En stor dag – mødet med Severo Jurado Lopez

07-09-2017 12:49, af Cecilie Lindahl

Der blev trænet hårdt op til DM, og Charlotte fortæller her lidt om hendes træning, og hvordan undervisningen pludselig tog en uventet drejning….

Copyright Ridehesten.com

2 ½ uge før det individuelle DM, var perioden hvor Clark skulle rides og gøres klar til at toppe. DM var vores vigtigste stævne, for det var et stævne som jeg har trænet op til det sidste halvandet år.

Vores træning

Efter Hovgårdstævnet havde Clark helt fri mandag og tirsdag, hvor han var på fold og skulle hygge sig. Onsdag skridtede jeg en lang tur og torsdag havde han endnu en fridag på fold. Fredag og søndag red jeg løsgørende, mens lørdag gik med en god skridttur.
Ugen efter bestod mandagen af en fridag, hvor den tirsdag igen stod på løsgørende arbejde. Onsdag skridtede vi og fra torsdag skulle han rigtig i gang igen, og rides i stævne-form.

Så stod den på undervisning

Jeg fik undervisning torsdag, søndag, tirsdag og torsdag, hvor vi så skulle af sted senere om torsdagen til DM.

De sidste dage ind imellem havde Clark fri på fold eller skridt/skovture dage, det absolut vigtigste er at holde ham glad, så han har stor gå-lyst. Jeg ville allerhelst have trænet hver dag, men så ved jeg godt at Clark går død i dressurtræningen, så jeg var nød til at stole på Mettes og min mors planlægning – men det var svært. Men Clark gav en super tur hver gang, og han var super fin til træningen – så husk at en glad pony er vigtig, så giver den så meget igen.

Ugen op til DM red jeg kun Clark. Mine store ponyer havde fri, for det er lidt svært både at ride kat. 3 og kat. 1 pony og for at hjælpe mig bedste muligt mod DM red jeg derfor kun Clark.

Kæmpe overraskelse – Severo Jurado Lopez

Mette havde en kæmpe overraskelse til mig en aften til træning – Severo Jurado Lopez kom for at ønske mig held og lykke til DM, og jeg ønskede selvfølgelig også ham held og lykke til EM. Jeg fik hans autograf – han er helt vildt sød. Tusind tak Severo, fordi du tog dig tiden til at snakke med mig.

Hilsen

Charlotte

Læs også

Fiontini - en verdenshest!

27-05-2018 13:53, af Britt Carlsen

Severo Jurado Lopez red 8-årige Fiontini på Röwer & Rub dressurstadion for fyldte tribuner ved Equitour Aalborg, for at give publikum en introduktion til Grand Prix-øvelserne  - se det i web-tv klippet her - og hør Andreas Helgstrand fortælle om den fantastiske hoppe

Hør Severo fortælle om dagens kür-sejr

25-05-2018 16:31, af Britt Carlsen

I bagende sommerhede dansede spanske Severo Jurado Lopez sig til sejr i Chedi Residence CDI3* kür med et program med stor sværhedsgrad. Hør Severo fortælle om sit ridt her i nyheden

Hjemmebanesejr i Grand Prix ved Equitour

24-05-2018 18:46, af Britt Carlsen

Dagens Grand Prix-klasse ved Equitour Aalborg resulterede i en hjemmebanesejr til Helgstrand-rytter Severo Jurado Lopez 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Opsang fra ejer: Stop med at fodre vores heste

18-06-2018 16:55, af Camilla Tiefensee Schrøder

Cecilie Skov fra Liseleje i Nordsjælland mistede sidste år en hest, fordi den var blevet fodret med nyslået græs, og fornylig var det ved at gå helt galt igen, da en hest fik spiserørsforstoppelse. Nu kommer hun med en kraftig opfordring til de velmenende forbipasserende ved folden

Det skal du gøre, hvis du møder en ulv

16-06-2018 06:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Som rytter har du større sandsynlighed for at møde ulven, end hvis du går til fods – men frygt ikke, lyder det fra ulveentusiasten Thomas Boesdal, der holdt foredrag om ulve på Roskilde Dyrskue sidste weekend

Nye beridere, trænere og ridelærere

14-06-2018 12:58, af Camilla Tiefensee Schrøder

En flok glade beridere, trænere og ridelærere kunne den 12. juni fejre en veloverstået eksamen på Vilhelmsborg

Dramatik i første DM-runde (video)

15-06-2018 19:36, af Britt Carlsen

Seniormesterskabet var knapt gået igang, førend Andreas Schou styrtede voldsomt, og blev kørt fra banen i ambulance. Fire ryttere klarede banen fejlfrit, så mesterskabet er fortsat vidt åbent

Alexander Yde Helgstrand treer i kürfinalen

17-06-2018 17:08, af Thomas Bach Jensen
Pony|

Ponyrytternes kürfinale ved det internationale stævne Future Champions i Hagen satte i dag et flot punkt for en fornem dansk indsats. Alexander Yde Helgstrand og Adriano B sluttede på bronzepladsen i kürfinalen

Seks unge dressurheste fra Ringsted til Falsterbo

17-06-2018 18:18, af Thomas Bach Jensen

Årets første kvalifikation i Dansk Ride Forbunds dressurchampionat har i dag fundet sted i Ringsted, der er den ene af to kvalifikationsstævner med udtagelse til Falsterbo Horse Show

Ungdommen sejrede og rutinen slog til

17-06-2018 16:49, af Britt Carlsen

Ny dansk mester for senior, Kasper H. Hansen, men de rutinerede landsholdsryttere Thomas Sandgaard og Søren Nørgaard Pedersen red sig ind i medaljerækken i dag

Ny 5-års hest i UVM-bruttotruppen

15-06-2018 05:48, af Thomas Bach Jensen

Da DV-hesten Lindballe's Just Perfect er udtaget til UVM i Ermelo for det australske hold, er en ny 5-års hest udtaget til den danske UVM-bruttotrup

Cathrine og Nathalie på Slangerupgaard

17-06-2018 07:14, af Thomas Bach Jensen

OL-rytter og tredobbelt danmarksmester Cathrine Dufour deler ud af hemmeligheden bag sin success til et stort anlagt dressurarrangement i de flotte rammer på Slangerupgaard!

Nervepirrende dobbelt omspringning (video)

16-06-2018 16:42, af Britt Carlsen

Syv ryttere kom til finalen i DRFs mesterskab for U21 uden fejl, men dagens to runder fik reduceret feltet til blot to fejlfrie ryttere, og efter omspringning trak Jessica Toelstang sig sejrrigt ud af mesterskabskampen