Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Copyright Ridehesten.com

 

Det har været en meget travl måned, hvor jeg har været til to mindre stævner med Piano. Vi red LA1, og han har bare været en stjerne. Han er en super cool hest at have med ude til stævner, og han er faktisk ligeglad med det meste. Ved stævnet sidst i april, varmede vi op i et ridehus med mega høj musik - altså jeg overdriver ikke, hvis det lød som en æresrunde i springning. Det var helt vildt, og mikrofonen som speakeren brugte larmede helt vild i højtalerne, men Piano var bare helt ligeglad med det. Det er lige sådan en hest man vil ride kür på.

Vi havde en helt fantastisk trav-tur, men i galoppen blev han hurtigt lidt stresset og laver nogle lidt mærkelig ting. Men vi skal ud og starte endnu flere stævner i maj, så han får en masse rutine, og nogle gode oplevelser.

Til kursus hos Hasse Hoffmann
Herhjemme rykker vi os virkelig meget. Min træner, Lisbet Seierskilde og jeg synes virkelig det går den rigtige vej. 
Vi har også været til kursus hos Hasse Hoffmann. Det var en rigtig fed oplevelse, og det er i hvert fald ikke sidste gang, vi gør det. Han gav os en masse super gode værktøjer til at komme videre. Jeg kan mærke, at det har gjort noget ved vores træning herhjemme. Han begynder og få mere bæring i de forskellige øvelser, og han udvikler også sine gangarter virkelig meget.

Jeg er så super glad for ,at jeg har fået Piano til rådighed, selvom det nogle gange kan være lidt irriterende at have følelsen af, at man skal starte forfra - fordi han er ung og ikke uddannet, men som Hasse sagde. “Man lære først at ride, når man kommer på hest.”Og han har jo ret, ihvertfald når du starter ud med en hest som er så ung, men det er jo også fedt, fordi så lærer jeg det jo også fra starten. Jeg har ikke bare fået en hest, der bare kan det hele, men jeg selv skal lære sammen med den, så tusind tak til Klaus Fogh, for at låne Piano Enshøj ud til mig, det er jeg super glad for!

Copyright Ridehesten.com

 

Denne måned er godt booket, fordi jeg er nemlig blevet konfirmeret den 6. maj.  Så pludselig er der en masse andre ting, man skal sætte ind i kalenderen så som kjole, frisør, og ja alt den planlægning der jo høre til, men det har været vildt spændende, og jeg har glædet mig helt vildt, selvfølgelig!

Copyright Ridehesten.com

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: DM hold 2018

07-10-2018 11:49, af Amira Aasted Jespersen

Ridehesten Juniors faste blogger, Amira, har også i år været til DM for hold. På trods af mange stævnestarter, så var i år noget helt specielt. Det blev nemlig til en flot guldmedalje

Når det hele vender

30-09-2018 17:38, af Sabrina Lindhardt

Det kan hurtigt gå rigtig galt på en ganske almindelig ridetur, og det gjorde det en ganske almindelig onsdag for Sabrina. Vest og hjelm var hendes redning - få et ærligt indblik, når tingene ikke helt går som planlagt

Blog: Til DM som Tandpatruljen

24-09-2018 20:54, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors blogger Johanne har haft nogle travle dage, der blandt andet har budt på hold DM med udklædning som Tandpatruljen. Cathrine Dufour var også en smut forbi og give holdet lidt tips og tricks

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Svindelmillioner brugt på rideheste

10-10-2018 09:33, af Thomas Bach Jensen

En stor svindelsag har det sidste døgns tid kørt i den danske presse. En ansat i Socialstyrelsen har tilegnet sig 111 millioner kroner, der var øremærket socialt udsatte grupper, og har brugt en del af pengene på at indkøbe springheste til sin datter

Tidligere olympisk guldmedaljetager død efter ulykke

07-10-2018 06:36, af Charlotte Kondrup

Tidligere OL-rytter Bert Romp fra Holland blev forleden sparket i hovedet. Han døde efterfølgende af sine kvæstelser

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Navneforbuddet i svindelsagen er ophævet

10-10-2018 15:46, af Thomas Bach Jensen

TV2 har i eftermiddag meddelt, at navneforbuddet i svindelsagen er ophævet, og at navn og billede af den efterlyste kvinde nu er offentligt kendt

Forrygende 4-års klasse på Blue Hors

12-10-2018 14:32, af Thomas Bach Jensen

Dommere og publikum på Blue Hors blev i dag præsenteret for et helt forrygende stærkt felt i 4-års klassen ved DRF's championat for ungheste powered by Pavo

Hesselhøj Donkey Boy i spidsen for 6-års

13-10-2018 15:59, af Thomas Bach Jensen

Det blev helt som forventet en spændende kvalifikationsklasse for de 6-årige dressurheste i DRF's championatfinale for ungheste powered by Pavo, hvor den forsvarende danske mester skulle møde den regerende verdensmester

Kasper har hesten til OL 2024!

13-10-2018 17:57, af Britt Carlsen

Kvaliteten blandt de 4-årige heste er tårnhøj i Dansk Ride Forbunds springchampionat powered by PAVO – og i Katrinelund Satisfaction har Kasper H. Hansen en hest, der kan bringe ham til OL, mener landstræneren

To danske finalister