Blog: Til landsstævne i Vejle

11-02-2019 07:18, af Amira Aasted Jespersen

Blogger Amira Aasted har denne måned været til landsstævne i Vejle. Et stævne, der på mange måder har været lærerigt for det unge talent. Læs alt om stævnet i hendes blog

Copyright Ridehesten.com

I denne måned har jeg været til landsstævne i Vejle, hvor jeg red Horseworld Cuppen. Jeg tog afsted om torsdagen, hvor vi var ude og aften-ride på banen, og han var virkelig fin og afslappende.
Vi boede hos noget familie i Kolding, og det var super dejligt lige at se ens familie.

Starten gik
Fredag skulle jeg ride PRT, og jeg havde en virkelig god opvarmning, hvor han virkelig bare var hos mig. Faktisk ligesom jeg ville have ham. Mit ridt gik virkelig godt, og han var virkelig bare 100% med mig i både trav-og skridtprogrammet. Desværre havde vi en misforståelse i en af de øvelser, som tæller dobbelt, så det var lidt ærgerligt, men vi red alligevel til 72,4 % og vandt klassen. Jeg var super godt tilfreds med Topper og synes virkelig, at han havde givet en virkelig fed tur.
Om lørdagen skulle jeg ride PRM. Min opvarmning gik ikke lige så godt, og jeg følte ikke helt, at han var med mig. Men jeg red ind på banen med den tanke, at jeg virkelig måtte prøve at ride alt, hvad jeg kunne og ride de point ind der, hvor jeg kunne. Jeg var okay tilfreds med turen, selvom jeg ikke synes, han var der for mig, og derfor også kom nogle fejl. Men sådan er det jo bare nogle gange. Jeg red alligevel til 70% og blev placeret som nr. 8.
Mig og min mor brugte aften på at finde ud af, hvad vi ville prøve at gøre anderledes til om søndagen. Om søndagen skulle jeg nemlig ride kür. Min mor og jeg prøvede at opvarme på en anden måde, end vi havde gjort de andre dage. Jeg havde en bedre fornemmelse ude på opvarmningen, selvom der stadig var lidt fra om lørdagen, men jeg kunne meget bedre ride mig ud af det. Min kür gik faktisk rigtig godt, jeg havde stadig nogle små fejl som jeg gerne ville have haft væk, men jeg var super tilfreds i forhold til lørdagens ridt. Vi red til 73,2%, og endte dermed på en samlet 3. plads i cuppen, som jeg var rigtig godt tilfreds med efter de ture som jeg havde. Jeg synes det var et rigtig lærerigt stævne, og jeg er godt tilfreds med Toppers og især min egen præstation.

Den. 9 februar var jeg til træningssamling med landstræneren Jette Nevermann, og det er noget jeg havde glædet mig ret meget til - nemlig at få nogle nye øjne på Topper og jeg igen. Jeg synes selv, det kan være meget svært nogle gange, det der med at få nogle nye ting og arbejde med som ens træner, eller en selv måske ikke lige havde set.

Mange hilsner

Amira
 

Læs også

Besøg af Cathrine Dufour

15-04-2019 13:47, af Johanne Jensen

Johanne Jensen har haft besøg af Cathrine Dufour på sin rideskole. Læs alt om den spændende dag, og hvad Johanne har taget til sig af gode råd 

Praktik hos Blue Hors

11-04-2019 12:14, af Amira Aasted Jespersen

I denne uge kommer du indenfor hos Blue Hors sammen med Amira Aasted Jespersen, der er netop er i praktik. Få et helt særligt indblik i dagligdagen hos Blue Hors og hør meget mere om, hvordan Amiras nye hest har det på Blue Hors, for den er nemlig med

Kender du også til følelsen af ikke at have tid nok med din hest?

09-04-2019 13:28, af Rebecca Sofie Larsen

Bruger du også ofte mange timer på skole, afleveringer, lektier eller arbejde? Og føler du, at du ind imellem må gå på kompromis med tiden, som du bruger sammen med din hest/part for at kunne nå det hele?

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak (Vindt et sponsorat i 2018)

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Et sidste farvel

08-03-2019 17:45, af Amira Aasted Jespersen

Amira Aasted har netop sagt et sidste farvel til ponyen, der førte hende mod stjernerne. Selvom det unge talent endnu har to pony-år tilbage, så er ponytiden slut nu. Amira har nu sat jagten ind på en hest

Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Blog: Til internationalt stævne i Holland

06-11-2018 21:24, af Amira Aasted

Ridehesten Juniors faste blogger Amira Aasted og hendes pony Topper har netop været til internationalt stævne i Holland. Læs alt om turen på Ridehesten Junior

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Annika Knudsen Lorentsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Annika Knudsen Lorentsen
25 28 60 63
akl@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Bruttohold til DRF-mesterskabet er klar

15-04-2019 15:14, af Annika Knudsen Lorentsen

I løbet af foråret og sommeren vil en række hold fra hele landet konkurrere om medaljer i DRF-mesterskabet for klubhold, bruttoholdene er sat og mange dygtige ryttere er klar til at ride om sejren

Hestehandler fortsatte forretning på trods af dom

14-04-2019 06:26, af Charlotte Kondrup

En hestehandler på Fyn fortsatte sin forretningen, på trods af at han ikke længere måtte arbejde med heste

Hyrm-søstrene rydder bordet

19-04-2019 21:17, af Camilla Tiefensee Schrøder

Tidligere på dagen vandt Sara Aagaard Hyrm juniorklassen ved det internationale dressurstævne i Sint-Truiden, og her til aften gjorde hendes søster Sandra hende kunsten efter i ungrytterklassen

Tvillingeføllene vokser sig stærke (video)

20-04-2019 11:35, af Thomas Bach Jensen
Avl|

I forrige uge fik Kaj Rasmussens fuldblodshoppe Red Duchess velskabte tvillinger, og de to hoppeføl på to og en halv uge vosker sig store og stærke. Ridehesten.com besøgte dem under en tur på fold

Markering af Prinsesse Benediktes 75-års fødselsdag