Jeg har fundet min drømmehest

12-02-2018 07:14, af Sussi Hjort Hollensted

Sofia Valentina Hegstrup er meget glad for sin nye hest, Bicallux Verte. Sammen har de fået en god start i USA, hvor de i weekenden vandt to klasser

Copyright Ridehesten.com
Sofia Valentina Hegstrup og Bicallux Verte ved præmieoverrækkelsen, da de vandt klassen, FEI Junior Rider Individual CDIJ i Wellington

Det er en begejstret Sofia Valentina Hegstrup, der fortæller, hvordan hun har det med sin nye hest, Bicallux Verte e. Ticallux Verte/C-Indocto. For bare få måneder siden købte hun ham gennem Lars Ringkjær i Hjallerup Rideklub af Line Hellidi – og for bare en måned siden tog hun ham med for i stævnesæsonen at skulle bo i USA.
– Da jeg red på Bicallux Verte første gang, kunne jeg mærke, at vi passede sammen. Jeg vidste bare, at han ville gøre alt for mig, og han er også blevet min bedste ven, siger hun til Ridehesten.com.

Kunne ikke finde et match
Sofia Valentina Hegstrup mistede for nogle år siden hesten Santa, som hun i 2015 blev europamester i dressur for children på. Siden har hun ikke rigtig kunnet finde det rigtige match.
– Det har ikke været nogle gode år for mig med hestene. Jeg har været ude at kigge på mange heste, men jeg har ikke rigtig følt mig godt tilpas på ryggen af dem, forklarer hun. 

Sejr i Wellington
Men med Bicallux Verte har den snart 16-årige rytter nu fundet sit match, og de vandt da også to klasser til deres andet stævne i USA.
– Jeg havde lige fået ham, da vi skulle herover, og jeg var noget nervøs, da jeg jo ikke kendte ham. Både flyveturen og varmen her, var jeg meget spændt på, hvad han ville sige til. Samtidig har han jo aldrig været på sådan et stort stadion, som stævnepladsen i Wellington er, og stadigvæk har han klaret det hele så fint, siger Sofia Valentina Hegstrup. 

Alt er nyt
I weekenden vandt ekvipagen, FEI Junior Rider Individual CDIJ. Det gjorde de med 68.333%. Et pointtal, som Sofia var meget tilfreds med.
– Han gik et rigtig godt travprogram med kun 7- og 8-taller. Skridten er mit svageste punkt, så der trippede han lige lidt, så det skal jeg arbejde videre på. Alt er også nyt for mig herovre, men sejren her i weekenden har gjort, at jeg glæder mig meget til fremtidige stævner, så vi kan få en masse rutine sammen herovre, slutter hun. 

 

 

 

 

 

 

 

Læs også

Sejr til Sofia Valentina Hegstrup

10-02-2018 13:14, af Sussi Hjort Hollensted

Overlegen sejr til Sofia Valentina Hegstrup på Bicallux Verte til Adequan Global Dressage Festival 5 CDI i Wellington i Florida

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Holdkonkurrencen i gang i Aachen - opdateret

19-07-2018 10:16, af Thomas Bach Jensen

CHIO Aachen: På den store dressurstadion i Aachen kan man hele dagen nyde den femstjernede Grand Prix, der danner grundlag for den prestigefyldte holdkonkurrence. Vi bringer her Jytte Lemkows kommentarer til de danske ridt

Søren Vallentin fylder 60 år i dag

18-07-2018 16:00, af Thomas Bach Jensen

For berider Søren Vallentin er det ikke en helt almindelig arbejdsdag i dag. Arbejdspladsen er i dag den internationale stævneplads i tyske Aachen, hvor han idag kan fejre sin 60 års fødselsdag og samtidig opleve sin 20-årige datter ride international Grand Prix

Fluer, skygge, giftige planter og rigeligt vand

19-07-2018 10:10, af Britt Carlsen

På den lange bane er hesteejere landet over bekymrede for grovfodersituationen, men her og nu kan den varme sommer også give sundhedsmæssige problemer for hestene, man skal være opmærksom på

Hatteland buet af banen

16-07-2018 09:15, af Britt Carlsen

Den norske rytter Cecilie Hatteland blev buet gennem det meste af banen i Nations Cup i Falsterbo, og da speakeren efter hendes ridt bad hende komme til dommeren, brød jublen løs over stadion

Lars Mars: Simple øvelser kan optimere din ridning

13-07-2018 15:21, af Lars Mars Johansen

Det behøver hverken tage lang tid eller være kedeligt at komme i bedre fysisk form som rytter, mener sportscoach Lars Mars. Han kommer i denne artikel med en række konkrete øvelser, som han fornyligt underviste de unge militaryryttere i til samling på Søborggård Rideklub

FEI vil forbyde løse hunde ved stævner

16-07-2018 10:53, af Camilla Tiefensee Schrøder

Fra næste år kan det få konsekvenser i form af bøde og i sidste ende bortvisning, hvis man ikke har styr på sin hund ved internationale stævner

Flotte præstationer i Aachen (opdateret)

18-07-2018 18:34, af Camilla Tiefensee Schrøder

Victoria E. Vallentin og Betina Jæger formåede begge med fine ridt at lægge sig i den øvre halvdel af feltet i dagens CDI4*, som blev vundet af Isabell Werth og hendes comeback-stjerne Bella Rose

Omrokeringer i tysk Aachen-deltagelse

17-07-2018 16:47, af Thomas Bach Jensen

De seneste uger har der været en del omrokeringer og udskiftning blandt de tyske dressurekvipager ved det nu nært forestående CHIO-Aachen

Stort økonomisk rygstød til OL-atleter