Vidste du at.....?

20-02-2018 09:00, af Cecilia Lindahl

Vidste du at det er tegn på tandproblemer, hvis hesten taber foderet ud af munden. Hvis den gør det, er det tid til at bestille et dyrlægebesøg

 

Copyright Ridehesten.com

Vidste du at.....?

 

...at det højeste punkt bag på sadlen hedder "bagsvidslen"

 

Copyright Ridehesten.com

 

....betegnelsen bryggerhest er meget gammel. Den danske forfatter Holbjerg brugte den allerede i 1739. En bryggerhest trak vogne for bryggerierne, så den skulle være meget stærk. Der er f.eks. blevet brugt bryggerheste af racerne belgier og oldenborg. Mest kendt er nok de jyske heste, der trak vogne for Carlsberg næsten frem til år 2000.

 

Copyright Ridehesten.com

 

....en hoppe er drægtig i 11 måneder, inden hun foler

 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Charlotte Kondrup

Webredaktør og nyhedsvagt

Charlotte Kondrup
28 30 12 37
cko@ridehesten.com

Skriv til os

Mest læste

Søren Wind til Blue Hors

18-09-2018 10:24, af Britt Carlsen

Berider Søren Wind skifter arbejdsgiver, da han flytter fra Helgstrand Dressage til Blue Hors

Küren er nu aflyst i Tryon

15-09-2018 22:43, af Britt Carlsen

Efter vedholdende rygter er det nu bekræftet, at arrangørerne af WEG i Tryon må aflyse finalen i dressurkonkurrencerne, Grand Prix kür

DM i dressur og paradressur til Equitour Aalborg

20-09-2018 08:49, af Thomas Bach Jensen

DM i dressur og paradressur skal de kommende tre år afvikles i de topprofessionelle og internationale stævnerammer hos Equitour Aalborg

Hoppe forlader Hoffmann

20-09-2018 15:06, af Britt Carlsen

Simone Hoppe flyttede i foråret 2017 sin forretning til Søholt Gods hos Grethe og Hasse Hoffmann – et valg som både hun og familien på Søholt har været meget glade for, men nu prøver Simone kræfter med et job i Tyskland

Stinna Tange red forkert – og vandt guld!

18-09-2018 21:19, af Camilla Tiefensee Schrøder

Der blev ringet med klokken undervejs i Stinna Tange Kaastrups program, og pludselig så det rigtig sort ud for den danske paradressurstjerne. Men to procentpoint fratrukket hendes endelige score var ikke nok til at fravriste hende VM-guldmedaljen

Rikke Haastrup gjorde det igen! (video)

16-09-2018 14:53, af Britt Carlsen

Rikke Haastrup red sig i finalen på den tidligere DV-godkendte hingst Nomanee, og sluttede på en fornem 6. plads i et meget hårdt selskab efter omspringning - og det er ikke første gang hun er UVM-finalist - hør hende fortælle, hvorfor UVM er et fokus for hende

Vilhelmsborg reddet for fremtiden