Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Copyright Ridehesten.com

 

I denne måned har jeg sagt farvel til min bedste ven igennem 3 år. Det var en hård beslutning, fordi jeg stadig har to pony-år endnu,  men på grund af min højde var ponytiden nødt til at slutte allerede nu.

Men jeg ved at Topper er kommet hen til en virkelig talentfuld rytter, nemlig Ingeborg Cederholm. Jeg ved, at vi valgte den rigtige til Topper, og han får det helt fantastisk hos en mega sød familie. Jeg håber af hele mit hjerte, at Ingeborg får lov til at opleve alt det som Topper og jeg har oplevet - og mere til. Jeg ved, at han har så meget mere at byde på, men det bliver desværre ikke mig, der skal vise det.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Jagten på en ny stjerne
Men min ridning stopper ikke her, fordi jeg elsker ride. Derfor går mine dage nu med at finde min nye stjerne. Og  det er godt nok svært, fordi jeg nu har fået et indblik i, hvilket eventyr jeg skal på med min nye hest. Så det er super vigtigt for mig, at jeg vælger den rigtige. Men nu har jeg prøvet nogle stykker, og der er selvfølgelig nogen, som er gode, men så er det også svært at vælge. de er gode på så forskellige måder, og jeg skal finde ud af, hvad det er jeg gerne vil have.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Vi skal selvfølgelig til Herning
Jeg skal selvfølgelig til Hingstekåringen i Herning, og det glæder jeg mig helt vildt meget til. Jeg skal derop sammen med min mor, men jeg skal også være sammen med min veninde Laura Rohmann, som jeg normalt kun ser til stævner. Så det bliver også rart at se min veninde væk et andet sted et på stævnebanerne. Jeg glæder mig til at se, hvad de vælger at lave i år til Hingstekåringen, nu det er deres 40 års jubilæum. Jeg har fået billetter til Gallashowet, som er fuldstændigt udsolgt, så det glæder jeg mig rigtig meget til at se.

Mange hilsner Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Min nye stjerne

28-03-2019 12:59, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har fundet sin nye fremtidige stjerne. En fantastisk 7-års hoppe ved navn Atterupgaards Mandalay, også kaldet Panda. Læs alt om, hvordan Amira fandt hende og planer for fremtiden

Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Århusmesterskaberne skudt i gang for ponyerne

27-03-2016 20:11, af Nanna Nørgaard

Hen over påsken afholdes der på Vilhelsmborg Århusmesterskaberne i spring for pony og over 300 ekvipager har i dag været til start.

Røde roser og en god kammerat

19-11-2017 10:27, af Marie Helene Rigård Rohleder
Pony|

47 ponyryttere tog afsked med de glade ponyår til landsstævne i Hedensted lørdag aften, hvor den traditionsrige Rosenparade fandt sted. Her blev der også uddelt kammeratskabsprisen til en omsorgsfuld rytter

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Cathrine: OL er det ultimative

20-07-2016 15:30, af Britt Carlsen
OL|

For Cathrine Dufour er deltagelsen ved OL den ultimative drøm, noget hun har ønsket siden ponyårene. Den er gået i opfyldelse, så nu er det tid for nye mål

Sara med seks internationale sejre - i træk!

25-05-2018 12:36, af Britt Carlsen

Sara Aagaard Hyrm sluttede sine succesfulde pony år ved årsskiftet, og hun er allerede nu succesfuld med hesten Skovborgs Romadinov i juniorrækkerne med tre internationale sejre ved Equitour i Aalborg som resultat (VIDEO)

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttohold til DRF-mesterskabet er klar

15-04-2019 15:14, af Annika Knudsen Lorentsen

I løbet af foråret og sommeren vil en række hold fra hele landet konkurrere om medaljer i DRF-mesterskabet for klubhold, bruttoholdene er sat og mange dygtige ryttere er klar til at ride om sejren

Hestehandler fortsatte forretning på trods af dom

14-04-2019 06:26, af Charlotte Kondrup

En hestehandler på Fyn fortsatte sin forretningen, på trods af at han ikke længere måtte arbejde med heste

Hyrm-søstrene rydder bordet

19-04-2019 21:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Tidligere på dagen vandt Sara Aagaard Hyrm juniorklassen ved det internationale dressurstævne i Sint-Truiden, og her til aften gjorde hendes søster Sandra hende kunsten efter i ungrytterklassen

Tvillingeføllene vokser sig stærke (video)

20-04-2019 11:35, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I forrige uge fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess velskabte tvillinger, og de to hoppeføl på to og en halv uge vosker sig store og stærke. Ridehesten.com besøgte dem under en tur på fold

Markering af Prinsesse Benediktes 75-års fødselsdag