)

17-01-2020 21:37, af Annika Knudsen Lorentsen

Det blev debutant-heste der tog sig af de bedste placeringer i Grand Prix-klassen ved landsstævnet i Esbjerg i dag, sejren gik til Blue Hors St. Schufro redet af Nanna Skodborg Merrald, mens den bare 8-årige hingst Ferrari placerede sig som nr. 2 med Andreas Helgstrand i sadlen

Henrik Palm Toft ny rytter på Bregnerødgård