Blog: Besøg hos Blue Hors

20-09-2018 07:52, af Johanne Jensen

Ridehesten Juniors faste blogger, Johanne har været på et spændende besøg hos Blue Hors. Læs alt om turen, og hvad hun har taget med hjem af tips og tricks

Copyright Ridehesten.com

Vi blev vist rundt af en af dem fra Blue Hors, som fortalte om hestene og staldene. Udstyret hang virkelig flot i store sadelrum. De pudsede deres udstyr hver gang, de havde redet! Jeg tænkte, at jeg også ville prøve det, så nu er jeg begyndt at pudse mit hovedtøj, når jeg har trænet.

Der var helt vildt flot, og de havde ca. 200 heste.  Nogle af hestene stod på halm og nogen stod på træpiller.

Jeg hilste blandt andet på Blue Hors Don Schufro. Han er en 25 år gammel hingst, som vandt holdbronze ved OL i 2008. De havde også et stort skab med alle de største præmier og pokaler, som hestene havde vundet.

Copyright Ridehesten.com

 

Inde i en af ridehallerne var Daniel Bachmann Andersen ved at ride en 5 års hest, som han lige havde redet 5 års championat på. Han fortalte mig, at han skulle ride 11 heste den dag! Han stod af hesten for, at vi kunne tage et billede sammen, og han fortalte, at han lige om lidt skulle flyve til VM i USA - jeg ønskede ham held og lykke!

Jeg blev meget imponeret over, at hvis man bliver så dygtig, så kan man få lov til at ride så fine heste.

Det var rigtig spændende at besøge Blue Hors, og at møde de flotte heste og dygtige ryttere. Det har betydet meget, at se Daniel ride og tale med ham, og det har gjort, at jeg nu vil arbejde endnu hårdere for at nå mine mål.

Kærlig hilsen

Joihanne

Læs også

Daniel fejrer jubilæum med endnu en sejr

20-10-2018 20:35, af Britt Carlsen

I dag er det fire år siden Daniel Bachmann Andersen havde første arbejdsdag på Blue Hors. - Sikke en rejse med masser af personlig udvikling, fortæller Daniel efter sejren i Intermediaire I

Daniel med træner fra USA (video)

20-10-2018 12:14, af Britt Carlsen

OL-rytter Lars Petersen, der var den første toprytter på Blue Hors, står nu som træner for rytterne, og selvom han bor i USA rejser han ofte til Randbøl, og han har en stor andel i Daniels internationale succes

Carina Cassøe Krüth i dobbeltsejr – igen (video)

14-10-2018 19:19, af Thomas Bach Jensen

Den sidste finaleklasse ved Dansk Ride Forbunds Championat for Ungheste powered by Pavo er netop blevet afviklet på Blue Hors, og det var en stor succes for den selvstændige berider Carina Cassøe Krüth, der igen i år nuppede både første- og andenpladsen med Thøgersens hopper

Webredaktør

Har du en nyhed eller en god historie?

Thomas Bach Jensen

Webredaktør og nyhedsvagt

Thomas Bach Jensen
20 33 86 83
tbj@wiegaarden.dk

Skriv til os

Mest læste

Farvel til et helt særligt makkerskab

20-10-2018 21:38, af Britt Carlsen

Det var så bevægende, publikum tog afsked med Anna Kasprzaks Donnperignon  - og da de dansede sammen i en kegle af lys gled tankerne til de mange højdepunkter som Anna og Pepe har oplevet sammen bl.a. ved to Olympiske Lege

Dufour: Det er min historie

20-10-2018 10:05, af Britt Carlsen

- Jeg kan drømme stort, men det her har overgået mine drømme, fortæller Cathrine Dufour bl.a. i en stemningsfuld film om hendes rejse fra ponyårene til international toprytter

Tyggeadfærd er ikke tegn på underkastelse

17-10-2018 14:47, af Merete Haahr

Er det tegn på samarbejde eller stress, når hesten slikker og tygger? Mange hesteejere oplever, at deres hest slikker eller tygger i situationer, hvor den ikke spiser. Et nyt studie peger på, at hesten udviser denne adfærd efter en stressfuld situation

Dufour til Helgstrand Dressage

22-10-2018 10:13, af Britt Carlsen

Verdensranglistens nr. 5 Cathrine Dufour er netop blevet ansat hos Helgstrand Dressage. - Jeg er utrolig stolt over at have fået denne mulighed, fortæller hun

World Cup sejr og personlig rekord (video)

21-10-2018 16:59, af Britt Carlsen

Han gjorde det vi alle håbede og ønskede SÅ meget: Daniel Bachmann Andersen sejrede i World Cup kür præsenteret af ECCO i Herning.

15 føl solgt på den første World Cup Følauktion

19-10-2018 19:30, af Thomas Bach Jensen
Avl|

Dansk Varmblods World Cup Følauktion har netop haft sin debut, hvilket resulterede i 15 solgte føl ved World Cup-stævnet i MCH Messecenter Herning, hvor flere føl gik til udlandet

Dufour og Daniel helt i særklasse (video)

19-10-2018 13:30, af Britt Carlsen

Der er så stort potentiale i Cathrine Dufour og Daniel Bachmann Andersens unge Grand Prix-heste, og de satte konkurrenterne til vægs ved World Cup Herning foran et begejstret publikum

Hesteejere baner vejen til EM i springning

16-10-2018 13:14, af Kristine Ulsø Olsen

For at det skal lykkes med målsætningen om at få et dansk springlandshold til OL i 2024, er det afgørende, at der bliver kontinuitet og stabilitet om arbejdet med udviklingen af sporten. Derfor er det særdeles glædeligt, at flere hesteejere har tilkendegivet, at deres heste ikke bliver solgt og står til rådighed for landsholdet som minimum til EM 2019

Hvordan forklarer vi ridesporten?

11-10-2018 20:35, af Britt Carlsen
Blog|

TV og dagblade har i disse dage stort fokus på svindelsagen, hvor 64-årige Britta Nielsen fra Hvidovre er mistænkt for at svindle for 111 millioner kr., og da nogle af pengene tilsyneladende er brugt på heste og springsport, er mediernes fokus nu rettet mod ridesporten

Børn og ponyer i Boxen