Blog: En ekstra travl måned

08-05-2018 12:13, af Amira Aasted

En fuld stævnekalender, kursus hos Hasse Hoffmann og  konfirmation har givet Ridehesten Juniors faste blogger Amira sved på panden. Læs alt om Amiras særdeles travle måned

Copyright Ridehesten.com

 

Det har været en meget travl måned, hvor jeg har været til to mindre stævner med Piano. Vi red LA1, og han har bare været en stjerne. Han er en super cool hest at have med ude til stævner, og han er faktisk ligeglad med det meste. Ved stævnet sidst i april, varmede vi op i et ridehus med mega høj musik - altså jeg overdriver ikke, hvis det lød som en æresrunde i springning. Det var helt vildt, og mikrofonen som speakeren brugte larmede helt vild i højtalerne, men Piano var bare helt ligeglad med det. Det er lige sådan en hest man vil ride kür på.

Vi havde en helt fantastisk trav-tur, men i galoppen blev han hurtigt lidt stresset og laver nogle lidt mærkelig ting. Men vi skal ud og starte endnu flere stævner i maj, så han får en masse rutine, og nogle gode oplevelser.

Til kursus hos Hasse Hoffmann
Herhjemme rykker vi os virkelig meget. Min træner, Lisbet Seierskilde og jeg synes virkelig det går den rigtige vej. 
Vi har også været til kursus hos Hasse Hoffmann. Det var en rigtig fed oplevelse, og det er i hvert fald ikke sidste gang, vi gør det. Han gav os en masse super gode værktøjer til at komme videre. Jeg kan mærke, at det har gjort noget ved vores træning herhjemme. Han begynder og få mere bæring i de forskellige øvelser, og han udvikler også sine gangarter virkelig meget.

Jeg er så super glad for ,at jeg har fået Piano til rådighed, selvom det nogle gange kan være lidt irriterende at have følelsen af, at man skal starte forfra - fordi han er ung og ikke uddannet, men som Hasse sagde. “Man lære først at ride, når man kommer på hest.”Og han har jo ret, ihvertfald når du starter ud med en hest som er så ung, men det er jo også fedt, fordi så lærer jeg det jo også fra starten. Jeg har ikke bare fået en hest, der bare kan det hele, men jeg selv skal lære sammen med den, så tusind tak til Klaus Fogh, for at låne Piano Enshøj ud til mig, det er jeg super glad for!

Copyright Ridehesten.com

 

Denne måned er godt booket, fordi jeg er nemlig blevet konfirmeret den 6. maj.  Så pludselig er der en masse andre ting, man skal sætte ind i kalenderen så som kjole, frisør, og ja alt den planlægning der jo høre til, men det har været vildt spændende, og jeg har glædet mig helt vildt, selvfølgelig!

Copyright Ridehesten.com

Info

Om Amira Aasted

Jeg hedder Amira Aasted Jespersen. Jeg bliver 14 år her den 4. Juni, så det er meget snart.
Jeg bor i Skælskør nær Slagelse på Sjælland sammen med min mor og hendes kæreste. Min far og mor er skilt, men det mærker man ikke så meget, da de har det godt sammen, og jeg har som regel også både min mor og far med til de store stævner.

I Januar 2016 fik jeg en dressurpony mere, nemlig ham jeg har nu, Top Tilas kaldet Topper. Han var hingst, da jeg fik ham, men vi fik han kastreret i December 2016, da han blev temmelig hingstet, og jeg kunne ikke styre ham.
Han er 11 år nu.

Så gik det ellers stærk, jeg red ham til B-pony og startede mit første landsstævne i April måned 2016, hvor vi blev nr. 2 med 72% i PRT, og med de % blev han A-pony i et huk, og vi måtte måde ride ECCO Cup og starte Danmarksmesterskabet.
Det var så vildt.

Vi har siden haft international debut, og vundet Nordisk Mesterskab 2017 både for hold og individuelt.

Læs også

Mød Josefine Hoffmann fra Kasprzak Dressage

19-08-2018 16:17, af Josefine Hoffmann

Mød Juniors nye blogger, Josefine Hoffmann, der til dagligt arbejder hos Kasprzak Dressage 

Ny blogger til Ridehesten Junior

10-08-2018 19:37, af Johanne Jensen

Byd en ny blogger til Ridehesten Junior velkommen. Johanne og hendes pony Aurora har netop repræsenteret Danmark ved Nordisk Mesterskab i Drammen

Blog: Toppers comeback!

07-08-2018 21:28, af Amira Aasted

Så kom dagen, hvor Topper igen indtog stævnebanerne. Det var en længe ventet dag for både Topper, men i den grad også Amira, der har savnet alt det der. Læs alt om den store dag

Blog: Turen gik til Anna Kasprzak ( Vindt et sponsorat i 2018 )

08-03-2018 16:35, af Amira Aasted

Amira tog den lange tur fra Sjælland mod Jylland for at besøge Anna Kasprzak.  Amira vandt sidste år konkurrencen Vind et sponsorat - og nu skulle der optages en video til næste års konkurrence

Amira Aasted Jespersen fik sit sponsorat

11-03-2017 19:43, af Cecilia Lindahl

Amira Aasted Jespersen blev den heldige vinder af Vind et Sponsorat, og i dag blev hun hyldet i forbindelse med Dansk Varmblods hingstekåring i Herning og messen Hest & Rytter

Blog: Travl sommer

07-07-2018 09:34, af Amira Aasted

Amira har haft endnu en travl måned, hvor der både har været fødselsdag og stævnestart på programmet. Lige nu står den dog på masser af træning op til DM på Hovgaard

Blog: Min konfirmation

27-05-2018 20:00, af Amira Aasted

Det unge dressurtalent, Amira Aasted er blevet konfirmeret. Læs alt om hendes store dag, gaverne og meget mere

Blog: Hvordan får man en hverdag med heste og skole til at hænge sammen?

