Nørden er ikke på toppen

16-06-2016 14:05, af Britt Carlsen

Lisbet Seierskilde har måttet melde fra til DM i dressur på Broholm i dag, fordi Jonstrupgårdens Raneur, kaldet Nørden, ikke er på toppen

Copyright Ridehesten.com
Lisbet Seierskilde, der i 2011 vandt DM på Jonstrupgårdens Raneur, må melde fra DM-stævnet i år.

"Det er faktisk første gang i Nørdens stævnekarriere, at jeg skal skrive en nyhed som denne, men det bliver jeg desværre nødt til. Jeg må melde fra DM fordi Nørden ikke er på toppen. Under stævnet i Odense pådrog Nørden sig en trykning af sadlen i ryggen. Den var ikke synlig under stævnedagene, men Nørden var ikke som han plejer i søndagens kür, hvor han pludselig havde svært ved enkelte øvelser og der kom mange fejl som vi normalt ikke har. Da vi kom hjem fandt min massør, Christina Lykke, en trykning i ryggen som vi derefter behandlede og gav ro fra sadlen. Jeg troede det var overstået for længst, men selvom han har fået ro, sadlen er ordnet og jeg langsomt genoptrænede, løb jeg ind i samme fornemmelse igår da jeg trænede, hvor han igen, i de samme øvelser, ikke føltes som han plejer." Sådan skriver Lisbet på sin hjemmeside,

DM på Broholm i år kunne ellers have været parrets sjette i karrieren, Jonstrupgårdens Raneur blev født i 1999 hjemme på gården hos Lisbet og hendes forældre. I 2011 blev paret dansk mester på Broholm, og de har flere gange været på landsholdet bl.a. ved OL i London i 2012.

"Det er en ærgerlig beslutning, men omvendt vil jeg ikke ride videre på Nørden når jeg kan mærke det samme problem er på vej. Hestens helbred kommer før alt andet. Jeg håber jeg har taget problemet i opløbet, så vi hurtigt kan komme tilbage i normal træning, men det er ikke fair over for hesten med tre dages grand prix, når jeg rider rundt med fornemmelsen af, at noget er på vej, skriver Lisbet, men hun er dog på vej mod Fyn med Dakar e. De Niro, som skal have noget rutine på de større konkurrencebaner. Lisbet og Dakar kan man nyde i lørdagens MB2 og søndagens MB3. 

Se resultater og startlister for stævnet her. 

Copyright Ridehesten.com
Lisbet og Nørden ved OL i London.

 

Læs også

Dufour dansede sig til sejren

09-07-2017 18:06, af Britt Carlsen

Det var et mesterskab så englene sang, og man fik gåsehud - kvaliteten af dansk dressur er på så højt et niveau som aldrig tidligere - Cathrine Dufour sejrede og bag hende var også store præstationer

Sille gentog sejren (video)

09-07-2017 14:47, af Britt Carlsen

Den regerende mester for U25 Sille Engermann sejrede suverænt i mesterskabet på Broholm efter at have sat punktum for tre flotte konkurrencedage med en fejlfri kür

Landsholdskolleger i front (video)

09-07-2017 13:19, af Britt Carlsen

Der var stor glæde på opvarmningsbanen da det stod klart, at de tidligere ungdoms landsholdskolleger Carina Nevermann Torup og Nanna Skodborg Merrald sluttede et og to i Bundgaard Byg Cup - men dagens vinder blev Anna Kasprzak

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Marie Helene Rigård Rohleder

Webredaktør og nyhedsvagt

Marie Helene Rigård Rohleder

mhr@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kan man give sin hest cannabisolie?

13-11-2017 06:54, af Camilla Tiefensee Schrøder

Medieomtalen af medicinsk cannabis til mennesker med svære sygdomme har inspireret nogle hesteejere til at give cannabisolie til deres heste. Magasinet Ridehesten har i denne måned talt med nogle af dem og spurgt DRF's veterinærkonsulent til råds

Emma Ahlberg går nye veje

16-11-2017 13:52, af Thomas Bach Jensen

Efter otte år hos Helgstrand Dressage er tiden blevet moden for den unge svenske dressurrytter Emma Ahlberg til at gå sine egne veje

Hvorfor er grovfoderet så vigtigt?

13-11-2017 12:20, af Cecilia Lindahl

Grovfoderet bliver sjældent tillagt den store betydning i det samlede regnskab, selvom det reelt bør udgøre mere end halvdelen af foderplanen

Tre heste dræbt i trafikken

16-11-2017 09:29, af Camilla Tiefensee Schrøder

Amatørtravtræneren Vita Kristensen fra Skive har på tragisk vis mistet alle sine tre travheste i en trafikulykke natten til onsdag

Igen fire sejre til Anna

11-11-2017 20:39, af Britt Carlsen

Anna Kasprzak er helt i topform lige nu. Ved FEI World Cup i Herning red hun fire sejre hjem, og igen denne weekend ved Blue Hors Dressurfestival har hun sikret sig fire sejre

Kom til finalen i Bundgaard Byg Cup

11-11-2017 15:52, af Britt Carlsen

Hvis man ikke var en af de mange, som havde fundet vej til Blue Hors Dressurfestival og Bundgaard Byg Cup i dag, så skylder man sig selv at se finalen søndag, for igen i år er der høj kvalitet i den populære cup

Kan hesten føle sorg?

15-11-2017 08:11, af Camilla T. Schrøder

Ifølge hesteadfærdsforsker er det muligt, at heste kan føle en form for sorg over at miste eksempelvis et føl eller en foldkammerat, men fra naturens side er heste bedre til at give mentalt slip end mennesker

Helgstrand fordobler sit overskud

10-11-2017 17:58, af Cecilia Lindahl

Helgstrand Dressage leverer deres hidtil bedste resultat nogensinde med et overskud på intet mindre end 68,5 millioner kroner

Sidsteplads – men stadig nummer 25 i verden

16-11-2017 18:59, af Camilla Tiefensee Schrøder

Belinda Carlsens PRE-hingst Lopez IV blev i dag bedømt som nummer 25 ud af 25 i klassen for 6-års hingste ved VM for spanske heste, det såkaldte SICAB

EM-sølvvinder får ny ejer

13-11-2017 17:25, af Camilla Tiefensee Schrøder
Pony|

Da Louise Christensen fremover skal ride som juniorrytter, har familien solgt ponyen Vegelin's Goya, som hun vandt EM-sølv på i sommers. Den talentfulde pony forbliver i danske hænder.