Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Copyright Ridehesten.com

 

Det har været en meget travl måned, hvor jeg har været til to mindre stævner med Piano. Vi red LA1, og han har bare været en stjerne. Han er en super cool hest at have med ude til stævner, og han er faktisk ligeglad med det meste. Ved stævnet sidst i april, varmede vi op i et ridehus med mega høj musik - altså jeg overdriver ikke, hvis det lød som en æresrunde i springning. Det var helt vildt, og mikrofonen som speakeren brugte larmede helt vild i højtalerne, men Piano var bare helt ligeglad med det. Det er lige sådan en hest man vil ride kür på.

Vi havde en helt fantastisk trav-tur, men i galoppen blev han hurtigt lidt stresset og laver nogle lidt mærkelig ting. Men vi skal ud og starte endnu flere stævner i maj, så han får en masse rutine, og nogle gode oplevelser.

Til kursus hos Hasse Hoffmann
Herhjemme rykker vi os virkelig meget. Min træner, Lisbet Seierskilde og jeg synes virkelig det går den rigtige vej. 
Vi har også været til kursus hos Hasse Hoffmann. Det var en rigtig fed oplevelse, og det er i hvert fald ikke sidste gang, vi gør det. Han gav os en masse super gode værktøjer til at komme videre. Jeg kan mærke, at det har gjort noget ved vores træning herhjemme. Han begynder og få mere bæring i de forskellige øvelser, og han udvikler også sine gangarter virkelig meget.

Jeg er så super glad for ,at jeg har fået Piano til rådighed, selvom det nogle gange kan være lidt irriterende at have følelsen af, at man skal starte forfra - fordi han er ung og ikke uddannet, men som Hasse sagde. “Man lære først at ride, når man kommer på hest.”Og han har jo ret, ihvertfald når du starter ud med en hest som er så ung, men det er jo også fedt, fordi så lærer jeg det jo også fra starten. Jeg har ikke bare fået en hest, der bare kan det hele, men jeg selv skal lære sammen med den, så tusind tak til Klaus Fogh, for at låne Piano Enshøj ud til mig, det er jeg super glad for!

Copyright Ridehesten.com

 

Denne måned er godt booket, fordi jeg er nemlig blevet konfirmeret den 6. maj.  Så pludselig er der en masse andre ting, man skal sætte ind i kalenderen så som kjole, frisør, og ja alt den planlægning der jo høre til, men det har været vildt spændende, og jeg har glædet mig helt vildt, selvfølgelig!

Copyright Ridehesten.com

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Blog: Tips til en bedre tøjlekontakt

05-06-2018 20:16, af Line Hermann Hass

En fast læser på Ridehesten Junior har skrevet ind til Grand Prix-rytter Line Hass for at få tips til en bedre tøjlekontakt. Læs det spændende blogindlæg og få en masse inspiration til din daglige træning

Blog: Retur fra England, hvad så nu?

28-05-2018 07:19, af Stephanie Cornaby Elster

Stephanie og Merkur er tilbage i Danmark efter et længere ophold i England. Den frygtede Herpes Virus har dog sat en lille stopper for ekvipagens mange stævneplaner

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Camilla Tiefensee Schrøder

Webredaktør og nyhedsvagt

Camilla Tiefensee Schrøder
27 14 19 10
cts@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Kuldegys og verdensklasse på Broholm

10-06-2018 19:13, af Britt Carlsen

Publikum omfavnede hver eneste rytter i kür finalen og ikke mindst de tre medaljevindere Cathrine Dufour, Daniel Bachmann Andersen og Anna Zibrandtsen

Lis Hartels Mindepris til Hasse Hoffmann

10-06-2018 17:33, af Britt Carlsen

Rideinstruktør og forfatter Hasse Hoffmann kunne i dag løfte det smukke sølvfad som bevis på, at han er den særdeles velfortjente modtager af Lis Hartels Mindepris 2017

Det skal du gøre, hvis du møder en ulv

16-06-2018 06:39, af Camilla Tiefensee Schrøder

Som rytter har du større sandsynlighed for at møde ulven, end hvis du går til fods – men frygt ikke, lyder det fra ulveentusiasten Thomas Boesdal, der holdt foredrag om ulve på Roskilde Dyrskue sidste weekend

Nye beridere, trænere og ridelærere

14-06-2018 12:58, af Camilla Tiefensee Schrøder

En flok glade beridere, trænere og ridelærere kunne den 12. juni fejre en veloverstået eksamen på Vilhelmsborg

Måske er du en af Morgendagens stjerner?

11-06-2018 13:38, af Thomas Bach Jensen

Mange unge talenter drømmer om at satse på deres ridning, men ofte bliver det aldrig til mere end drømme, skriver Blue Hors på deres hjemmeside. Med Blue Hors Talent ønsker de at bidrage til, at drømmen bliver til virkelighed for flere

Dramatik i første DM-runde (video)

15-06-2018 19:36, af Britt Carlsen

Seniormesterskabet var knapt gået igang, førend Andreas Schou styrtede voldsomt, og blev kørt fra banen i ambulance. Fire ryttere klarede banen fejlfrit, så mesterskabet er fortsat vidt åbent

Ny 5-års hest i UVM-bruttotruppen

15-06-2018 05:48, af Thomas Bach Jensen

Da DV-hesten Lindballe's Just Perfect er udtaget til UVM i Ermelo for det australske hold, er en ny 5-års hest udtaget til den danske UVM-bruttotrup

24 UVM-kandidater videre til Vilhelmsborg

10-06-2018 11:46, af Thomas Bach Jensen

I alt er 24 UVM-kandidater, bestående af otte fra hver årgang, i dag udtaget til den endelige udtagelse på Vilhelmsborg den 26. juni

Sandkunst i Aachen

12-06-2018 14:27, af Britt Carlsen

Som en optakt til det internationale stævne CHIO Aachen fra den 13. - 22 juli har en lokal kunstner lavet sandkunst på stadion - og hvem skal så deltage fra Danmark?

Bruttoholdet med overraskelser til WEG

09-06-2018 18:34, af Britt Carlsen

Landstræner Nathalie zu Sayn-Wittgenstein har sat navne på bruttoholdet til WEG i Tryon til september, og det er et hold med et par positive overraskelser