04-04-2018 16:15, af Amira Aasted

Ja, det er ikke altid lige nemt,  og jeg ville aldrig kunne få det til at gå op i større enhed uden min mor, sådan fortæller Amira Aasted i denne måneds blogindlæg

Amira – bedste dansker i Nations Cup Kür

04-06-2017 08:26, af Cecilie Lindahl

Både de danske Juniorer og ponyryttere har i dag været på banen i Nations Cup Kür ved Equitour Aalborg i Uggerhalne. Danskerne dominerede hos Juniorerne, mens Amira Aasted Jespersen blev dansker hos ponyrytterne

Blog: Et samarbejde med Stutteri Enshøj

11-02-2018 09:57, af Amira Aasted

Amira Aasted har netop fået endnu en hest i stalden. Den talentfulde unge dressurrytter, skal med en ny samarbejdsaftale, til at ride unghesten Piano Enshøj 

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Kristine Ulsø Olsen

Webredaktør og nyhedsvagt

Kristine Ulsø Olsen
20 24 29 25
kuo@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Dufour og Cassidy kommer ikke til WEG

17-08-2018 19:31, af Camilla Tiefensee Schrøder

Dansk Ride Forbund meddeler med stor beklagelse, at Danmarks stærkeste dressurkort, Cathrine Dufour og Atterupgaards Cassidy, ikke kommer til at repræsentere Danmark ved World Equestrian Games (WEG) i Tryon til september

Kasper har solgt sin DM-vinder

17-08-2018 13:00, af Thomas Bach Jensen

Regerende danmarksmester i springning, Kasper H. Hansen har solgt sin tophest Jemousin van den Dael til udlandet. Samtidig har han investeret i en ny stjerne til fremtiden

Ingen størrre stævner i Hillerød de næste tre år

13-08-2018 15:31, af Thomas Bach Jensen

I kølvandet på diskussionen om afviklingen af Agria DRF-mesterskabet i springning for ponyhold har Dansk Ride Forbund udmeldt, at Hillerød Sportsrideklub Ikke vil blive tildelt B- og A-stævner, mesterskaber og FEI-stævner de kommende tre år 

Avler med to fløjføl på én weekend

14-08-2018 10:57, af Thomas Bach Jensen

Avler i Dansk Varmblod, Stine Imhoff Thestrup fra Esbjerg, har i weekenden haft den fantastiske oplevelse at have et vinderføl på to følskuer. Hun fortæller her lidt om oplevelsen med de to hingsteføl, der begge kommer på elitefølauktionen i næste uge

Masser af spænding ved DM i ponydressur

18-08-2018 18:07, af Camilla Tiefensee Schrøder

Efter lørdagens anden runde af DRF-mesterskabet i ponydressur er der lagt op til en meget tæt afgørelse mellem Dagmar Sofie Oxlund og Alexander Helgstrand i kat. I. Også i kat II og kat III ser det ud til at blive en særdeles spændende finale i morgen

EM-bronze til Victoria Vallentin

16-08-2018 23:00, af Kristine Ulsø Olsen

Torsdag aften sikrede Victoria E. Vallentin og Ludwig der Sonnenkönig metal til Danmark, da ekvipagen red sig til en bronzemedalje ved EM for U25-ryttere i hollandske Exloo

Bronze trods afsidning, afbud og brækket finger

19-08-2018 18:27, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det skortede ikke på udfordringer for det danske seniorlandshold ved NM i Finland, men alligevel formåede de i dag at ride sig til en bronzemedalje

Så er medaljerne uddelt

19-08-2018 21:10, af Maria Lerche Mortensen

Efter flere dages tæt topkamp er de individuelle medaljer ved DM i ponydressur blevet uddelt på Hovgaard Ridecenter.

På lørdag kan drømmeføllet blive dit

18-08-2018 19:22, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Lørdag aften den 25. august finder Dansk Varmblods Elitefølauktion over 65 nøje udvalgte føl sted på Vilhelmsborg, og her kan du erhverve dig dit drømmeføl fra en kollektion, der bugner af topkvalitet, uanset om man har fokus på dressur- eller springbetonede føl

Ekstremt tæt opgør endte med skuffende fjerdeplads

15-08-2018 21:04, af Camilla Tiefensee Schrøder

Det var de helt små marginaler, der gjorde udslaget i toppen ved dagens U25 EM i dressur, hvor det danske hold lige akkurat sluttede uden for medaljerækken. Individuelt var Victoria E. Vallentin helt med i toppen, hvor afgørelsen også var meget tæt