Martin Neergaard vil nye veje

20-09-2017 15:15, af Kristine Ulsø Olsen

Martin Dinesen Neergaard har haft en fantastisk tid hos Absolute Horses gennem halvandets års samarbejde, men tiden er nu kommet til at søge nye udfordringer

Copyright Ridehesten.com
Martin Dinesen Neergaard,

Tilbage i maj 2016 meddelte Martin Dinesen Neergaard, at han havde indgået et samarbejde med Andreas og Christian Schou, som står bag succesfulde Absolute Horses. Den tid er nu slut, da Martin har valgt at fokusere på at finde nye udfordringer og blive en bedre rytter. 

- Jeg har været og er stadig super glad for det samarbejde, jeg har haft med Andreas og Christian, men for mig er tiden kommet til at fokusere mere på sporten, fortæller Martin til Ridehesten.com 

Gennem tiden hos Absolute har Martin haft en del elever, som han har hjulpet med stor succes både i ind - og udland, senest ved Baltic Cup på Flyinge i den forgangne weekend. 
- Meget af min tid har gået med unge elever, og jeg er nået dertil, hvor jeg gerne vil søge mod udlandet for at gøre noget ved min egen ridning. Jeg vil gerne udvikle mig selv og arbejde mig op til at blive endnu bedre i sporten, ligesom mange andre har gjort, og i den forbindelse føler jeg, at tiden er inde til at søge udover landegrænsen.

Martins tid hos Absolute Horses har været særdeles succesfuldt, hvor det er blevet til et utal at stævner, heriblandt med deltagelser i World Cup stævner, Grand-Prix sejre og senest deltagelse ved U25-klasserne i Göteborg med den blot 8-årige Eurvette. 

Både Martin og Absolute Horses udtrykker stor tilfredshed med deres samarbejde på Facebook, hvor begge parter takker hinanden for en spændende og lærerig tid sammen. 

- Jeg har endnu ikke fundet noget sted at rejse hen endnu, men det stresser jeg ikke over, for jeg vil være sikker på, at finde det bedst mulige slutter Martin, som i nat tager turen til UVM på Zangerheide for at se, hvad fremtiden kan byde på der.

 

Læs også

Grand Prix-placeringer til Martin Neergaard

11-12-2017 11:39, af Thomas Bach Jensen

En af de danskere, der i weekenden har været i udlandet og ride, er springrytter Martin Dinesen Neergaard, der i går opnåede placering i to Grand Prix-klasser i hollandske Roosendaal

Nyt job til Martin Neergaard

27-11-2017 13:15, af Marie Helene Rigård Rohleder

Martin Neergaard er flyttet til Tyskland. Efter en succesfuld tid hos Absolute Horses har han fået job hos J.S. Sportpferde 

Sporten er vigtig!

21-05-2017 11:57, af Britt Carlsen

Brødrene Christian og Andreas Schou har sammen med de mange frivillige hjælpere og ansatte nogle travle dage under DM og så åbner de deres smukke ridecenter til flere stævner i år - se video med Martin Neergaard

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Cecilia Lindahl

Webredaktør og nyhedsvagt

Cecilia Lindahl

cli@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

19-årig Grand Prix vinder ved Christmas Show

09-12-2017 22:26, af Britt Carlsen

Der har været en fantastisk stemning ved LånLet Christmas Show, hvor fem ryttere mødtes i omspringningen for at afgøre aftenens store Grand Prix-klasse

Springtræning er også dressurtræning

06-12-2017 09:46, af Britt Carlsen

På Blue Hors står der cavaletti og spring inde i den store opvisningshal, for de bruges som en del af den afvekslende træning for dressurhestene fra 4-års til Grand Prix – og det virker!

Indførelse af D-licens fra årsskiftet

08-12-2017 14:21, af Camilla Tiefensee Schrøder

Fra 2018 skal alle ryttere, der rider D-stævner, have en rytterlicens hertil – en D-licens.

Severo, Dennis og Josefine blev jyske mestre 2017

10-12-2017 17:02, af Thomas Bach Jensen

Ved Sportsrideklubben Aalborgs landsstævne på Finstrupgaard blev de åbne jyske mesterskaber i dressur i dag afgjort, og de nye mestre hedder Josefine Friberg, Dennis Fisker og Severo Jurado

Daniel Bachmann med personlig rekord i Salzburg