Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Copyright Ridehesten.com

Juni har været en særdeles travl måned. Jeg har haft fødselsdag, hvor jeg er blevet 14 år, men der har samtidig også været tid til et enkelt stævne i Ringsted.

Stævnestart i Ringsted
Meningen var jeg skulle ride LA1 og LA2, men min mor og jeg syntes det var begyndt at gå den rigtige vej, så det blev i stedet en LA2 og LA4.
Hos min træner, red jeg torsdag, inden stævnet lørdag, LA4 for første gang, og det gik virkelig godt - og med godkendelse fra min træner.

Jeg havde en virkelig god tur i LA2, og jeg kunne virkelig mærke, hvordan han har rykket sig på det sidste. Min LA4 gik ikke som forventet - vi vandt den nemlig, og dermed fik Piano sin første roset med hjem, og så endda i hans første LA4.
Mit næste stævne på Piano bliver til D4 horseshow på Odsherreds Rideklub, og det glæder jeg mig super meget til. Vi skal dog køre frem og tilbage hver dag i stedet for at stå opstaldet.

Copyright Ridehesten.com


DM på Hovgaard med Topper
Topper og jeg træner lige nu målrettet frem mod DM på Hovgaard. Vi har haft en irriterende pause, men nogle gange er det bare som om en pause er godt - for den pony har aldrig gået bedre. Han har fået så meget mere bæring, og han er meget mere afslappet. Min træner synes aldrig han har gået så godt som han gør nu - heller ikke engang, som da han gik Nordisk Mesterskab. Så det er bare mega fedt. Nu tæller jeg bare ned til DM på Hovgaard.

Copyright Ridehesten.com

 

Så er det ferietid
Det er snart ferie, og det står på den årlige tur til Lalandia. Vi tager afsted en torsdag, hvor jeg selvfølgelig rider inden, og så kommer vi hjem igen søndag, hvor jeg selvfølgelig også tager en ridetur - så det bliver til to dages ferie til hestene.
Her i sommerferien er jeg også inviteret til en ridelejr, hvor jeg skal holde et foredrag om min hverdag, mine stævne og ikke mindst om, hvordan det var at blive Nordisk Mester i 2017. Jeg glæder mig super meget til dig - jeg elsker at inspirere folk og give dem tro på, at hvis man bare kæmper nok for tingene, så skal det nok komme en dag, men det kræver blod, sved og tåre.
Meget sommerferie bliver der ikke til mig, men jeg tror også bedst jeg kan lide det på den måde, jeg kan ikke lide bare at ligge og lave ingenting, eller ikke vide, hvad jeg skal lave.

Sommerhilsner 

Amira

Copyright Ridehesten.com

Læs også

Blog: Tips til en bedre tøjlekontakt

05-06-2018 20:16, af Line Hermann Hass

En fast læser på Ridehesten Junior har skrevet ind til Grand Prix-rytter Line Hass for at få tips til en bedre tøjlekontakt. Læs det spændende blogindlæg og få en masse inspiration til din daglige træning

Blog: Retur fra England, hvad så nu?

28-05-2018 07:19, af Stephanie Cornaby Elster

Stephanie og Merkur er tilbage i Danmark efter et længere ophold i England. Den frygtede Herpes Virus har dog sat en lille stopper for ekvipagens mange stævneplaner

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Vicky vandt Falsterbo Hunting - igen!

11-07-2018 17:41, af Britt Carlsen

Sværhedsgraden er øget i terrænspringningen Falsterbo Hunting, men det var intet problem for sidste års vinder Vicky Mathiesen, som kunne rejse hjem med 40.000 skr. 

To potentielle verdensheste i finalen

12-07-2018 15:30, af Britt Carlsen

Det blev kuldegysende spændende og en helt særlig oplevelse at følge afgørelsen i finalen for 5-års dressurheste ved Falsterbo Horse Show, hvor Selina og Delorean blev slået med mindst mulig margin

Hatteland buet af banen