Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

 

Jeg vil gerne fortælle lidt om min konfirmation, for det var en helt fantastisk dag, som der gik alt for stærkt.

Ja jeg fik at heldigvis lov til at sove, men det var ikke hele min familie, der fik lov til det for min mor, far, papfar, mormor, morfar, storebror og nogle venner skulle pynt det lokale som vi havde lejet, men de kunne først komme til kl 03.00 om morgen.
Men jeg fik jo som sagt lov til at sove, og det gjorde jeg også indtil kl 05.00, hvor jeg ikke kunne sove mere, så jeg stod op og spiste lidt morgenmad, imens jeg så en film. Det var en rigtig god måde at starte dagen på, for jeg havde sagt til mig selv, at jeg ikke ville stresse den dag.

 

 

Min mor var hjemme kl 06:30 ca. og jeg skulle være til frisøren kl 07.15.
Da min mor kom hjem ordnede jeg min negle færdig og ellers sad mor og jeg bare ude i køkkenet og slappede af og hyggesnakkede om en masse ting, det var super hyggeligt.
Da det blev tid, kørte mor mig til frisøren og satte mig af, imens kørte hun hjem og gjorde sig klar. Mig og min veninde Barbara skulle have sat hår samtidigt, det var bare super hyggeligt, og da mit hår var færdigt, kom min mor og hentede mig, og vi kørte hjem.

Da jeg kom hjem var min storebror der, det var lidt mærkeligt at se ham i så fint tøj, for jeg er jo bare vant til at se ham i arbejdstøj. Jeg kom i min kjole, og min storebror og jeg fik taget nogle billeder. Så blev det tid til, at vi skulle i kirken. Jeg skulle konfirmeres kl 10.00. og vi var ved kirken kl 9:20, da jeg lige skulle dele nogle roser ud til min klasse.

Nå, kirken gik rigtig fint, og jeg fik sagt ja og blev dermed konfirmeret. Mange fra min familie var med i kirken, så jeg fik taget en masse billeder ved kirken. Da vi havde taget næsten billeder i 20 min. fik jeg den første overraskelse - min to bedste veninder, som også er søstre kom til kirken, jeg blev så glad, fordi vi er som 3 søstre os tre, så det betyder meget, at de var der.

Nå, hvad skulle jeg så køres i. Jeg havde virkelig ingen ide om, hvad jeg skulle køres i, men min mor sagde jeg skulle gå med hende, og der var der altså en KÆMPE stor limousine.
Jeg blev virkelig glad. Mine 4 fætre, 3 veninder og jeg satte os ind i den, og det hele var bare perfekt, der var champagne, og så kunne vi selv vælge musik, så det kunne ikke være bedre, når man sætter 8 teenagere ind i en limousine.

 

 

Min fest skulle holdes i Korsør, så min mor havde valgt et sted i Korsør, hvor jeg skulle have taget billeder, og så perfektionistisk som min mor er, havde min morbror, tante og storebror selvfølgelig kørt efter os, og da vi var nået frem til der, hvor vi skulle tage billeder, var min morbror udstyret med en liste med alle de forskellige billeder der skulle tages.
Da vi så var færdig med listen, var vi åbenbart i så god tid for min morbrors kommentar var bare “ja og nu er der så 45 min til frøken mor siger vi må komme” så vi tog nogle flere billeder, og vi kørte også ned i Korsør havn og tog nogle flere. Da vi så endelig nåede ud til festen stod alle mine gæster ude på vejen klar til at tage imod mig. Og da vi kom indenfor stod det, der var den gave jeg havde ønsket mig, et nyt kæmpestort stævneskab, jeg er så mega glad for det er helt vildt. Min fest gik også rigtig godt ,vi fik en masse god mad,  hørt en masse gode sange, og hørt en masse sjove, men også rørende taler, inklusiv min egen, der blev grædt, grinet, og ikke mindst danset en masse. Jeg er så glad for min fest, den var helt fantastisk, og  jeg ville ikke have ønsket mig den anderledes.       

Mange hilsner

Amira

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Når det hele vender

30-09-2018 17:38, af Sabrina Lindhardt

Det kan hurtigt gå rigtig galt på en ganske almindelig ridetur, og det gjorde det en ganske almindelig onsdag for Sabrina. Vest og hjelm var hendes redning - få et ærligt indblik, når tingene ikke helt går som planlagt

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Blog: Topper til DM

07-09-2018 11:53, af Amira Aasted

Amira og Topper har været til endnu et DM, men denne gang var det med stævnestart efter længere tids pause. Måneden har også budt på ophør af et spændende samarbejde med Stutteri Enshøj

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Svindelmillioner brugt på rideheste

10-10-2018 09:33, af Thomas Bach Jensen

En stor svindelsag har det sidste døgns tid kørt i den danske presse. En ansat i Socialstyrelsen har tilegnet sig 111 millioner kroner, der var øremærket socialt udsatte grupper, og har brugt en del af pengene på at indkøbe springheste til sin datter

Tidligere olympisk guldmedaljetager død efter ulykke

07-10-2018 06:36, af Charlotte Kondrup

Tidligere OL-rytter Bert Romp fra Holland blev forleden sparket i hovedet. Han døde efterfølgende af sine kvæstelser

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Navneforbuddet i svindelsagen er ophævet

10-10-2018 15:46, af Thomas Bach Jensen

TV2 har i eftermiddag meddelt, at navneforbuddet i svindelsagen er ophævet, og at navn og billede af den efterlyste kvinde nu er offentligt kendt

Forrygende 4-års klasse på Blue Hors

12-10-2018 14:32, af Thomas Bach Jensen

Dommere og publikum på Blue Hors blev i dag præsenteret for et helt forrygende stærkt felt i 4-års klassen ved DRF's championat for ungheste powered by Pavo

Hesselhøj Donkey Boy i spidsen for 6-års

13-10-2018 15:59, af Thomas Bach Jensen

Det blev helt som forventet en spændende kvalifikationsklasse for de 6-årige dressurheste i DRF's championatfinale for ungheste powered by Pavo, hvor den forsvarende danske mester skulle møde den regerende verdensmester

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

To danske finalister