Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Copyright Ridehesten.com

 

 

Vidste du at.....?

…..Araberen er den reneste og ældste hesterace i verden?

 

Copyright Ridehesten.com


…..nedkøling af hestens ben er god førstehjælp, hvis hesten har fået et slag, en forstuvning eller haft en anstrengende ridetime?

 

Copyright Ridehesten.com



…...En hest kan gå på "toilettet" op til 15 gange i løbet af en dag?
 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Vidste du at.....?

01-05-2018 06:42, af Cecilia Lindahl

Få styr på din paratviden om heste med Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Navneforbuddet i svindelsagen er ophævet

10-10-2018 15:46, af Thomas Bach Jensen

TV2 har i eftermiddag meddelt, at navneforbuddet i svindelsagen er ophævet, og at navn og billede af den efterlyste kvinde nu er offentligt kendt

Svindelmillioner brugt på rideheste

10-10-2018 09:33, af Thomas Bach Jensen

En stor svindelsag har det sidste døgns tid kørt i den danske presse. En ansat i Socialstyrelsen har tilegnet sig 111 millioner kroner, der var øremærket socialt udsatte grupper, og har brugt en del af pengene på at indkøbe springheste til sin datter

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

Forrygende 4-års klasse på Blue Hors

12-10-2018 14:32, af Thomas Bach Jensen

Dommere og publikum på Blue Hors blev i dag præsenteret for et helt forrygende stærkt felt i 4-års klassen ved DRF's championat for ungheste powered by Pavo

Hesselhøj Donkey Boy i spidsen for 6-års

13-10-2018 15:59, af Thomas Bach Jensen

Det blev helt som forventet en spændende kvalifikationsklasse for de 6-årige dressurheste i DRF's championatfinale for ungheste powered by Pavo, hvor den forsvarende danske mester skulle møde den regerende verdensmester

Hesselhøj Donkey Boy genvandt sin mestertitel (video)

14-10-2018 17:19, af Thomas Bach Jensen

Der var spænding til allersidst i finalen for 6-årige dressurheste ved Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste powered by Pavo på Blue Hors i dag, hvor DV-hingsten Hesselhøj Donkey Boy løb med sejren for tredje gang

Revolution sejrede med fire 10-taller (video)

14-10-2018 14:22, af Thomas Bach Jensen

Det blev til at brag af en 5-års finale ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo, hvor verdensmesteren Revolution og hans rytter Andreas Helgstrand vandt med fire 10-taller

Forrygende afgørelse – publikum sad på nåle

13-10-2018 20:01, af Britt Carlsen

Efter stildommerne havde sorteret i holdet af 5-årige springheste i finalen ved Dansk Ride Forbunds championat powered by PAVO, så blev det tid til en forrygende omspringning blandt otte ekvipager

Springbank II VH er nu også dansk mester (video)

14-10-2018 11:52, af Thomas Bach Jensen

Ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo er publikum og dommere søndag blevet forkælet med en 4-års klasse med særdeles højt niveau. Hør her, hvorfor Severo Jurado Lopez mener, at Springbank II VH er en vinderhest