Nørden er ikke på toppen

16-06-2016 14:05, af Britt Carlsen

Lisbet Seierskilde har måttet melde fra til DM i dressur på Broholm i dag, fordi Jonstrupgårdens Raneur, kaldet Nørden, ikke er på toppen

Copyright Ridehesten.com
Lisbet Seierskilde, der i 2011 vandt DM på Jonstrupgårdens Raneur, må melde fra DM-stævnet i år.

"Det er faktisk første gang i Nørdens stævnekarriere, at jeg skal skrive en nyhed som denne, men det bliver jeg desværre nødt til. Jeg må melde fra DM fordi Nørden ikke er på toppen. Under stævnet i Odense pådrog Nørden sig en trykning af sadlen i ryggen. Den var ikke synlig under stævnedagene, men Nørden var ikke som han plejer i søndagens kür, hvor han pludselig havde svært ved enkelte øvelser og der kom mange fejl som vi normalt ikke har. Da vi kom hjem fandt min massør, Christina Lykke, en trykning i ryggen som vi derefter behandlede og gav ro fra sadlen. Jeg troede det var overstået for længst, men selvom han har fået ro, sadlen er ordnet og jeg langsomt genoptrænede, løb jeg ind i samme fornemmelse igår da jeg trænede, hvor han igen, i de samme øvelser, ikke føltes som han plejer." Sådan skriver Lisbet på sin hjemmeside,

DM på Broholm i år kunne ellers have været parrets sjette i karrieren, Jonstrupgårdens Raneur blev født i 1999 hjemme på gården hos Lisbet og hendes forældre. I 2011 blev paret dansk mester på Broholm, og de har flere gange været på landsholdet bl.a. ved OL i London i 2012.

"Det er en ærgerlig beslutning, men omvendt vil jeg ikke ride videre på Nørden når jeg kan mærke det samme problem er på vej. Hestens helbred kommer før alt andet. Jeg håber jeg har taget problemet i opløbet, så vi hurtigt kan komme tilbage i normal træning, men det er ikke fair over for hesten med tre dages grand prix, når jeg rider rundt med fornemmelsen af, at noget er på vej, skriver Lisbet, men hun er dog på vej mod Fyn med Dakar e. De Niro, som skal have noget rutine på de større konkurrencebaner. Lisbet og Dakar kan man nyde i lørdagens MB2 og søndagens MB3. 

Se resultater og startlister for stævnet her. 

Copyright Ridehesten.com
Lisbet og Nørden ved OL i London.

 

Læs også

Snart er det tid til DM på Broholm 2018

19-04-2018 10:45, af Camilla Tiefensee Schrøder

Så er der ikke så lang tid til, at Broholm Gods for 15. gang lægger park til Broholm Horseshow, og arrangørerne glæder sig til at kunne byde velkommen til dage fyldt med spændende sport i smukke rammer

Dufour dansede sig til sejren

09-07-2017 18:06, af Britt Carlsen

Det var et mesterskab så englene sang, og man fik gåsehud - kvaliteten af dansk dressur er på så højt et niveau som aldrig tidligere - Cathrine Dufour sejrede og bag hende var også store præstationer

Sille gentog sejren (video)

09-07-2017 14:47, af Britt Carlsen

Den regerende mester for U25 Sille Engermann sejrede suverænt i mesterskabet på Broholm efter at have sat punktum for tre flotte konkurrencedage med en fejlfri kür

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Britt Carlsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Britt Carlsen

bc@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Giv hesten citrusfrugter til forårsgræsset

23-04-2018 08:45, af Sussi Hjort Hollensted

Giv din hest apppelsin her i foråret, så dens spytkirtler ikke hæver af det friske græs

Trænerlicens – hvorfor?

19-04-2018 07:33, af Britt Carlsen

På Ridehestens Facebook-side har vores læsere debatteret et forslag til behandling på rideforbundets repræsentantskabsmøde – skal alle trænere fremover have trænerlicens? Hvad er begrundelsen, og hvad er holdningen til det. Vi har bl.a. spurgt tidligere holdleder i dressur Kimi Nielsen

DRIF vil gerne favne alle

20-04-2018 08:54, af Britt Carlsen

Formanden for Dansk Ride-Instruktør Forening, berider Torben Frandsen, bakker op om forslaget fra Cedergaard Sportsrideklub om trænerlicens. Han vil gerne favne alle undervisere i foreningen og ikke blot de uddannede beridere og trænere

Tørveslettens Quattro har brækket kæben

24-04-2018 18:25, af Cecilia Lindahl

 Tørveslettens Quattro vil ikke være at finde på konkurrencebanerne den kommende tid. Den danske dressurhoppe har nemlig brækket sin kæbe

Kirk Kristiansen sælger Wellington-ejendom

23-04-2018 14:24, af Camilla Tiefensee Schrøder

Thomas og Signe Kirk Kristiansen har solgt deres hesteejendom i Wellington til Louise Leatherdale

Farvel til Raider Holmen

23-04-2018 12:20, af Britt Carlsen

En af de mest succesfulde danske heste herhjemme gennem flere år, Raider Holmen er blevet aflivet mæt af dage og store oplevelser. Det er hårdt, fortæller Daniel Cassøe Jakobsen

Højt humør til åbent hus på Bøgegården

22-04-2018 17:42, af Kristine Ulsø Olsen

I dag var åbent hus-turen gået til Stald Bøgegården hos Familien Schmidt i Sønderjylland, hvor der blev vist flere interessante hingste og tilhørende afkom

Hvad ved vi egentlig om hestens udstyr?

20-04-2018 13:15, af Britt Carlsen

DRFs udstyrsundersøgelse er nu offentliggjort i Equine Veterinary Journal, og den giver svar på mange spørgsmål omkring brug af udstyr herhjemme

Træningstips fra Andreas Helgstrand