Vidste du at.....?

10-02-2018 08:56, af Cecilia Lindahl

Vidste du at en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Copyright Ridehesten.com

 

Vidste du at....?
.....en hests hjerte vejer omkring 4 kg.? Til sammenligning vejer hjertet hos et menneske ca. 300 g.

 

Copyright Ridehesten.com


.....heste er flokdyr, der altid søger hinandens selskab. Derfor bør de altid have kammerater!

 

Copyright Ridehesten.com


....en hest kaldes en krybbebider, når den sætter tænderne på krybben eller noget andet  vandret og sluger luft ned i maven. Det kan give dårlig fordøjelse eller endda kook. Krybbebidning sker typisk, fordi hesten står og keder sig.

 

Læs også

Vidste du at.....?

20-02-2018 09:00, af Cecilia Lindahl

Vidste du at det er tegn på tandproblemer, hvis hesten taber foderet ud af munden. Hvis den gør det, er det tid til at bestille et dyrlægebesøg

 

Vidste du at.....?

05-02-2018 09:41, af Cecilia Lindahl

Vidste du at begrebet "sadeltøj" dækker over det udstyr, man skal bruge, når man rider? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

10 tips til dig, der er ny til stævnerne

30-12-2017 09:16, af Cecilia Lindahl

Ridehesten Junior giver dig her 10 tips til dig, der ny til det med stævner. Vidste du fx at et lykketing kan hjælpe på nervøsiteten?

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour slog Werth

22-02-2018 15:35, af Camilla Tiefensee Schrøder

Kampen var tæt, men verdensetteren Isabell Werth på hesten Emilio kunne ikke hamle op med Cathrine Dufour og Cassidys flotte ridt i dagens FEI World Cup Grand Prix, hvor danskeren fik 80.674 procent

Ny vaccine mod kværke på markedet

21-02-2018 08:06, af Thomas Bach Jensen

Svensk og engelsk forskning har længe arbejdet på at udvikle en vaccine mod kværke, der formodentligt vil komme på markedet i løbet af 2018

Et sidste farvel til Grim St. Clair