En stor dag – mødet med Severo Jurado Lopez

07-09-2017 12:49, af Cecilie Lindahl

Der blev trænet hårdt op til DM, og Charlotte fortæller her lidt om hendes træning, og hvordan undervisningen pludselig tog en uventet drejning….

Copyright Ridehesten.com

2 ½ uge før det individuelle DM, var perioden hvor Clark skulle rides og gøres klar til at toppe. DM var vores vigtigste stævne, for det var et stævne som jeg har trænet op til det sidste halvandet år.

Vores træning

Efter Hovgårdstævnet havde Clark helt fri mandag og tirsdag, hvor han var på fold og skulle hygge sig. Onsdag skridtede jeg en lang tur og torsdag havde han endnu en fridag på fold. Fredag og søndag red jeg løsgørende, mens lørdag gik med en god skridttur.
Ugen efter bestod mandagen af en fridag, hvor den tirsdag igen stod på løsgørende arbejde. Onsdag skridtede vi og fra torsdag skulle han rigtig i gang igen, og rides i stævne-form.

Så stod den på undervisning

Jeg fik undervisning torsdag, søndag, tirsdag og torsdag, hvor vi så skulle af sted senere om torsdagen til DM.

De sidste dage ind imellem havde Clark fri på fold eller skridt/skovture dage, det absolut vigtigste er at holde ham glad, så han har stor gå-lyst. Jeg ville allerhelst have trænet hver dag, men så ved jeg godt at Clark går død i dressurtræningen, så jeg var nød til at stole på Mettes og min mors planlægning – men det var svært. Men Clark gav en super tur hver gang, og han var super fin til træningen – så husk at en glad pony er vigtig, så giver den så meget igen.

Ugen op til DM red jeg kun Clark. Mine store ponyer havde fri, for det er lidt svært både at ride kat. 3 og kat. 1 pony og for at hjælpe mig bedste muligt mod DM red jeg derfor kun Clark.

Kæmpe overraskelse – Severo Jurado Lopez

Mette havde en kæmpe overraskelse til mig en aften til træning – Severo Jurado Lopez kom for at ønske mig held og lykke til DM, og jeg ønskede selvfølgelig også ham held og lykke til EM. Jeg fik hans autograf – han er helt vildt sød. Tusind tak Severo, fordi du tog dig tiden til at snakke med mig.

Hilsen

Charlotte

Læs også

Springbank II VH er nu også dansk mester (video)

14-10-2018 11:52, af Thomas Bach Jensen

Ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo er publikum og dommere søndag blevet forkælet med en 4-års klasse med særdeles højt niveau. Hør her, hvorfor Severo Jurado Lopez mener, at Springbank II VH er en vinderhest

DV-hingsten Springbank II VH vinder Breeders Trophy

06-10-2018 22:54, af Charlotte Kondrup

Under det svenske Breeders Trophy blev DV-hingsten Springbank II VH vinder for 4 års heste

Overlegen sejr til Springbank II VH

05-10-2018 09:41, af Kristine Ulsø Olsen

Det blev i går til en overlegent sejr ved det svenske championat for Springbank II VH, som med Severo Jurado Lopez i sadlen blandt andet blev belønnet med et 10-tal

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Svindelmillioner brugt på rideheste

10-10-2018 09:33, af Thomas Bach Jensen

En stor svindelsag har det sidste døgns tid kørt i den danske presse. En ansat i Socialstyrelsen har tilegnet sig 111 millioner kroner, der var øremærket socialt udsatte grupper, og har brugt en del af pengene på at indkøbe springheste til sin datter

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Navneforbuddet i svindelsagen er ophævet

10-10-2018 15:46, af Thomas Bach Jensen

TV2 har i eftermiddag meddelt, at navneforbuddet i svindelsagen er ophævet, og at navn og billede af den efterlyste kvinde nu er offentligt kendt

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

Forrygende 4-års klasse på Blue Hors

12-10-2018 14:32, af Thomas Bach Jensen

Dommere og publikum på Blue Hors blev i dag præsenteret for et helt forrygende stærkt felt i 4-års klassen ved DRF's championat for ungheste powered by Pavo

Hesselhøj Donkey Boy i spidsen for 6-års

13-10-2018 15:59, af Thomas Bach Jensen

Det blev helt som forventet en spændende kvalifikationsklasse for de 6-årige dressurheste i DRF's championatfinale for ungheste powered by Pavo, hvor den forsvarende danske mester skulle møde den regerende verdensmester

Hesselhøj Donkey Boy genvandt sin mestertitel (video)

14-10-2018 17:19, af Thomas Bach Jensen

Der var spænding til allersidst i finalen for 6-årige dressurheste ved Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste powered by Pavo på Blue Hors i dag, hvor DV-hingsten Hesselhøj Donkey Boy løb med sejren for tredje gang

Revolution sejrede med fire 10-taller (video)

14-10-2018 14:22, af Thomas Bach Jensen

Det blev til at brag af en 5-års finale ved Dansk Ride Forbunds Championatfinaler for Ungheste powered by Pavo, hvor verdensmesteren Revolution og hans rytter Andreas Helgstrand vandt med fire 10-taller

To danske finalister