Ny blogger til Ridehesten Junior

10-08-2018 19:37, af Johanne Jensen

Byd en ny blogger til Ridehesten Junior velkommen. Johanne og hendes pony Aurora har netop repræsenteret Danmark ved Nordisk Mesterskab i Drammen

Jeg har haft en meget travl og spændende sommer. I maj blev jeg nemlig udtaget til at skulle ride Nordisk Mesterskab i Drammen i Norge på min kategori to pony Aurora A. Da min mor skrev en besked til mig i skolen om, at Jette havde udtaget mig, blev jeg så glad, at jeg hoppede op og gav min bedste veninde det største kram.

Stor kasse med nyt udstyr
Jeg fik en kæmpe kasse med udstyr, tæppe, hut og underlag med flag, som jeg skulle ride med i Norge. Vi fik ens ridejakker, men min var alt for stor, så den blev syet ind, før vi rejste.

Jeg var meget spændt på færgeturen og lidt bange for om Aurora kunne klare den lange rejse, eller om hun ville blive bange, men det gik så fint. Vi fik lov til at gå ned til ponyerne én gang i timen, så vi fulgtes ad derned alle sammen, og de var helt rolige.

Dagen efter skulle ponyerne i Vet check. Jette fortalte os, hvordan vi skulle trække dem, for det havde vi jo ikke prøvet før. Heldigvis gik alle de danske ponyer igennem. Dagen efter gik konkurrencen i gang. Første klasse var en opvarmningsklasse. Jeg var så nervøs, at jeg kastede op inde i programmet, men heldigvis er Aurora en kæmpe kammerat, så hun gik bare videre og vi gennemførte. På andendagen skulle vi ride PRT, det var holdkonkurrencen, det gik rigtig fint for os alle, og vi fik sølv. Etterponyerne fik guld og Jette og Rigmor roste os alle sammen. Vi fejrede det med sodavand og chips i stalden. Det var mega sejt at ride ind på det store ridestadion og få medaljer.
Den sidste dag skulle vi ride PRM. Det var den individuelle konkurrence. Lige da jeg red forbi dommertårnet var der nogle fugle, som kom op at slås i et træ, så Aurora blev meget bange. Hun hoppede rundt, og det ødelagde en del af programmet, men vi endte på en syvendeplads. To af de andre danske kat. II ponyer fik medaljer, så det var rigtig flot.

At få lov at ride på landsholdet er den største oplevelse, jeg har haft med min pony, og nu arbejder vi hårdt med at træne frem til DM om to uger.

Mange hilsener Johanne

Info

Om Johanne

Jeg hedder Johanne Kofod Jensen.
Jeg er 13 år gammel og bor i Stepping, som er en lille by mellem Kolding og Haderslev. Her bor jeg sammen med min mor og far min lillesøster og mine tre brødre. Jeg har to ponyer. Aurora A det er en kat to pony, som jeg rider landsstævner på og Constantin´s Lady, som er en kat et pony. Hun har ret meget temperament, så vi øver os stadig på at ride stævner sammen. Jeg skal starte i 7. klasse efter sommerferien på Christiansfeld Skole. Jeg elsker mine ponyer, mine veninder, min familie og at dyrke sport.
I maj måned i år blev jeg udtaget til at ride på landsholdet for kat to ponyer.

Læs også

Blog: Ecco Cup og pony prøvning

17-10-2018 09:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har netop været til Ecco Cup på Aurora med flotte resultater. Efterårsferien byder også på noget spændende - Johanne skal nemlig have et par ponyer på prøve

Blog: Vejen tilbage i sadlen

15-10-2018 20:59, af Sabrina Lindharth

Sabrina har efter et grimt styrt pådraget sig en hjernerystelse, piskesmæld i nakken og forstuvede samtlige muskler omkring rygsøjlen. Nu har hun kæmpet sig tilbage i sadlen

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Ny nordjysk hesteklinik

09-09-2011 10:58, af Signe Wiese
Den 1. september 2011 åbner fagdyrlæge Johanne Cæsar Juul ”Rebild Hestepraksis”

160 km venter forude på Johanne

27-08-2014 13:54, af Britt Carlsen

WEG - Det er dagen før dagen, hvor Johanne Hvid skal ud op en 160 kms konkurrence ved kysten i Normandiet - og Flini er netop gået gennem vetcheck

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Spanien vinder distance

28-08-2014 22:43, af Britt Carlsen

WEG - I mudder og pløre blev det spanske hold vinder af holdkonkurrencen i distance - danske Johanne  Hvid faldt for tidsgrænsen

Vanskelige forhold i distance

28-08-2014 11:33, af Britt Carlsen

WEG - Regnen her i Nomandiet har naturligvis også sat sit præg på den 160 km lange rute som distancerytterne skal ride i dag, en rytter er styrtet alvorligt og Johanne Hvid er fortsat med

VM i distance med dansk deltagelse

22-08-2012 17:01, af Maja Golles
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Navneforbuddet i svindelsagen er ophævet

10-10-2018 15:46, af Thomas Bach Jensen

TV2 har i eftermiddag meddelt, at navneforbuddet i svindelsagen er ophævet, og at navn og billede af den efterlyste kvinde nu er offentligt kendt

Svindelmillioner brugt på rideheste

10-10-2018 09:33, af Thomas Bach Jensen

En stor svindelsag har det sidste døgns tid kørt i den danske presse. En ansat i Socialstyrelsen har tilegnet sig 111 millioner kroner, der var øremærket socialt udsatte grupper, og har brugt en del af pengene på at indkøbe springheste til sin datter

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

Forrygende 4-års klasse på Blue Hors

12-10-2018 14:32, af Thomas Bach Jensen

Dommere og publikum på Blue Hors blev i dag præsenteret for et helt forrygende stærkt felt i 4-års klassen ved DRF's championat for ungheste powered by Pavo

Hesselhøj Donkey Boy i spidsen for 6-års

13-10-2018 15:59, af Thomas Bach Jensen

Det blev helt som forventet en spændende kvalifikationsklasse for de 6-årige dressurheste i DRF's championatfinale for ungheste powered by Pavo, hvor den forsvarende danske mester skulle møde den regerende verdensmester

Hesselhøj Donkey Boy genvandt sin mestertitel (video)

14-10-2018 17:19, af Thomas Bach Jensen

Der var spænding til allersidst i finalen for 6-årige dressurheste ved Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste powered by Pavo på Blue Hors i dag, hvor DV-hingsten Hesselhøj Donkey Boy løb med sejren for tredje gang

Revolution sejrede med fire 10-taller (video)

14-10-2018 14:22, af Thomas Bach Jensen

Det blev til at brag af en 5-års finale ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo, hvor verdensmesteren Revolution og hans rytter Andreas Helgstrand vandt med fire 10-taller

Forrygende afgørelse – publikum sad på nåle

13-10-2018 20:01, af Britt Carlsen

Efter stildommerne havde sorteret i holdet af 5-årige springheste i finalen ved Dansk Ride Forbunds championat powered by PAVO, så blev det tid til en forrygende omspringning blandt otte ekvipager

Springbank II VH er nu også dansk mester (video)

14-10-2018 11:52, af Thomas Bach Jensen

Ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo er publikum og dommere søndag blevet forkælet med en 4-års klasse med særdeles højt niveau. Hør her, hvorfor Severo Jurado Lopez mener, at Springbank II VH er en vinderhest