Martin Neergaard vil nye veje

20-09-2017 15:15, af Kristine Ulsø Olsen

Martin Dinesen Neergaard har haft en fantastisk tid hos Absolute Horses gennem halvandets års samarbejde, men tiden er nu kommet til at søge nye udfordringer

Copyright Ridehesten.com
Martin Dinesen Neergaard,

Tilbage i maj 2016 meddelte Martin Dinesen Neergaard, at han havde indgået et samarbejde med Andreas og Christian Schou, som står bag succesfulde Absolute Horses. Den tid er nu slut, da Martin har valgt at fokusere på at finde nye udfordringer og blive en bedre rytter. 

- Jeg har været og er stadig super glad for det samarbejde, jeg har haft med Andreas og Christian, men for mig er tiden kommet til at fokusere mere på sporten, fortæller Martin til Ridehesten.com 

Gennem tiden hos Absolute har Martin haft en del elever, som han har hjulpet med stor succes både i ind - og udland, senest ved Baltic Cup på Flyinge i den forgangne weekend. 
- Meget af min tid har gået med unge elever, og jeg er nået dertil, hvor jeg gerne vil søge mod udlandet for at gøre noget ved min egen ridning. Jeg vil gerne udvikle mig selv og arbejde mig op til at blive endnu bedre i sporten, ligesom mange andre har gjort, og i den forbindelse føler jeg, at tiden er inde til at søge udover landegrænsen.

Martins tid hos Absolute Horses har været særdeles succesfuldt, hvor det er blevet til et utal at stævner, heriblandt med deltagelser i World Cup stævner, Grand-Prix sejre og senest deltagelse ved U25-klasserne i Göteborg med den blot 8-årige Eurvette. 

Både Martin og Absolute Horses udtrykker stor tilfredshed med deres samarbejde på Facebook, hvor begge parter takker hinanden for en spændende og lærerig tid sammen. 

- Jeg har endnu ikke fundet noget sted at rejse hen endnu, men det stresser jeg ikke over, for jeg vil være sikker på, at finde det bedst mulige slutter Martin, som i nat tager turen til UVM på Zangerheide for at se, hvad fremtiden kan byde på der.

 

Læs også

Sporten er vigtig!

21-05-2017 11:57, af Britt Carlsen

Brødrene Christian og Andreas Schou har sammen med de mange frivillige hjælpere og ansatte nogle travle dage under DM og så åbner de deres smukke ridecenter til flere stævner i år - se video med Martin Neergaard

Det var ren luxus

20-10-2016 19:36, af Britt Carlsen

Dommerne rystede op med klassens eneste 9-tal til den super velspringende Darc de Lux redet til sejr og samlet sejr i 5-års championatskvalifikationen af Martin Neergaard

Hjemmebane-triumf hos Absolute Horses

14-08-2016 17:46, af Ann-Sofie Skovlund Eriksen

Absolute Horses har i denne weekend afholdt landsstævne og championats-kvalifikationer. Her inkasserede Martin Neergaard, der rider på hjemmebane, flere røde rosetter

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl

cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Når avlen bliver for perfekt

15-10-2017 18:49, af Cecilia Lindahl

Den lille hingst El Rey Magnum er ifølge dens opdrættere kun ét skridt fra perfektion – nu advarer eksperter mod udviklingen af en ny tendens, der kan medføre vejrtrækningsproblemer

Næsebåndet skal være løst

17-10-2017 12:11, af Britt Carlsen

Ny regel for næsebåndets stramhed hos stævneheste - fremover skal der være mindst 1,5 cm i diameter mellem hestens næsebånd og hestens næseryg, meddeler rideforbundet

Dyrlæge lagt i kunstig koma

10-10-2017 12:43, af Cecilia Lindahl

Den 37-årige dyrlæge, der torsdag i sidste uge blev alvorligt kvæstet efter hun blev sparket af en hest, er nu lagt i kunstig koma

Donkey Boy vandt med rekordkarakterer!

15-10-2017 14:01, af Thomas Bach Jensen

Fire formidable hingste udgjorde toppen af 5-års finalen ved DRF's Dressurchampionat på Blue Hors i dag, hvor Hesselhøj Donkey Boy og berider Jan Møller Christensen vandt med bl.a. fire 10-taller

Berider dømt: Piaffetræning der endte galt

17-10-2017 18:15, af Cecilia Lindahl

En 65-årig sjællandsk berider har fået stadfæstet sin dom ved landsretten efter at have brugt omvendt piskeslag på hestens næseryg

De Niro lever ikke mere

11-10-2017 13:14, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Den tyske hingstestation Klosterhof Medingen kan i dag meddele, at deres flagskib, den 24-årige Donnerhallsøn De Niro, er gået bort efter nogen tids forfangenhed

Olympisk Scholarship til Dufour

12-10-2017 09:42, af Kristine Ulsø Olsen

I kampen for at kvalificere sig til OL i Tokyo 2020, får 10 danske atleter hver et olympisk scholarship på cirka 146.000 kroner. En af dem er dressurrytter Cathrine Dufour, der vandt sølv med landsholdet og tog to individuelle bronzemedaljer ved EM i august

Calina og Sabine gjorde det - igen! (video)

14-10-2017 20:32, af Britt Carlsen

Efter en flot hovedspringning med mange imponerende ridt og velspringende heste mødes de fem højst bedømte i en forrygende omspringning i finalen for 5-års springheste på Blue Hors

Tredobbelt verdensmester vandt på Blue Hors (video)

15-10-2017 18:52, af Thomas Bach Jensen

Det blev til en fantastisk flot afslutning på DRF's Dressurchampionat med 7-års finalen søndag aften, hvor den tredobbelte verdensmester Fiontini og hendes spanske rytter sejrede

Revolution klart i front (video)

13-10-2017 14:20, af Britt Carlsen

Dagens championatskvalifikation for 4-årige dressurheste åbenbarerede et stort antal særdeles velgående og ridelige heste, men avlshingsten Revolution redet af Andreas Helgstrand var i en klasse for sig