Vidste du at.....?

20-02-2018 09:00, af Cecilia Lindahl

Vidste du at det er tegn på tandproblemer, hvis hesten taber foderet ud af munden. Hvis den gør det, er det tid til at bestille et dyrlægebesøg

 

Copyright Ridehesten.com

Vidste du at.....?

 

...at det højeste punkt bag på sadlen hedder "bagsvidslen"

 

Copyright Ridehesten.com

 

....betegnelsen bryggerhest er meget gammel. Den danske forfatter Holbjerg brugte den allerede i 1739. En bryggerhest trak vogne for bryggerierne, så den skulle være meget stærk. Der er f.eks. blevet brugt bryggerheste af racerne belgier og oldenborg. Mest kendt er nok de jyske heste, der trak vogne for Carlsberg næsten frem til år 2000.

 

Copyright Ridehesten.com

 

....en hoppe er drægtig i 11 måneder, inden hun foler

 

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Vidste du at.....?

01-05-2018 06:42, af Cecilia Lindahl

Få styr på din paratviden om heste med Ridehesten Junior

Vidste du at.....?

17-04-2018 15:27, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, når man snakker om rytterens sæde, så mener man rytterens måde at sidde på hesten på? Det har altså ikke noget at gøre med, om din bagdel er særlig velskabt. Få styr på din paratviden med Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Opsang fra ejer: Stop med at fodre vores heste

18-06-2018 16:55, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cecilie Skov fra Liseleje i Nordsjælland mistede sidste år en hest, fordi den var blevet fodret med nyslået græs, og fornylig var det ved at gå helt galt igen, da en hest fik spiserørsforstoppelse. Nu kommer hun med en kraftig opfordring til de velmenende forbipasserende ved folden

Dødstrusler mod Ben Talbot for mishandling

21-06-2018 13:12, af Britt Carlsen

Den britiske toprytter Ben Talbot blev videofilmet til ridestævne, hvor han mistede besindelsen og brugt både pisk og sporer meget kraftigt på sin hest, der stoppede - det har naturligvis vakt harme

Alexander Yde Helgstrand treer i kürfinalen

17-06-2018 17:08, af Thomas Bach Jensen
Pony|

Ponyrytternes kürfinale ved det internationale stævne Future Champions i Hagen satte i dag et flot punkt for en fornem dansk indsats. Alexander Yde Helgstrand og Adriano B sluttede på bronzepladsen i kürfinalen

Endnu to danskkårede hingste med WFFS

21-06-2018 15:31, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Helgstrand Dressage meddeler i dag, at de har testet deres tyskstationerede hingste, og det viser sig, at to af disse er bærere af WFFS

Seks unge dressurheste fra Ringsted til Falsterbo

17-06-2018 18:18, af Thomas Bach Jensen

Årets første kvalifikation i Dansk Ride Forbunds dressurchampionat har i dag fundet sted i Ringsted, der er den ene af to kvalifikationsstævner med udtagelse til Falsterbo Horse Show

Det skal du gøre, hvis du møder en ulv

16-06-2018 06:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Som rytter har du større sandsynlighed for at møde ulven, end hvis du går til fods – men frygt ikke, lyder det fra ulveentusiasten Thomas Boesdal, der holdt foredrag om ulve på Roskilde Dyrskue sidste weekend

Ungdommen sejrede og rutinen slog til

17-06-2018 16:49, af Britt Carlsen

Ny dansk mester for senior, Kasper H. Hansen, men de rutinerede landsholdsryttere Thomas Sandgaard og Søren Nørgaard Pedersen red sig ind i medaljerækken i dag

Cathrine og Nathalie på Slangerupgaard

17-06-2018 07:14, af Thomas Bach Jensen

OL-rytter og tredobbelt danmarksmester Cathrine Dufour deler ud af hemmeligheden bag sin success til et stort anlagt dressurarrangement i de flotte rammer på Slangerupgaard!

Danske junior-og ungryttere til EM i dressur

20-06-2018 11:44, af Thomas Bach Jensen

Landstræner for junior- og ungryttere, Dennis Fisker, har nu udtaget de ryttere, der skal repræsentere Danmark ved EM i franske Fontainebleau

Flere hingste testet negativ for WFFS