Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Det har været nogle gode og travle dage. I weekenden var jeg i Frederikshavn, hvor jeg red hold DM sammen med mine gode veninder. Vi startede for Vindinge Rideklub og havde fået rigtig mange flotte ting af vores sponsorer. Jeg skulle ride PRT. Min klasse gik allerede om fredagen, så jeg holdt fri fra skole og kørte af sted sammen med min mor om torsdagen. Det var en meget lang køretur til Frederikshavn, men da vi kom frem var boksen allerede gjort klar til Aurora af en fra mit hold, det var dejligt.

 

Copyright Ridehesten.com

 

Så skulle vi trække et startnummer. Jeg trak nummer 32, så vi skulle ride sent næste dag. Vi pyntede boksene med tandpastatuber og skilte, som vi havde lavet sammen nogle weekender før. Vores hold hed Tandpatruljen, og jeg var klædt ud som en blå tandbørste. Mit kostume var lidt svært at gå og spise i, men det var sjovt at gå rundt på pladsen sammen med de andre, som var klædt ud som en tand, en Colgate tube og en tandlæge.

Vores LA 4 rytter red først. Hun havde en god tur og endte på 66,8%, mens hun red stod vi andre i vores kostumer og heppede med vores bannere. Bagefter skulle jeg ride. Aurora var rigtig flot i formen, jeg havde fået mere samling på hende, men desværre fik jeg nogle dyre fejl i galopprogrammet, så vi endte på 67,4%. Næste dag skulle de to andre ryttere ride. De gjorde det også rigtig godt og red 67,3% og 64,3%. Desværre endte vores hold 1 % fra finalen. Vi blev nummer 15. Om aftenen var der rytter fest, hvor alle hold, der havde lyst skulle optræde. Vi havde lavet en sang og en optræden med tandbørstning som et dressurprogram. Det er en helt vild sjov fest, hvor alle danser og står på bordene. Om søndagen skulle jeg så ride B finale. Her var Aurora bare med mig så vi fik 69% og en anden plads. Det er sjovt at ride hold Dm fordi man hygger sig med sit hold og er til fest sammen.

 

Copyright Ridehesten.com

Om onsdagen fik vi besøg af Catrine Dufour på min rideskole. Hun havde været sponsor på mit DM hold, så jeg fik sagt tak til hende sammen med Emilie, som også var på mit hold. Det var en Club aften som Catrine holdt. Hun lærte os om at sætte os mål, hun viste, hvordan hun underviste en pony rytter og gav os gode råd til, hvordan man skal lave et kürprogram. Det var rigtig sjovt at hun kom på besøg på min rideskole og det var hyggeligt at være til Club aften sammen med mine veninder. Vi fik lov til at spørge hende til råds, og jeg spurgte om hjælp til min etter pony, som har svært ved at finde ro, når den skal skridte i programmerne. Hun gav mig nogle gode tips til min træning, som jeg nu vil prøve af.

Kærlig hilsen

Johanne

Læs også

Blog: Ecco Cup og pony prøvning

17-10-2018 09:43, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har netop været til Ecco Cup på Aurora med flotte resultater. Efterårsferien byder også på noget spændende - Johanne skal nemlig have et par ponyer på prøve

Blog: Vejen tilbage i sadlen

15-10-2018 20:59, af Sabrina Lindharth

Sabrina har efter et grimt styrt pådraget sig en hjernerystelse, piskesmæld i nakken og forstuvede samtlige muskler omkring rygsøjlen. Nu har hun kæmpet sig tilbage i sadlen

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Blog: Mit bedste DM

23-08-2018 18:14, af Johanne Jensen

Junior-blogger Johanne har netop været til sidst allerbedste DM sammen med ponyen Aurora. Læs alt om den store dag på Ridehesten Junior

Ny blogger til Ridehesten Junior

10-08-2018 19:37, af Johanne Jensen

Byd en ny blogger til Ridehesten Junior velkommen. Johanne og hendes pony Aurora har netop repræsenteret Danmark ved Nordisk Mesterskab i Drammen

Hest død på distanceruten

28-08-2014 13:09, af Nina Marie Villadsen

WEG – Opdateret. Der er nu bekræftet, at den hest, som i formiddag styrtede på distanceruten, er gået bort. Johanne Hviid er fortsat med efter andet dyrlægetjek

 

VM i distance med dansk deltagelse

22-08-2012 17:01, af Maja Golles
Johanne Hvid, Inge-Merete Larsen, Tanja van Willigen og Inger Pitter Bertelsen er klar til at ride for Danmark ved verdensmesterskabet i distance, der afvikles lørdag den 25. august på en 160 km rute i Euston Park, England

160 km venter forude på Johanne

27-08-2014 13:54, af Britt Carlsen

WEG - Det er dagen før dagen, hvor Johanne Hvid skal ud op en 160 kms konkurrence ved kysten i Normandiet - og Flini er netop gået gennem vetcheck

Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Ny nordjysk hesteklinik

09-09-2011 10:58, af Signe Wiese
Den 1. september 2011 åbner fagdyrlæge Johanne Cæsar Juul ”Rebild Hestepraksis”

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Farvel til et helt særligt makkerskab

20-10-2018 21:38, af Britt Carlsen

Det var så bevægende, publikum tog afsked med Anna Kasprzaks Donnperignon  - og da de dansede sammen i en kegle af lys gled tankerne til de mange højdepunkter som Anna og Pepe har oplevet sammen bl.a. ved to Olympiske Lege

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Tyggeadfærd er ikke tegn på underkastelse

17-10-2018 14:47, af Merete Haahr

Er det tegn på samarbejde eller stress, når hesten slikker og tygger? Mange hesteejere oplever, at deres hest slikker eller tygger i situationer, hvor den ikke spiser. Et nyt studie peger på, at hesten udviser denne adfærd efter en stressfuld situation

Dufour til Helgstrand Dressage

22-10-2018 10:13, af Britt Carlsen

Verdensranglistens nr. 5 Cathrine Dufour er netop blevet ansat hos Helgstrand Dressage. - Jeg er utrolig stolt over at have fået denne mulighed, fortæller hun

World Cup sejr og personlig rekord (video)

21-10-2018 16:59, af Britt Carlsen

Han gjorde det vi alle håbede og ønskede SÅ meget: Daniel Bachmann Andersen sejrede i World Cup kür præsenteret af ECCO i Herning.

15 føl solgt på den første World Cup Følauktion

19-10-2018 19:30, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods World Cup Følauktion har netop haft sin debut, hvilket resulterede i 15 solgte føl ved World Cup-stævnet i MCH Messecenter Herning, hvor flere føl gik til udlandet

Dufour og Daniel helt i særklasse (video)

19-10-2018 13:30, af Britt Carlsen

Der er så stort potentiale i Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersens unge Grand Prix-heste, og de satte konkurrenterne til vægs ved World Cup Herning foran et begejstret publikum

Hesteejere baner vejen til EM i springning

16-10-2018 13:14, af Kristine Ulsø Olsen

For at det skal lykkes med målsætningen om at få et dansk springlandshold til OL i 2024, er det afgørende, at der bliver kontinuitet og stabilitet om arbejdet med udviklingen af sporten. Derfor er det særdeles glædeligt, at flere hesteejere har tilkendegivet, at deres heste ikke bliver solgt og står til rådighed for landsholdet som minimum til EM 2019

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Børn og ponyer i Boxen