Vidste du at.....?

10-02-2018 08:56, af Cecilia Lindahl

Vidste du at en Hippolog betyder "hestekender", altså en der ved en masse om heste? Få styr på endnu flere begreber inden for hesteverdenen her

Copyright Ridehesten.com

 

Vidste du at....?
.....en hests hjerte vejer omkring 4 kg.? Til sammenligning vejer hjertet hos et menneske ca. 300 g.

 

Copyright Ridehesten.com


.....heste er flokdyr, der altid søger hinandens selskab. Derfor bør de altid have kammerater!

 

Copyright Ridehesten.com


....en hest kaldes en krybbebider, når den sætter tænderne på krybben eller noget andet  vandret og sluger luft ned i maven. Det kan give dårlig fordøjelse eller endda kook. Krybbebidning sker typisk, fordi hesten står og keder sig.

 

Læs også

Vidste du at...?

06-08-2018 21:38, af Cecilia Lindahl

….stråfoder er uundværligt for hestens fordøjelse. Hvis ikke den får tilstrækkeligt med stråfoder, føler den sig ikke mæt, og den kan få kolik af det. Stråfoder er f.eks. hø, græs, wrap og halm

Vidste du at.....?

22-07-2018 21:02, af Cecilia Lindahl

…..En hestehjerne er på størrelse med en gennemsnitlig kartoffel?

Vidste du at....?

18-05-2018 07:26, af Cecilia Lindahl

Vidste du at, det hedder at hesten staller, når den tisser? Hingste og hopper stiller sig næsten ens, når de staller. De skræver med bagbenene lidt skråt bagud, krydset skænkes, og hales løftes højt i vejret. Det foregår altid stående, helst i boksen eller i højt græs

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Juniorrytter brækkede nakken i weekenden (video)

12-11-2018 21:12, af Redaktionen

Springrytter Anita Louise Petersen styrtede med sin hest i en M-klasse ved distriktsstævnet i Vejle i weekenden og brækkede nakken to steder. Hun er indlagt med sine kvæstelser og har valgt at dele sine oplevelser med alle, der omgås heste

Dansk dressur på podiet i Stuttgart